Hvordan kan jeg være så uheldig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Det var i søndags jeg så fik fjernet minsidste æggeleder, det er så hårdt. hoved er begyndt, at komme til fornuft og kroppen er begyndt, at være "ikke gravid". Er begyndt at tænke på kunstigbefrugting, ikke lige nu, skal lige bearbejd min sorg, men engang i fremtiden. De fandt også ud af hvorfor jeg blev gravid udenfor livmorderen, jeg havde nogle vandcyster i min æggeleder. Jeg vil gerne have nogle gode råd, om  fertilitetsbehandling, om man fortælle familie og venner om det (selfølgelig ved mine forældre det og min mand) men hvad med alle de ander? Og hvilken reaktioner, får man når man fortæller andre mennesker om, at man har fået fertilitetsbehandling, der er så mange delte meninger om det...? Jeg ville ønske, at jeg vågne op fra en ond drøm og det hele var, som det skulle være, men sådan er det ikke og jeg må lære at leve med det, jeg håber aldrig noglesinde, at den dag jeg får børn at de komme til, at opleve det samme, eller at ingen mennesker skulle opleve dette.

En anden ting jeg ikke forstår, lægerne kan finde ud af så mange ting, de kan lave babyer i et laboratorium, men de kan ikke bare lige skubbe et leve dygtig foster, som sidder forkert, ned i livmorderen, det håber jeg de snart kan finde ud af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

jeanne-skat

Jeg har været gravid to gange uden for livmoderen uden de har fjernet andet en graviditeten . Held og lykke Knus

Anmeld

10. juli 2012

jeanne-skat

Jeg har været gravid to gange uden for livmoderen uden de har fjernet andet en graviditeten . Held og lykke Knus

Anmeld

10. juli 2012

Camillos

Anonym skriver:

Det var i søndags jeg så fik fjernet minsidste æggeleder, det er så hårdt. hoved er begyndt, at komme til fornuft og kroppen er begyndt, at være "ikke gravid". Er begyndt at tænke på kunstigbefrugting, ikke lige nu, skal lige bearbejd min sorg, men engang i fremtiden. De fandt også ud af hvorfor jeg blev gravid udenfor livmorderen, jeg havde nogle vandcyster i min æggeleder. Jeg vil gerne have nogle gode råd, om  fertilitetsbehandling, om man fortælle familie og venner om det (selfølgelig ved mine forældre det og min mand) men hvad med alle de ander? Og hvilken reaktioner, får man når man fortæller andre mennesker om, at man har fået fertilitetsbehandling, der er så mange delte meninger om det...? Jeg ville ønske, at jeg vågne op fra en ond drøm og det hele var, som det skulle være, men sådan er det ikke og jeg må lære at leve med det, jeg håber aldrig noglesinde, at den dag jeg får børn at de komme til, at opleve det samme, eller at ingen mennesker skulle opleve dette.

En anden ting jeg ikke forstår, lægerne kan finde ud af så mange ting, de kan lave babyer i et laboratorium, men de kan ikke bare lige skubbe et leve dygtig foster, som sidder forkert, ned i livmorderen, det håber jeg de snart kan finde ud af...

Jeg forstå stadigvæk ikkke hvorfor de har fjernet din æggeleder i stedet for at give dig kemo?

Har godt nok ondt af dig.. 

Anmeld

10. juli 2012

Anonym trådstarter

Mit HCG tal var for højt, så lægen mente, at det var bedst med en operation. De ville helst også gøre det kemisk og da de fandt ud af at de skulle i gang men en operation, ville de kun fjerne fosteret, men det viste sig, at være stort så de måtte fjerne hele æggelederen. Det værste var at jeg så den lille, og jeg så dens hjerte banke /blinke, ville sådan ønske at de bare lige kunne skubbe den ind i livmorderen  

Anmeld

23. august 2013

......

Hej ved det er ved at være længe siden der har været aktivitet på denne tråd, men måtte lige høre dig hvordan det går nu?

Den sidste mdr. har været meget frustrende for os. Det startede med jeg gik 5-10 dage over tid, lige da jeg ville til at teste kom der mens. da jeg havde haft det i 11dage kontaktede jeg min læge som ikke mente det var noget. en lille uge sener vågner jeg med meget stærke mave smerter i min venstre side, ringer til vagtlægen og forklar mit for løb og han siger (som forventet ) at det lyder som en spontan abort.

de kan ikke sige om det er en graviditet uden forlivmoderen spontan abort eller tidlig graviditet.

Men det er en GUL som ender i jeg kommer til scanning 5gange 2korte indlæggelser og en overnatning til observation pga meget blødning i bughulen. Lægerne fortæller jeg har en GUL i højre side og æggelederen er syg og de satser på at ville fjerne den! De sidste uger har der hele tiden været tale om min Venstre var syg og nok ikke virkede så de var faktisk usikre på om de begge var syge. Heldigvis endte det med de ikke ville opererer da hcg var faldet og de tror kroppen selv har frastødt det. Men de kunne intet sige om der er noget som virker og hvis der sker nogen graviditet uden for livmoderen igen bliver de\den fjernet.

Er derfor meget interesseret i muligheden for at kunne blive gravid m hjælp?

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

...... skriver:

Hej ved det er ved at være længe siden der har været aktivitet på denne tråd, men måtte lige høre dig hvordan det går nu?

Den sidste mdr. har været meget frustrende for os. Det startede med jeg gik 5-10 dage over tid, lige da jeg ville til at teste kom der mens. da jeg havde haft det i 11dage kontaktede jeg min læge som ikke mente det var noget. en lille uge sener vågner jeg med meget stærke mave smerter i min venstre side, ringer til vagtlægen og forklar mit for løb og han siger (som forventet ) at det lyder som en spontan abort.

de kan ikke sige om det er en graviditet uden forlivmoderen spontan abort eller tidlig graviditet.

Men det er en GUL som ender i jeg kommer til scanning 5gange 2korte indlæggelser og en overnatning til observation pga meget blødning i bughulen. Lægerne fortæller jeg har en GUL i højre side og æggelederen er syg og de satser på at ville fjerne den! De sidste uger har der hele tiden været tale om min Venstre var syg og nok ikke virkede så de var faktisk usikre på om de begge var syge. Heldigvis endte det med de ikke ville opererer da hcg var faldet og de tror kroppen selv har frastødt det. Men de kunne intet sige om der er noget som virker og hvis der sker nogen graviditet uden for livmoderen igen bliver de\den fjernet.

Ja vi er igang men behandling nu, det har for mig mest været psykisk hårdt jeg har været helt nede i kuld kælderen, så det har taget lang tid før jeg har acceptere det hele, men nu er vi igang :-) vi kan jo kun få IVF så vi må se hvad der sker, det jeg sådan er mest "glad" for er at jeg ingen GUL kan få mere så er sådan sikker med mig selv om når jeg bliver gravid igen så bliver den helt sikkert der, det handler om at være positiv nu.
Rigtig ked af at høre det med dig, det jeg kan sige er at de der gul til h med dem, det var pga vandcyster at jeg fik gul hele tiden, som lægerne først fant ud af den sidste gang :-S hvis de havde fundet ud af det før fx alle de gange jeg var til lægen og sagde der er noget galt med min krop, ja så kunne de havde fjerne vandcysteren og så ville men æggeleder være "rask"
Men nu er vi i gang med IVF og håber at alt går godt ;-) og hel pg lykke til dig

Anmeld

23. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

For næsten 2 år siden var jeg gravid udefor livmorderen og de fjernet min ene æggeleder, da jeg kom på hospitalet trode de ikke på at der var noget galt. Det gjorder ikke ondt og jeg blødte meget lidt, og de sagde at det var normalt, men jegkunne bare mærke at der var noget galt.. Jeg vente fra kl 9.30 til kl 19.45 før de tog mig ind, de havde vent øjene af mig og prøvet at sende mig hjem mange gange, men jeg blev. Til sidst tog de mig ind, og blev så indlagt akut, sygeplejesken så havde været flabet over for mig, kom ikke ind til mig efter... Efter jeg blev opereret sagde lægen, at den anden æggeleder så fin ud så den havde de ikke fjernet.

Der er så gået 1,5 år hvor vi har prøve igen, og så blev jeg gravid lige da jeg var ved at midste håbet. Jeg var så glad og overlykkelig, men lægen sendte mig til scanning tidligt for at se om det hele var som det skulle, jeg var for tidligt henne så de kunne ikke se noget, blodprøverne er fine (ligesom sidst) var så til scanning igen tirsdag der sagde de at de muligvis kunne se starten på en graviditet inde for livmorderen, jeg blødte mikro lidt, var havde været bange. Så blev jeg scannet igår han kunne ikke se nogle graviditet, og mente muligvis at jeg er gravid i min sidste æggeleder, når de så fjerner den har jeg ingen tilbage. Kan jeg godt nægte at blive opereret, jeg har ikke lyst til at gennem gå det samme en gang til, og så med resultat i barnløshed, jeg er ikke stærk nok til at gøre det igen... 

Øv hvor en hård melding . Du skal have fjernet graviditeten men vil råde dig til også at få fjernet æggelederen da det som lægen siger sandsynligvis sker igen og det kan være meget farligt.  Forstår dog godt hvis du ikke kan. Jeg har selv fået barn ved hjælp af kunstig befrugtning og det vil sikkert også gå ganske hurtig for dig når du heller ikke fertilitets problemer. Håber alt det bedste for dig 

Anmeld

23. august 2013

l.kjoeller

l.kjoeller skriver:

Øv hvor en hård melding . Du skal have fjernet graviditeten men vil råde dig til også at få fjernet æggelederen da det som lægen siger sandsynligvis sker igen og det kan være meget farligt.  Forstår dog godt hvis du ikke kan. Jeg har selv fået barn ved hjælp af kunstig befrugtning og det vil sikkert også gå ganske hurtig for dig når du heller ikke fertilitets problemer. Håber alt det bedste for dig 

Havde ikke set opdatering 

Anmeld

23. august 2013

l.kjoeller

...... skriver:

Muligheden  er rigtig god 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.