Hvordan kan jeg være så uheldig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.371 visninger
19 svar
5 synes godt om
7. juli 2012

Anonym trådstarter

For næsten 2 år siden var jeg gravid udefor livmorderen og de fjernet min ene æggeleder, da jeg kom på hospitalet trode de ikke på at der var noget galt. Det gjorder ikke ondt og jeg blødte meget lidt, og de sagde at det var normalt, men jegkunne bare mærke at der var noget galt.. Jeg vente fra kl 9.30 til kl 19.45 før de tog mig ind, de havde vent øjene af mig og prøvet at sende mig hjem mange gange, men jeg blev. Til sidst tog de mig ind, og blev så indlagt akut, sygeplejesken så havde været flabet over for mig, kom ikke ind til mig efter... Efter jeg blev opereret sagde lægen, at den anden æggeleder så fin ud så den havde de ikke fjernet.

Der er så gået 1,5 år hvor vi har prøve igen, og så blev jeg gravid lige da jeg var ved at midste håbet. Jeg var så glad og overlykkelig, men lægen sendte mig til scanning tidligt for at se om det hele var som det skulle, jeg var for tidligt henne så de kunne ikke se noget, blodprøverne er fine (ligesom sidst) var så til scanning igen tirsdag der sagde de at de muligvis kunne se starten på en graviditet inde for livmorderen, jeg blødte mikro lidt, var havde været bange. Så blev jeg scannet igår han kunne ikke se nogle graviditet, og mente muligvis at jeg er gravid i min sidste æggeleder, når de så fjerner den har jeg ingen tilbage. Kan jeg godt nægte at blive opereret, jeg har ikke lyst til at gennem gå det samme en gang til, og så med resultat i barnløshed, jeg er ikke stærk nok til at gøre det igen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Kris89

men er det ikk farligt hvis ikk de fjerner den??

øv en situation

Anmeld

7. juli 2012

BigHope13

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål da jeg ikke ved noget om det men ville hvertfald ikke gå fra tråden uden at vise min medfølelse og give dog et kæmpe kram og håbe på det aller bedste for det du står i lyder godt nok forfærdeligt.

Anmeld

7. juli 2012

Camillos

Anonym skriver:

For næsten 2 år siden var jeg gravid udefor livmorderen og de fjernet min ene æggeleder, da jeg kom på hospitalet trode de ikke på at der var noget galt. Det gjorder ikke ondt og jeg blødte meget lidt, og de sagde at det var normalt, men jegkunne bare mærke at der var noget galt.. Jeg vente fra kl 9.30 til kl 19.45 før de tog mig ind, de havde vent øjene af mig og prøvet at sende mig hjem mange gange, men jeg blev. Til sidst tog de mig ind, og blev så indlagt akut, sygeplejesken så havde været flabet over for mig, kom ikke ind til mig efter... Efter jeg blev opereret sagde lægen, at den anden æggeleder så fin ud så den havde de ikke fjernet.

Der er så gået 1,5 år hvor vi har prøve igen, og så blev jeg gravid lige da jeg var ved at midste håbet. Jeg var så glad og overlykkelig, men lægen sendte mig til scanning tidligt for at se om det hele var som det skulle, jeg var for tidligt henne så de kunne ikke se noget, blodprøverne er fine (ligesom sidst) var så til scanning igen tirsdag der sagde de at de muligvis kunne se starten på en graviditet inde for livmorderen, jeg blødte mikro lidt, var havde været bange. Så blev jeg scannet igår han kunne ikke se nogle graviditet, og mente muligvis at jeg er gravid i min sidste æggeleder, når de så fjerner den har jeg ingen tilbage. Kan jeg godt nægte at blive opereret, jeg har ikke lyst til at gennem gå det samme en gang til, og så med resultat i barnløshed, jeg er ikke stærk nok til at gøre det igen... 

Søde dig! jeg mener Bestemt godt du kan  Undgå at få fjernet din æggeleder! 

Jeg har ingen børn og sidste år blev jeg gravid uden for livmoderen! .. 

Jeg fik Kemo til at fjerne "cellevævet" fra graviditeten? 

Synes du skal undersøge dine muligher.. for det kan ikke være rigtigt de ser det som den eneste udvej så tidligt i graviditeten? 

Anmeld

7. juli 2012

tarkoflen

Jeg ved ikke om de kan gøre andet for at fjerne graviditeten, men vil lige sige, at du godt kan få hjælp til at få børn uden æggeledere! Ved IVF skal du ikke bruge dine æggeledere, for der henter de æggene ud!

Håber det kan berolige dig lidt, at du ikke med sikkerhed ikke kan få dine egne børn, selvom de fjerner æggelederen.

Stort ikke fair at du skal igennem det igen

Anmeld

7. juli 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Jeg har en veninde der var gravid udenfor livmoderen ved 2. graviditet. Da de fik hende åbnet op viste det sig at den anden ægleder også var beskadiget (højst sansynligt af graviditet nr. 1) så den fjernede de også. Hun har efterfølgende fået en søn mere og de var så heldige at de fik bonus ved kun nr.2 forsøg. Hun hav fået sf vide på sygehuset at hvis de ikke fjernede begge ægledere ville en ny graviditet højst sansynligt ende der igen.

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg ved godt jeg kan få kunstigbefrugtning, men det er jo ikke ligesom rigtig, jeg ved godt det lyder dumt, og det er en lidt "hård" behandling, jeg ved godt jeg lyder virkelig dum, men min Leve lyst er ikke særlig stor... Man kan godt sige at jeg er i et sort huld lige nu, skal scannes kl 12 igen jeg er ca. 6 uger henne, prøver at blive scanner et nyt sted , jeg tror ikke på det men jeg håber at den sidder i livmorderen 

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lige været til scanning og de bekræfte at jeg er gravid udenfor livmorderen, og jeg er længer henne end de troede så de skal fjerne min sidste æggeleder, jeg simpelhen ikke havd jeg skal gøre med mig selv

Anmeld

7. juli 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg ved godt jeg kan få kunstigbefrugtning, men det er jo ikke ligesom rigtig, jeg ved godt det lyder dumt, og det er en lidt "hård" behandling, jeg ved godt jeg lyder virkelig dum, men min Leve lyst er ikke særlig stor... Man kan godt sige at jeg er i et sort huld lige nu, skal scannes kl 12 igen jeg er ca. 6 uger henne, prøver at blive scanner et nyt sted , jeg tror ikke på det men jeg håber at den sidder i livmorderen 

lille du først vil jeg gerne sige at det gør mig forbandet ondt det du skal igennem, for som kvinde er det næppe det man synes er sjovest.

Derudover vil jeg meget kraftigt anbefale dig at snakke med nogen om det du har været igennem, når du føler dig klar, græd hvis det er det du har brug for

Anmeld

7. juli 2012

2721

Det gør mig ondt. Kæmpe stort kram. Håber du har nogen at tale med og en partner der kan støtte dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.