barn nummer to og økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Anonym trådstarter

Hvor dyrt er det at have to børn i stedet for et? Skal man regne med alt er dobbelt så dyrt? Mange ting kan jo gå i arv fra nummer et, men nu tænker jeg også mere i det daglige. Hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Solstrålebørn

Jeg synes faktisk ikke det er så dyrt... Jo det første år... Men det er hvad det er... 

Anmeld

8. juli 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Hvor dyrt er det at have to børn i stedet for et? Skal man regne med alt er dobbelt så dyrt? Mange ting kan jo gå i arv fra nummer et, men nu tænker jeg også mere i det daglige. Hjælp?

Hmm synes ikke det har været så dyrt - han blev fuldammet til han var 7½ mdr så der mærkede vi ikke rigtig noget til ham rent økonomisk. Vi fik rigtig meget tøj til låns så har da købt lidt men ikke meget. Nu mærker vi det efter han er begyndt i vuggestue betaler vist omkring 4600 kr for pasning af to unger..

Der hvor vi mest har kunne mærke vi blev en mere er pladsen, havde helt glemt sådan et lille mennesker fylder så meget hehe. Så udskrivnigen bliver nok større bolig og større bil.

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Hmm synes ikke det har været så dyrt - han blev fuldammet til han var 7½ mdr så der mærkede vi ikke rigtig noget til ham rent økonomisk. Vi fik rigtig meget tøj til låns så har da købt lidt men ikke meget. Nu mærker vi det efter han er begyndt i vuggestue betaler vist omkring 4600 kr for pasning af to unger..

Der hvor vi mest har kunne mærke vi blev en mere er pladsen, havde helt glemt sådan et lille mennesker fylder så meget hehe. Så udskrivnigen bliver nok større bolig og større bil.

Vi tjener ikke voldsomt meget, og har delvis økonomisk friplads, og derudover kun en deltidsplads, da vi ikke har brug for de er der mange timer om dagen. Og det er uden madordning, så pt giver vi kun omkring 500 om måneden for VS, så det er ikke galt

Ja, pladsen er en ting! Her skal de dele værelse, når den mindste er stor nok til at sove derinde, men vi har ikke bil, så den skal ikke fornyes

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Jeg synes faktisk ikke det er så dyrt... Jo det første år... Men det er hvad det er... 

Hvilke ting har været dyre de første år?

Anmeld

8. juli 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vi har en af hver samt de er kommet meget tæt.

Så allerede der skal der nyt tøj til da de ikke kan arve efter hinanden (ihvertfald ikke her) samt at mange af tingene var den ældste ikke vokset fra inden lillebror skulle have det. så nogen ting har vi investeret dobbelt i..

Vi tjener for mange penge ( som i lige over max grænsen) til at kunne få nogle økonomiske fordele ved instution - så vi har, da begge unger gik i vs, betalt 6000 kr i måneden for at have dem afsted - og det er sindsygt mange penge.

men jeg synes nu hvor de er 3 og 4 begynder de tøj mæssigt at være dyre da de SLIDER deres tøj for et godt ord i børnehaven..

men sådan er det

Man får det til at fungere på den bedste vis man nu engang har mulighed for Vi har ikke levet i sus og dus men har heller ikke skulle vende hver en krone

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Vi har en af hver samt de er kommet meget tæt.

Så allerede der skal der nyt tøj til da de ikke kan arve efter hinanden (ihvertfald ikke her) samt at mange af tingene var den ældste ikke vokset fra inden lillebror skulle have det. så nogen ting har vi investeret dobbelt i..

Vi tjener for mange penge ( som i lige over max grænsen) til at kunne få nogle økonomiske fordele ved instution - så vi har, da begge unger gik i vs, betalt 6000 kr i måneden for at have dem afsted - og det er sindsygt mange penge.

men jeg synes nu hvor de er 3 og 4 begynder de tøj mæssigt at være dyre da de SLIDER deres tøj for et godt ord i børnehaven..

men sådan er det

Man får det til at fungere på den bedste vis man nu engang har mulighed for Vi har ikke levet i sus og dus men har heller ikke skulle vende hver en krone

Tak for svaret - Vi tjener som nævnt ovenover ikke alverden, så der er en del "fordele" vi kan få i forhold til den situation. Det vil ikke være dyrt med institution eksempelvis. Der vil være 2 år mellem vores børn, så der vil nok kunne arves noget, men det er jo også svært hvis ikke de er samme køn

Men vi vil selvfølgelig gerne have fastlagt et rimelig sikkert budget inden vi starter projekt barn nr. 2, for vi vil ikke stå med røven i vandskorpen økonomisk lige pludselig!

Anmeld

8. juli 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Hvilke ting har været dyre de første år?

Mælkeerstatningen, ekstra tøj (da jeg troede jeg havde nok fra forrige barn ) Det var det eneste sådan lige hvad jeg husker.. Barnevogn og autostol havde vi i forvejen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.