Første menstruation efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Den varede 4-5 dage. Så man må sige den blev regemæssig med både tidspunkt og varighed, med det samme (også selvom jeg ammede - og det var altså udelukkende amning i de første 4 mdr, ingen flasker med Nan el., derefter begyndte vi så småt med mos osv)

Det var jo egentlig heller ikke så mange dage. men dejligt den var regelmæssig så man ved hvornår man kan forvente den. Det er så træls hvis det er i tide og utide den kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Rikke S

Jeg har aldrig blødt mere end 5 dage, så for mig er det helt normalt.

Ja præcis, frygtede og også at den ville komme igen som pletblødninger et par gange om måneden, men det gjorde den gudskelov ikke (der er da ikke noget værre end, at ens menstruation ikke er regelmæssig, så man i tide og utide skal sørge for bind, døje med humørsvingninger, oppustethed el)

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg har aldrig blødt mere end 5 dage, så for mig er det helt normalt.

Ja præcis, frygtede og også at den ville komme igen som pletblødninger et par gange om måneden, men det gjorde den gudskelov ikke (der er da ikke noget værre end, at ens menstruation ikke er regelmæssig, så man i tide og utide skal sørge for bind, døje med humørsvingninger, oppustethed el)

Nej det er nemlig ikke særlig sjovt.

Det er da altid noget. for det kan godt nok variere rigtig meget fra person til person.

Jeg synes så jeg bløder meget lidt i forhold til hvad jeg normalt ville gøre, men det er nok bare den første dag det er sådan.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Jeg blødte også mindre, og blodet var en del lysere end normalt. Men tror bare at kroppen lægger blødt ud, desuden var mit blod, urin osv nok temmelig fortyndet (jeg drak nok 5l vand, saft, juice, sodavand el. om dagen, mens jeg ammede - følte jeg dehydrerede så snart jeg lagde ham til).

Netop fordi det startede blidt, frygtede jeg pletblødning.

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg blødte også mindre, og blodet var en del lysere end normalt. Men tror bare at kroppen lægger blødt ud, desuden var mit blod, urin osv nok temmelig fortyndet (jeg drak nok 5l vand, saft, juice, sodavand el. om dagen, mens jeg ammede - følte jeg dehydrerede så snart jeg lagde ham til).

Netop fordi det startede blidt, frygtede jeg pletblødning.

Jeg drikker så ikke ret meget, det burde jeg være bedre til. Men ja det har da helt klart også nok at sige. Men fint nok at kroppen lægger stille og roligt ud. Måtte den godt gøre hver måned Jeg er også overrasket over jeg ikke har nogen smerter denne gang for plejer at være syg pga dem, men min mor sagde at det godt kunne komme senere.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Jeg havde også både smerter, var oppustet og nok også lettere irritabel  ved menses inden jeg blev gravid, men det fortog sig altsammen.

Håber ikke det kommer igen her efter min 2. graviditet, for det kan komme igen lige så let som det forsvandt.

Og din mor har ret, det kan være midlertidigt, men det kan altså også være for bestandigt .

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg havde også både smerter, var oppustet og nok også lettere irritabel  ved menses inden jeg blev gravid, men det fortog sig altsammen.

Håber ikke det kommer igen her efter min 2. graviditet, for det kan komme igen lige så let som det forsvandt.

Og din mor har ret, det kan være midlertidigt, men det kan altså også være for bestandigt .

Vi krydser finger for at det ikke kommer igen så man har jo altid lov til at håber.

Mange tak for dit svar. Det er dejligt at høre andre folks erfaringer

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Anonym skriver:

Vi krydser finger for at det ikke kommer igen så man har jo altid lov til at håber.

Mange tak for dit svar. Det er dejligt at høre andre folks erfaringer

Så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.