At strikke til nyfødt vinterbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.792 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Uufff

Hej alle,

Jeg har termin d. 2. december og min svigermor har tilbudt at strikke lidt til den lille. Jeg elsker hjemmestrik og forestillede mig rigtigt hvordan den lille skulle have sweater, cardigan, varme sokker, en vest osv. Men så nævner hun at det måske ikke er så smart at strikke i de helt små størrelser fordi baby da næsten altid er pakket ind i en dyne eller et tæppe alligevel.

Så hvad er jeres erfaringer med strik og spæde vinterbørn? Og hvad kunne I tænke jer hvis det var jer?

Hun er nu igang med en sweater han kan bruge fra 3 måneders alderen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

morethanperfect

Uufff skriver:

Hej alle,

Jeg har termin d. 2. december og min svigermor har tilbudt at strikke lidt til den lille. Jeg elsker hjemmestrik og forestillede mig rigtigt hvordan den lille skulle have sweater, cardigan, varme sokker, en vest osv. Men så nævner hun at det måske ikke er så smart at strikke i de helt små størrelser fordi baby da næsten altid er pakket ind i en dyne eller et tæppe alligevel.

Så hvad er jeres erfaringer med strik og spæde vinterbørn? Og hvad kunne I tænke jer hvis det var jer?

Det havde vi en del af til Oscar , og fik det også brugt

Anmeld

8. juli 2012

Monski

Uufff skriver:

Hej alle,

Anthon farmor strikkede rigtig meget tøj til ham, da han var helt nyfødt var det mest trøjer/cardigan.
Da han blev født havde hun strikket et tæppe til ham og det er han stadig rigtig rigtig glad for, (han er 2½ nu) så det er en idé 

Anmeld

8. juli 2012

cdinesen

Lækre bløde huer, vanter og hjemmefutter er skønt at have til et vinter barn, strikkede bukser, og en god sweater der er nem at få på og af, tilkøretur i bilen. Men altså det skal være i lækkert garn, noget uld og silke, eller baby merino.

Anmeld

8. juli 2012

Pige2009

Uufff skriver:

Hej alle,

Sokker i hjemmestrik havde Laura rigtig mange af, da hun var spæd Jeg ville gerne havde haft en kørepose i uld til hende. Min moster strikkede desuden et svøb i uld magen til det Kronprinsesse Mary har båret sine børn hjem i. Det er faktisk det bedste jeg har haft

Anmeld

8. juli 2012

Pige2009

cdinesen skriver:

Lækre bløde huer, vanter og hjemmefutter er skønt at have til et vinter barn, strikkede bukser, og en god sweater der er nem at få på og af, tilkøretur i bilen. Men altså det skal være i lækkert garn, noget uld og silke, eller baby merino.

Ja, huer og vanter var bare så genialt i hjemmestrik

Anmeld

8. juli 2012

Tona

Uufff skriver:

Hej alle,

Jeg tror at svigermor har ret generelt med tøj.

Men hun kunne jo strikke nogle dejlige futter og og en hue til den nyfødte for det skal i da bruge. Og luffer også. Og evt en kørepose

Nå ja og hun kunne da strikke det babytæppe som hun har ret i at barnet bliver varmet ved det meste af tiden.

Anmeld

8. juli 2012

modesty

Vi havde en voksipose, så vi brugte overhovedet ikke uldent tøj, udover huer.

Når det bliver rigtig koldt, tror jeg at I vil blive glade for en kørepose i uld. Det er meget nemmere end at skulle have cardigans og bukser og futter af og på. Og den kan bruges i mange måneder hvis man sørger for at gøre den lang nok. Som den her f.eks - men jeg ville jo så gøre den længere, og også lave ombøjninger ved ærmerne så man ikke behøver vanter:

http://www.trendsales.dk/listings/unik-hjemmestrik-luxus-koerepose/27136307?pn=2&rt=ssr&search=k%C3%B8repose+hjemmestrik&status=1

Anmeld

8. juli 2012

Tona

Baagøe skriver:

Sokker i hjemmestrik havde Laura rigtig mange af, da hun var spæd Jeg ville gerne havde haft en kørepose i uld til hende. Min moster strikkede desuden et svøb i uld magen til det Kronprinsesse Mary har båret sine børn hjem i. Det er faktisk det bedste jeg har haft

"Lidt kongelig har man da lov til at være" som de siger i reklamen

Anmeld

8. juli 2012

Uufff

Tak for de hurtige svar Jeg er glad for at høre at han allerede kan få glæde af lidt strik som nyfødt og især tæppet lyder som en god ide. Jeg vil på udkig efter noget lækkert garn så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.