Skiftende temperament efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.016 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Piger....I bliver nødt til at hjælpe mig...

Efter jeg har født vores datter for 9 mdr. siden har mit temperament ændret sig negativt.

Der skal næsten ingen ting til før jeg snerrer af min kæreste og jeg kan meget hurtig blive sur og gal på ham over små ting. Når jeg virkelig er sur så ændrer hele mit kropssprog sig også som det aldrig før har gjort. Kæresten har selv sagt at jeg virkelig ser sindsyg ud  Jeg farer meget hurtig op i det røde felt og det har jeg altså ikke gjort før inden vi fik vores datter.

Det kan ikke være hormoner hele tiden men hvad og hvorfor så??

Nu må I ikke tro at jeg er voldelig for det er jeg slet ikke. Det er bare mit humør der er noget galt med. Og alt dette går altså ikke udover vores datter!! Det må I heller ikke tro. Det er kæresten der lider last her.

Andre der har oplevet noget ligende og hvad kan jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

17 der har læst men ingen svar??

Anmeld

5. juli 2012

modesty

Min dreng er 8 1/2 mdr. Tja, hvad skal jeg sige. Lunten er kort fordi det bare er hårdt at have en baby. Man er på konstant, sover dårligt, har intet overskud o.s.v. Men jeg synes ikke at jeg flipper helt ud eller noget i den stil. Og jeg tænker meget over at jeg ikke skal tale grimt til min kæreste og huske at sige søde ting o.s.v.

Hvordan sover du? Det betyder ret meget for humøret, synes jeg. 

Anmeld

5. juli 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
modesty skriver:

Min dreng er 8 1/2 mdr. Tja, hvad skal jeg sige. Lunten er kort fordi det bare er hårdt at have en baby. Man er på konstant, sover dårligt, har intet overskud o.s.v. Men jeg synes ikke at jeg flipper helt ud eller noget i den stil. Og jeg tænker meget over at jeg ikke skal tale grimt til min kæreste og huske at sige søde ting o.s.v.

Hvordan sover du? Det betyder ret meget for humøret, synes jeg. 

Jeg sover rigtig godt. Søvnmangel er der ikke da vores datter altid har sovet igennem om natten. Men hun har altid sovet rigtig dårlig om dagen så jeg har været PÅ konstant og ikke har kunne slappe af inden hun er begyndt i vs. for en måneds tid siden nu.

Anmeld

6. juli 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Er der virkelig ikke andre der har et bud på hvad jeg kan gøre og hvorfor jeg er sådan??

Anmeld

6. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har det lige præcis ligesom dig. Jeg kan virkelig blive irriteret over småting og skælde kæresten ud. Her går det heller ikke udover min dreng ( også 9 1/2 måned) men kun min kæreste. Jeg har ikke sovet igennem siden min dreng blev født. Han vågner 2-3 gange i løbet af en nat. Og så er han total  A-menneske. Han er vågen senest kl 5.00 og så skal der ikke soves mere, så trætheden er stor og mit gæt er at det er derfor. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan søvnrytmen er hos Jer?

Anmeld

6. juli 2012

serinasmor

Omsorgsgiver skriver:

Er der virkelig ikke andre der har et bud på hvad jeg kan gøre og hvorfor jeg er sådan??

ændrer du desideret personlighed ?? 

for så ville jeg søge læge ... så vil jeg nemlig tro at dine hormoner gør noget dumt ved din psyke - og det skal man have hjælp til

Anmeld

6. juli 2012

MorDk

Jeg var altså også meget muggen, hidsig og ude af kontrol af og til. Fik sagt ting jeg ikke mente og var rigtig modbydeligt for mine omgivelser. Havde det rigtig skidt med det. Tror det mundede ud i at det var en omvæltning at få et barn + at vi begge var trætte og udkørte...

Det er ikke sjovt... så du får liiige en krammer herfra

Anmeld

6. juli 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Jeg har det lige præcis ligesom dig. Jeg kan virkelig blive irriteret over småting og skælde kæresten ud. Her går det heller ikke udover min dreng ( også 9 1/2 måned) men kun min kæreste. Jeg har ikke sovet igennem siden min dreng blev født. Han vågner 2-3 gange i løbet af en nat. Og så er han total  A-menneske. Han er vågen senest kl 5.00 og så skal der ikke soves mere, så trætheden er stor og mit gæt er at det er derfor. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan søvnrytmen er hos Jer?

Her bliver hun puttet kl. 19-19.30 og sover ca. ½ time efter. Og ellers så sover hun faktisk igennem hele natten. Det har hun faktisk gjort helt fra hun var lille af så kan ikke sige at det er pga. søvnmangel....

Anmeld

6. juli 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
serinasmor skriver:

ændrer du desideret personlighed ?? 

for så ville jeg søge læge ... så vil jeg nemlig tro at dine hormoner gør noget dumt ved din psyke - og det skal man have hjælp til

Hmmm....synes det er svært at svare på om jeg gør det  Kan bare sige at jeg før vi fik vores datter så blev jeg aldrig så hidsig som nu. Kan slet ikke kende mig selv når jeg bliver så gal. Min tålmodighed er heller ikke så stor mere som den har været

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.