Er rigtig rigtig bekymret :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Anonym trådstarter

Min bedste veninde og jeg er begge gravide, jeg er skal snart til md, hun skal snart til nf. Mens hun shopper løs og hele tiden vil snakke baby, navne, fødsel og hvor skal vi bare barsle den sammen og hygge. Så føler jeg det slet ikke? Jeg er KUN bange og nervøs og har end ikke turde shoppe et par sokker! Jeg forstår det ikke, jeg kan ikke tænke på andet end at det nok går galt, babyværelset er piv tomt. Min familie glæder sig, alt er fint jo, har aldrig mistet før og fejler intet! Hvorfor er jeg så så bange? Er i uge 18 og mærker ikke liv endnu og har heller ikke taget på- dog har maven taget en lidt rund drejning- det gør mig bange burde jeg ikke mærke liv? Ha kvalme, ømme bryster, lyst til syltede agurker et eller andet??? Giv mig dog et tegn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

birthee

Anonym skriver:

Min bedste veninde og jeg er begge gravide, jeg er skal snart til md, hun skal snart til nf. Mens hun shopper løs og hele tiden vil snakke baby, navne, fødsel og hvor skal vi bare barsle den sammen og hygge. Så føler jeg det slet ikke? Jeg er KUN bange og nervøs og har end ikke turde shoppe et par sokker! Jeg forstår det ikke, jeg kan ikke tænke på andet end at det nok går galt, babyværelset er piv tomt. Min familie glæder sig, alt er fint jo, har aldrig mistet før og fejler intet! Hvorfor er jeg så så bange? Er i uge 18 og mærker ikke liv endnu og har heller ikke taget på- dog har maven taget en lidt rund drejning- det gør mig bange burde jeg ikke mærke liv? Ha kvalme, ømme bryster, lyst til syltede agurker et eller andet??? Giv mig dog et tegn!

er da sikker på alt er fuldstændig som det skal være... hvordan gik det til nf, da du var afsted??? Hvis du er bekymret for om der er liv i den lille, så ville jeg da give fødegang/jordemoder et kald, og få det tjekket... hellere en gang for meget!!!

Anmeld

6. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

De fleste mærker først liv efter uge 20, og det er først fra omkring uge 25 man skal mærke det hver dag, så tag det helt roligt, det skal nok komme... Kan også være du har en foranliggende moderkage, så tager det lidt længere tid at mærke liv...

Og nej man behøver overhovedet ikke have symptomer... hvis man læser lidt om det, er det vist kun omkring halvdelen der har symptomer... jeg har haft en lidt kvalme, men ingen opkast og har aldrig haft en stor trang til én bestemt ting.... De ømme bryster havde jeg i starten, men ellers ikke...

Jeg er sikker på din baby har det rigtig fint derind

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

birthee skriver:

er da sikker på alt er fuldstændig som det skal være... hvordan gik det til nf, da du var afsted??? Hvis du er bekymret for om der er liv i den lille, så ville jeg da give fødegang/jordemoder et kald, og få det tjekket... hellere en gang for meget!!!

Jeg måtte ikke få en nf scanning da vi først opdagede det 13+4 og det var for sent ifølge min læge så vi skal vente på md med at se den lille Jeg ville gerne selv bare betale en scanning men manden synes det er unødvendigt når vi ikke er i risiko for der er noget galt. Må man godt bare ringe til jordermoderen ? Jeg fik at vide af lægen jeg ville blive indkaldt men at det er midt i en ferie periode så der kunne gå noget tid. Og jeg er bare så bekymret hele tiden!

Anmeld

6. juli 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg måtte ikke få en nf scanning da vi først opdagede det 13+4 og det var for sent ifølge min læge så vi skal vente på md med at se den lille Jeg ville gerne selv bare betale en scanning men manden synes det er unødvendigt når vi ikke er i risiko for der er noget galt. Må man godt bare ringe til jordermoderen ? Jeg fik at vide af lægen jeg ville blive indkaldt men at det er midt i en ferie periode så der kunne gå noget tid. Og jeg er bare så bekymret hele tiden!

Sikke da noget pjat med midt i ferieperioden. Har du ikke været til JM endnu??? For så skal du da se at få ringet til dem og få en tid, du skal have din første tid omkring uge 14-15 ca....

Og ja man kan altid ringe til JM hvis man er nervøs for et eller andet... Eller til FG, men der kommer man vist også bare igennem til en vagthavende JM...

Anmeld

6. juli 2012

fairlady

nej du burdde ikke nødvendigvis kunne mærke liv nu, hav kvalme eller andre tegn.

Der er desværre ikke rigtig noget at gøre, andet end at prøve at stole på at det nok skal gå.

Der går nok ikke mere end et par uger, før du kan mærke liv. Så kan du nok ikke mærke den hver dag, til at starte med. Så vær ikke urolig.

Anmeld

6. juli 2012

Lotus86

Jeg mærkede først liv da jeg var i 21. uge, før det havde jeg absolut intet mærket.

Bor du i nærheden af København? For så kan du få en tryghedsscanning til 300 kr. Hos LilleKbher.

Anmeld

6. juli 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg tror du bekymre dig unødig..  

fra 7 uge og til og med 20 uge eller sådan var mit eneste tegn på graviditet kvalme, opkast og ømme bryster..

jeg er først begyndt at vokse nu, de ømme bryster kom først lidt senere, og liv har jeg først mærket omkring uge 20-21.. nogle få dgae før min md..

men bekymre man sig for meget har du garanteret fået et nummer til en graviditets afdelning med jordmødre du kan ringe til altid med spørgsmål.. ringer du til det og fortæller om din bekymring kan du komme til undersøgelse hos dem, hvor de mærker, trykker og hører hjertelyd, som kan berolige dig..

men ellers er jeg sikker på det ændre sig til din md..

jeg var os urolig før md´en men så at alt var fint så efter det gik jeg igang med alle de ting der ellers sku købes, findes osv..

Anmeld

6. juli 2012

Nessie

Du skal da ikke gå og være så bekymret, du skal jo nyde din graviditet.

Ring til lægen og fortæl hvordan du har det, så kan du måske blive sendt videre til undersøgelse og måske skanning, det lyder måske ikke helt som om du er kommet "rigtigt" ind i systemet.

Og så synes jeg da at du skal finde et sted til en billig skanning, bestille en tid, og så sige til manden at han kan tage med eller lade være.

Tror ikke på at det er sundt for dig at gå rundt og være så bekymret hele tiden

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Sikke da noget pjat med midt i ferieperioden. Har du ikke været til JM endnu??? For så skal du da se at få ringet til dem og få en tid, du skal have din første tid omkring uge 14-15 ca....

Og ja man kan altid ringe til JM hvis man er nervøs for et eller andet... Eller til FG, men der kommer man vist også bare igennem til en vagthavende JM...

Nej jeg er blevet inviteret til sådan noget fælles halløj ude på jordermoder centeret- men det er uden individuele samtaler undersøgelser mm, jeg går stadig og venter på den rigtige 1 jordermoder samtale Måske også lidt derfor jeg føler mig lidt fortabt, jeg er ikke rigtigt inde i noget som helst endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.