Tegnefilm der IKKE er uhyggelige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Muhmi

serinasmor skriver:

hmmm og ud over peter plys ... måske peter pan, robin hood og herkules ... evt cars  og bee movie ... 

vi har et helt andet problem ... Serina bliver MEGA ked af det hvis der på et eller andet tidspunkt i tegnefilmen er nogen der går ... i hvert fald de første 3 gange ... hun vil gerne se filmene ... men vi har lært at vi skal se dem sammen med hende ... og forklare at de kommer igen (hvis de gør det) eller at det bare er inde i filmen og der ikke sker noget ...  Jeg glemmer nogle gange inden en ny film sættes på (fx når hun er syg i flere dage og jeg er ved at blive skør af mickeys kluphus og peter plys) at der faktisk er lidt sørgelige ting i den ... 

Uha Herkules er da mega uhyggelig JEG er vild med den, men der er jo monstre og Hades er da ikke for venlig at se på hehehe

Men ja cars, kunne være em mulighed, det er jo bare når den der "tyr"/mejetærsker kommer at man skal spole

Haha... Ja det er nemlig det, vi har set meget af de der "baby eistein" der er på youtube, men den er jeg altså begyndt at få kuller i knolden af, så derfor søger jeg noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

MorTil4<3

Muhmi skriver:

Jeg elsker Disneyfilm og vil gerne se dem sammen med Silas.. Silas er også helt vild med de der tegnefilm, men jeg sidder og spoler når jeg ved at der kommer uhyggelige ting og det er egentlig lidt irriterende... Kan ikke helt forstå hvorfor at de skal gøre så ansigterne kommer helt op i skærmen og siger "BØH" agtige ting og ser underlige ud...

Så derfor, kender i nogle tegnefilm der ikke har det der element af uhygge i dem? Hvor det egentlig bare er godt fra den ene ende til den anden??

Ja jeg er måske pylremor, men jeg vil bare ikke risikere at Silas begynder at få mareridt af de tegnefilm...

har du nogensinde set Friends???

der er et afsnit hvor Pheope (staves) fortæller at hun syntes de og de film er så gode fordi det altid er lykkeligt,
de andre glor på hende som om hun er tabt fra månen, og fortæller hende den rigtigte sandhed, om hende ynglingsfilm.....

vil du virkelig have at din søn skal fortælle sin venner når han bliver ældre at han ALDRIG har set hyænerne angribe Skar til slut ?
uanet hvordan du vender og drejer det, så ender Disney film ALTID lykkeligt

og det uhyggelige kommer alså bare med når man vælger at se film

vores søn er 2, og det at han ser lidt gys og gru under en film er bare noget der høre med

jeg siger ikke du skal lave det om som du tror på, men jeg fortæller blot min mening til det...

Anmeld

6. juli 2012

B&J

daniel kan godt lig de uhyggelige ting ved ikke hvorfor han griner helt vildt...

vi ser tit Hayao Miyazaki alle hans film, dem elsker daniel en af dem siger de enda dumme svin i men heldig vis siger daniel ingen ting men han elsker den film for det er hvor de flyver osv... og de skyder på hinanden og der er uhyggelige monster i nogle af dem men han elsker dem men også fordi vi er gode til at forklare de er søde osv....

jeg ved godt det ikke er disney men det er daniel ikke så vild med inu

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. juli 2012

serinasmor

Muhmi skriver:

Uha Herkules er da mega uhyggelig JEG er vild med den, men der er jo monstre og Hades er da ikke for venlig at se på hehehe

Men ja cars, kunne være em mulighed, det er jo bare når den der "tyr"/mejetærsker kommer at man skal spole

Haha... Ja det er nemlig det, vi har set meget af de der "baby eistein" der er på youtube, men den er jeg altså begyndt at få kuller i knolden af, så derfor søger jeg noget andet

hehe ... sjovt ... havde slet ikke tænkt over det  med hades ... men ja ... det er jo samme stil og tegnehold som aladin og den lille havfrue .. hvad tænker jeg dog på 

hmmm ... måske Dumbo ? 

Anmeld

6. juli 2012

lhn89

Herhjemme elsker vi også Disney!

Desværre er vores datter stadig lidt for lille, til at vil se dem i længere tid (hun er 14 mdr.) Men noget der virkelig kan fange hendes opmærksomhed er mumitroldene! 

Faktisk har hun også været ret glad for "jul i andeby" (tror jeg at den hed) hvor der var flere korte jule film 

Anmeld

6. juli 2012

lhn89

serinasmor skriver:

hehe ... sjovt ... havde slet ikke tænkt over det  med hades ... men ja ... det er jo samme stil og tegnehold som aladin og den lille havfrue .. hvad tænker jeg dog på 

hmmm ... måske Dumbo ? 

Åhh Dumbo 

Den har jeg godt nok set mange gang, da jeg var helt lille. Men jeg græd hver gang, det var så trist når Dumbo og hans mor ikke kunne være sammen.

Jeg så faktisk filmen igen (efter ikke at have set den i MANGE år) lige efter vi havde fået vores datter. Puha, den var stadig lige trist! især der hvor Dumbos mor tager snablen ud mellem tremmerne for at vugge Dumbo

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Peter pedal er en super glad film.
Min datter elsker dem, og der er intet uhyggeligt i dem.

Den første toy story er også meget god til små børn

Anmeld

6. juli 2012

Muhmi

MilleMus1988 skriver:

har du nogensinde set Friends???

der er et afsnit hvor Pheope (staves) fortæller at hun syntes de og de film er så gode fordi det altid er lykkeligt,
de andre glor på hende som om hun er tabt fra månen, og fortæller hende den rigtigte sandhed, om hende ynglingsfilm.....

vil du virkelig have at din søn skal fortælle sin venner når han bliver ældre at han ALDRIG har set hyænerne angribe Skar til slut ?
uanet hvordan du vender og drejer det, så ender Disney film ALTID lykkeligt

og det uhyggelige kommer alså bare med når man vælger at se film

vores søn er 2, og det at han ser lidt gys og gru under en film er bare noget der høre med

jeg siger ikke du skal lave det om som du tror på, men jeg fortæller blot min mening til det...

Ja jeg har set det afsnit maaange gange

Og det er ikke det jeg stræber efter, men min søn er jo kun 14½ mdr. kan ikke se hvorfor han allerede skal vide at verden er kold og grum... Han får selvfølgelig lov at se det hele når han bliver lidt ældre, men jeg ser ingen grund til at han skal blive forskrækket over at de lige pludselig springer frem på skærmen og ser meget mærkelige ud

Jeg kan godt forstå at folk ikke kan forstå min holdning til det, men jeg ved bare fra mig selv at jeg fik lov at se film som var lidt uhyggelige, f.eks. "Ghost" m. Patrick Swayze, da jeg var omkring 6-7 år sammen med min mor og alligevel blev jeg meget bange...

Jeg har altid været mørkeræd fordi jeg så monstre alle steder og det vil jeg bare ikke have Silas bliver

Anmeld

6. juli 2012

serinasmor

Åhh Dumbo 

Den har jeg godt nok set mange gang, da jeg var helt lille. Men jeg græd hver gang, det var så trist når Dumbo og hans mor ikke kunne være sammen.

Jeg så faktisk filmen igen (efter ikke at have set den i MANGE år) lige efter vi havde fået vores datter. Puha, den var stadig lige trist! især der hvor Dumbos mor tager snablen ud mellem tremmerne for at vugge Dumbo

og lige præcis derfor kan vi ikke se dumbo herhjemme ... 

mor elefanten dør (eller går eller hvad det nu er hun gør)- og serina er utrøstelig i 10 min ... Det er én af de få film jeg ikke tør sætte på før hun bliver ældre .. vi har ikke prøvet endnu ... men det er fordi jeg ved Serina ikke kan tåle når nogen går i filmene og lige præcis Dumbo kan jeg huske jeg selv altid har synes var helt vildt sørgelig ... hun skal nok heller ikke lige se Bambi før om et par år ... 

til TS ... hvad med den lidt nyere med fortællingen om rapunzel? .. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder ... min nevø ELSKER den (eller gjorde da han var 2 ½  .. han kaldte den bare HEST  og derfor kan jeg ikke huske hvad den hedder ... for nu hedder den også HEST herhjemme

Anmeld

6. juli 2012

Muhmi

serinasmor skriver:

og lige præcis derfor kan vi ikke se dumbo herhjemme ... 

mor elefanten dør (eller går eller hvad det nu er hun gør)- og serina er utrøstelig i 10 min ... Det er én af de få film jeg ikke tør sætte på før hun bliver ældre .. vi har ikke prøvet endnu ... men det er fordi jeg ved Serina ikke kan tåle når nogen går i filmene og lige præcis Dumbo kan jeg huske jeg selv altid har synes var helt vildt sørgelig ... hun skal nok heller ikke lige se Bambi før om et par år ... 

til TS ... hvad med den lidt nyere med fortællingen om rapunzel? .. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder ... min nevø ELSKER den (eller gjorde da han var 2 ½  .. han kaldte den bare HEST  og derfor kan jeg ikke huske hvad den hedder ... for nu hedder den også HEST herhjemme

Den har vi set mange gange "Tangled"

Men hesten er uhyggelig nogle gange og stedmoren, så den film der ellers vare ca. 1 time og et kvarter bliver hurtigt kortet ned til 3 kvarter hahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.