Første menstruation efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.681 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg tror desværre her fire uger efter fødslen at jeg har fået menstruation. Den lille får flaske. Jeg har de sidste dage haft ømme bryster hvilket jeg altid får op til mens. Og i dag bløder jeh med lyserødt blod. Min blødning efter fødslen stoppede for et par uger siden. Men den eneste grund til at jeg er lidt i tvivl er fordi jeg er vant til at have mens smerter når jeg har det og det har jeg ikke nu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Solstrålebørn

Første gang kom min mens også ret hurtigt efter fødslen... Jeg var meget i tvivl, fordi jeg ingen mens smerter havde og blødte kraftigt, ringede til vagtlægen for at høre og de sagde at det var min mens... 

Hvis du er meget i tvivl, synes jeg du skal ringe til vagtlægen... 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Første gang kom min mens også ret hurtigt efter fødslen... Jeg var meget i tvivl, fordi jeg ingen mens smerter havde og blødte kraftigt, ringede til vagtlægen for at høre og de sagde at det var min mens... 

Hvis du er meget i tvivl, synes jeg du skal ringe til vagtlægen... 

Jeg bløder ikke ret meget. Lige nu er det som hvis den lige er gået i gang. Men har fået at vide at den første menstruation kan være kraftigere end normalt. Men synes bare det var rigtig hurtig den kom. Og når man er vant til at være ved at gå til af smerte når man har det og der så ikke er noget nu så under man sig. 

Anmeld

7. juli 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Jeg bløder ikke ret meget. Lige nu er det som hvis den lige er gået i gang. Men har fået at vide at den første menstruation kan være kraftigere end normalt. Men synes bare det var rigtig hurtig den kom. Og når man er vant til at være ved at gå til af smerte når man har det og der så ikke er noget nu så under man sig. 

Jeg undrede mig også dengang... Har så ikke oplevet at den startede med lidt blødning og så til kraftig... 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Jeg undrede mig også dengang... Har så ikke oplevet at den startede med lidt blødning og så til kraftig... 

Min har altid startet sådan. Så der er ikke noget underligt i det for mig. Men hvis man ikke er vant til det så vil det selvfølgelig virke underligt.

Må jeg spørge hvor lang tid din første menstruation så varede?

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Både ens cyklus og smerter i forbindelse med mens, kan ændre sig efter fødsel.

Jeg ammede Noah de første 6-8 mdr, og begyndte at menstruere præcis 28 dage efter fødslen .

Anmeld

7. juli 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Min har altid startet sådan. Så der er ikke noget underligt i det for mig. Men hvis man ikke er vant til det så vil det selvfølgelig virke underligt.

Må jeg spørge hvor lang tid din første menstruation så varede?

Kan faktisk ikke huske hvor længe den varede og heller ikke her anden gang... 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Både ens cyklus og smerter i forbindelse med mens, kan ændre sig efter fødsel.

Jeg ammede Noah de første 6-8 mdr, og begyndte at menstruere præcis 28 dage efter fødslen .

Så har det ikke altid noget at sige om man ammer eller ej. Der må også passe med 28 eller 29 dage efter min fødsel nu. 

Så kan jeg jo spørge dig om hvor lang tid din varede så?

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Kan faktisk ikke huske hvor længe den varede og heller ikke her anden gang... 

Det er nok heller ikke noget man som sådan bider mærke i. Jeg har bare altid hadet at have det så gider bare helst ikke have det i syv dage som jeg havde før fødslen. 

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Anonym skriver:

Så har det ikke altid noget at sige om man ammer eller ej. Der må også passe med 28 eller 29 dage efter min fødsel nu. 

Så kan jeg jo spørge dig om hvor lang tid din varede så?

Den varede 4-5 dage. Så man må sige den blev regemæssig med både tidspunkt og varighed, med det samme (også selvom jeg ammede - og det var altså udelukkende amning i de første 4 mdr, ingen flasker med Nan el., derefter begyndte vi så småt med mos osv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.