At forberede sig på igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

tinasmor

AnnaKJ skriver:

Okay

Det gør mig nu ikke noget at de sender mig hjem, det ville kun være dejligt at kunne lave lidt andre ting imens man venter på veerne

ja, det er dødens pølse bare at sidde der og glo, så har man ikke så langt til hospitalet så er det klart at foretrække synes jeg.

Snart sidder du med din lille baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Clisolka

AnnaKJ skriver:

Der er nu ikke længe til jeg skal sættes igang, så nu sidder jeg også tænker på hvordan jeg forbereder mig selv bedst muligt, både mentalt og praktisk.

Jeg er super nervøs for det og håber de kan tage vandet fra starten, så jeg slipper for de piller 

Jeg skal møde ind på fg kl 10 om formiddagen - og ville høre, lavede i noget specielt sammen den dag?  F.eks. spiste en lækker morgenmad eller noget?

Hvad lavede i dagene op til (ud over at håber fødslen startede af sig selv )? 

Kom med jeres bedste råd

Jeg var også super nevøs timerne inden jeg skulle sættes i gang. Vi lavede en hyggelig aftensmad dagen inden, fik sovet lidt længe og prøvede at slappe så meget af som muligt. 

Vi havde 2 timers transporttid i toget, så der skulle vi også have købt blade og biletter til 

Vi mødte på Ridshospitalet en fredag aften 17.30 og jeg havde forventet det værste med pillerne mht. igangsættelse. Jeg bliver undersøgt af en JM, og hun siger så at hun tager vandet med det samme, for jeg var 4 cm åben 

Anmeld

6. juli 2012

Mor til L&S

AnnaKJ skriver:

Der er nu ikke længe til jeg skal sættes igang, så nu sidder jeg også tænker på hvordan jeg forbereder mig selv bedst muligt, både mentalt og praktisk.

Jeg er super nervøs for det og håber de kan tage vandet fra starten, så jeg slipper for de piller 

Jeg skal møde ind på fg kl 10 om formiddagen - og ville høre, lavede i noget specielt sammen den dag?  F.eks. spiste en lækker morgenmad eller noget?

Hvad lavede i dagene op til (ud over at håber fødslen startede af sig selv )? 

Kom med jeres bedste råd

Kan ikk huske om jeg har fortalt dig det, men her er min historie

Jeg fik en stikpille tirsdag aften på terminsdagen og fik små veer i løbet af natten.
Onsdag morgen kl 8 var jeg åbnet 1 1/2 cm og JM kunne tage vandet, så gik der ikk meget mere end 15 min så kom veerne..

De var kraftige fra start. Kl 10 var jeg 4 cm åben og kom i badekar.

Kl 11 var jeg 8 cm og 11.15 10 cm åben.

Hun blev født 12.15

Anmeld

6. juli 2012

AnnaK89

tinasmor skriver:

ja, det er dødens pølse bare at sidde der og glo, så har man ikke så langt til hospitalet så er det klart at foretrække synes jeg.

Snart sidder du med din lille baby

Præcis - vi har heldigvis kun 5 min til sygehuset, så det er helt fint for mig

Anmeld

6. juli 2012

AnnaK89

Mor til Liva skriver:

Kan ikk huske om jeg har fortalt dig det, men her er min historie

Jeg fik en stikpille tirsdag aften på terminsdagen og fik små veer i løbet af natten.
Onsdag morgen kl 8 var jeg åbnet 1 1/2 cm og JM kunne tage vandet, så gik der ikk meget mere end 15 min så kom veerne..

De var kraftige fra start. Kl 10 var jeg 4 cm åben og kom i badekar.

Kl 11 var jeg 8 cm og 11.15 10 cm åben.

Hun blev født 12.15

Jo det fortalte du godt nok  

Er det altid de kan tage vandet når man "kun" er så lidt åben? Havde ellers hørt at det først var fra 2-3 cm? 

Jeg var nemlig 1 cm åben i onsdags, så håber da jeg har åbnet mig nok til at de kan tage vandet på tirsdag

Anmeld

6. juli 2012

AnnaK89

Babymor2010 skriver:

Jeg var også super nevøs timerne inden jeg skulle sættes i gang. Vi lavede en hyggelig aftensmad dagen inden, fik sovet lidt længe og prøvede at slappe så meget af som muligt. 

Vi havde 2 timers transporttid i toget, så der skulle vi også have købt blade og biletter til 

Vi mødte på Ridshospitalet en fredag aften 17.30 og jeg havde forventet det værste med pillerne mht. igangsættelse. Jeg bliver undersøgt af en JM, og hun siger så at hun tager vandet med det samme, for jeg var 4 cm åben 

Hold da op Det var da virkelig lækkert at hun kunne tage vandet med det samme

Vi har heldigvis kun 5 min til sygehuset, så det beroligere mig lidt

Anmeld

6. juli 2012

Mor til L&S

AnnaKJ skriver:

Jo det fortalte du godt nok  

Er det altid de kan tage vandet når man "kun" er så lidt åben? Havde ellers hørt at det først var fra 2-3 cm? 

Jeg var nemlig 1 cm åben i onsdags, så håber da jeg har åbnet mig nok til at de kan tage vandet på tirsdag

Det ved jeg faktisk ikke, men kan huske at min JM sagde at hun ville prøve at se om hun kunne (som om at det ikk var helt sikkert) men det kunne hun, så mon ikk at de fleste kan ved ca 2 cm.?!

Jeg var i hvertfald lukket aftenen før hvor jeg fik pillen.

Jeg for at de bare kan tage vandet, men ellers skal du slet ikk frygte den stikpille - det skal nok gå

Anmeld

6. juli 2012

meem

Jeg blev sat igang 40+1 da jeg havde ALT for meget fostervand..

Var til scanning da jeg var 40+0 og fik afvide jeg skulle tage hjem og vente på et opkald om hvornår jeg skulle komme, det kunne både være samme aften eller i løbet af den efterfølgende dag...

Da vi kom hjem samme dag spiste vi aftensmad hos mine forældre og hyggede os ultrameget med den kommende storesøster, da hun kom i seng lagde vi os på sofaen og hyggede med chips og film, jeg var klistret til min telefon men der kom aldrig noget opkald..

Dagen efter stod vi op omkring kl 8, min kæreste hentede morgenmad ved bageren som vi hyggede med.. Bagefter tjekkede jeg op på (for 20. gang nok) om vi havde husket at pakke alt der skulle med på fødegangen.. Så blev klokken ca 10 og min tålmodighed slap op.. jeg vandrede rundt, kiggede på min mobil konstant og kunne slet ikke tænke på andet end om de mon havde glemt mig Derfor ringede jeg til min søster der skulle passe vores datter, og sagde at det nok ikke blev til noget alligevelfor jeg havde stadig ikke hørt fra dem.. Hun fik mig dog til lige at falde ned og forstå at dagen jo kun lige var startet...

Jeg satte mig i sofaen og blev faktisk ret træt, besluttede mig for at tage en blunder og lige som jeg var faldet i søvn ringede telefonen - kl. 11.06 Jeg fik afvide jeg skulle møde op kl. 13 hvor de så ville tage mit vand med det samme..

Vi spiste så noget frokost fik nusset os færdige og kom afsted..

Mødte ind kl. 13, fik taget vandet 13.30, vedrop kl. 16, grundet lang ventetid på epi blev det slukket kl 19, epi og vedrop kl 21, Freja født 22.04

Anmeld

6. juli 2012

babymus77

Jeg spurgte netop min Jdm i dag om og hvornår de tog vandet..... Hun sagde det var meget et temp spørgsmål og op til hver Jdm og sygehus :-) Spurgte så igen om man blev sendt hjem lige efter vandet evt var blevet taget?? Hun sagde at de typisk ville lade en blive to timer og se om der kom veer.... Grunden til er nemlig, at jeg åbnede mig 7 cm på en time da de ved min sidste fødsel tog vandet, og pressede 13 min... Så var lidt nervøs for de ville sende mig hjem, lige efter:-). Håber du snart går i fødsel;-) Af dig selv ;-)

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg havde ventet med længsel på den dag, jeg kunne sættes i gang, da min krop var mere end klar til at føde, men den bare ikke selv kunne komme i gang.
Jeg fik ikke stilpiller men nogle, jeg skulle sluge.

Jeg havde min veninde med derind, og en anden veninde var hjemme med min og hendes døtre.

Vi kom derud kl. 9 om morgenen, fik kørt en strimmel og derefter spiste jeg pillerne.
Så kørte vi hjem, og vi havde købt ind til at lave lagkage, så det lavede vi - også for at tiden kunne gå lidt hurtigere.

Kl 15 var jeg inde og få flere piller, da min krop stadig ikke ville gå i fødsel, og efter at have kørt strimmel igen, tog vi hjem (og spiste resten af lagkagen )

Min krop VILLE bare ikke gå i fødsel, så jeg endte med aks efter at have haft veer fra kl. 7 om aftenen.

Held og lykke med fødslen, jeg håber, det kommer til at gå godt
Og masser af vestøv bliver sendt din vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.