Det var i søndags jeg så fik fjernet minsidste æggeleder, det er så hårdt. hoved er begyndt, at komme til fornuft og kroppen er begyndt, at være "ikke gravid". Er begyndt at tænke på kunstigbefrugting, ikke lige nu, skal lige bearbejd min sorg, men engang i fremtiden. De fandt også ud af hvorfor jeg blev gravid udenfor livmorderen, jeg havde nogle vandcyster i min æggeleder. Jeg vil gerne have nogle gode råd, om fertilitetsbehandling, om man fortælle familie og venner om det (selfølgelig ved mine forældre det og min mand) men hvad med alle de ander? Og hvilken reaktioner, får man når man fortæller andre mennesker om, at man har fået fertilitetsbehandling, der er så mange delte meninger om det...? Jeg ville ønske, at jeg vågne op fra en ond drøm og det hele var, som det skulle være, men sådan er det ikke og jeg må lære at leve med det, jeg håber aldrig noglesinde, at den dag jeg får børn at de komme til, at opleve det samme, eller at ingen mennesker skulle opleve dette.
En anden ting jeg ikke forstår, lægerne kan finde ud af så mange ting, de kan lave babyer i et laboratorium, men de kan ikke bare lige skubbe et leve dygtig foster, som sidder forkert, ned i livmorderen, det håber jeg de snart kan finde ud af...
Anmeld