Er nød til at spørge om dette er meget normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg prøver at gøre det så kort som overhovedet muligt. Vi er her en sammen bragt familie. Jeg har et barn fra tidligere, min kæreste hat ligeledes nogen børn fra tidligere. Ham og han x er gået fra hinanden for 3 år siden.. Moren er simpelthen så usamarbejdsvillig. Forleden dag fik min kæreste besked om at alt kontakt skal forgå over mail, hvilket jeg synes er meget mærkeligt... Er det meget normalt ??? Vi bor altså 10 km fra hinanden så det er ikke fordi det er dyrt at SMS såsom til ulandet!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Jupiter

Jeg skal ikke kunne sige om det er normalt, men det er da lidt underligt!

I situationer hvor man skal have fat på hinanden med det samme (hente-aflevere-situationer fx, eller hvis der sker noget alvorligt), duer det jo ikke at sende en mail og vente på svar hvis det er vigtigt her og nu

Anmeld

8. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka evt være fordi at derses samarbejde ik fungere, aftaler ik bliver overholdt osv. 

Hvis det er tilfældet, så er det rart at ha alle aftaler på skrift!! + det evt ka bruges, hvis de ska ha fundet ud af noget om hvem der ska ha forældremyndighed osv. Det er bar mine gæt, jeg har ingen personlig erfaring!! Vh stine

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg skal ikke kunne sige om det er normalt, men det er da lidt underligt!

I situationer hvor man skal have fat på hinanden med det samme (hente-aflevere-situationer fx, eller hvis der sker noget alvorligt), duer det jo ikke at sende en mail og vente på svar hvis det er vigtigt her og nu

Nej det er jo lige netop det jeg også mener.. De har ikke kontakt ud over dette. Medmindre det er fordi hun skal brokke sig over noget, og der svare min kæreste slet ikke.

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det ka evt være fordi at derses samarbejde ik fungere, aftaler ik bliver overholdt osv. 

Hvis det er tilfældet, så er det rart at ha alle aftaler på skrift!! + det evt ka bruges, hvis de ska ha fundet ud af noget om hvem der ska ha forældremyndighed osv. Det er bar mine gæt, jeg har ingen personlig erfaring!! Vh stine

Vi overholder alle aftaler til punkt og prikke. Så kan ikke se det skal være derfor.. Det er da også bøvlet at skal tjekke mail hele tiden, for at se om hun nu har skrevet noget.

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Nej det er jo lige netop det jeg også mener.. De har ikke kontakt ud over dette. Medmindre det er fordi hun skal brokke sig over noget, og der svare min kæreste slet ikke.

Hvis hun er besværlig, så er det måske en idé at gribe det an således at hun ikke føler at i stejler helt! - Så bliver hun nemlig bare endnu mere besværlig

Prøv evt. at sige at det er fint med mail, men at i fortsæt vil benytte tlf. i vigtige/akutte situationer af hensyn til børnene.

Anmeld

8. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Vi overholder alle aftaler til punkt og prikke. Så kan ikke se det skal være derfor.. Det er da også bøvlet at skal tjekke mail hele tiden, for at se om hun nu har skrevet noget.

Ja det er da mega bøvlet!! Ville som en anden også forslår bare sige ok, vi sender en mail, men ringer/ sms'er hvis der er noget der er så vigtigt at det slet ik ka vente!! 

Så har i da i hvert fald jeres på det rene! Vh stine

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Hvis hun er besværlig, så er det måske en idé at gribe det an således at hun ikke føler at i stejler helt! - Så bliver hun nemlig bare endnu mere besværlig

Prøv evt. at sige at det er fint med mail, men at i fortsæt vil benytte tlf. i vigtige/akutte situationer af hensyn til børnene.

Tror ikke jeg får kæresten med på den ide, den var ellers super, i det hun så også vil føle at hun får lov at bestemme, for det er det eneste hun vil..

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ja det er da mega bøvlet!! Ville som en anden også forslår bare sige ok, vi sender en mail, men ringer/ sms'er hvis der er noget der er så vigtigt at det slet ik ka vente!! 

Så har i da i hvert fald jeres på det rene! Vh stine

Ja det er helt vildt bøvlet, og hun gør det kun for at gøre det bøvlet for min kæreste.. Grrrr det er så irriterende.. Vi må se hvad udfaldet bliver. Min kæreste har ikke sendt hende en mail, da han ikke vil være med til alt det pjat. Kunne forstå hvis han lønog skrevne tide og utide, men han kontakter hende aldrig. Sidste han hr sendt en SMS var før april ang sommerferien.

Anmeld

8. juli 2012

Jupiter

Anonym skriver:

Tror ikke jeg får kæresten med på den ide, den var ellers super, i det hun så også vil føle at hun får lov at bestemme, for det er det eneste hun vil..

Jeg kan nu godt forstå at han har det sådan - men han kan jo godt "gå med til det" og så bare selv lade være at maile.

Hun kan da maile alt det hun vil, og så holder i bare fast i det vigtige skal foregå via tlf.

Så kan han lave de praktiske hente/aflevere aftaler netop når han henter/afleverer, og på den måde faktisk ignorere hendes mail-system

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er da et forsøg værd. Hun skal nemlig ikke bare have lov at bestemme, og ej heller have lov at spilde jeres energi på at blive gale på hende. Hun ville sansynligvis blive endnu mere irriteret hvis I blot accepterede hendes plan - for hvad skal hun så brokke sig over?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.