graviditet og tung styrketræning/bodybuilding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.777 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

Snartmortil3

har lige opdaget at jeg er gravid omkring uge fem. træner cirka 5 timer tung styrke træning om ugen for muskelopbygning/bodybuilding. Skal jeg stoppe med det samme, eller kan jeg godt fortsætte lidt endnu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

La´chrissen

110811 skriver:

har lige opdaget at jeg er gravid omkring uge fem. træner cirka 5 timer tung styrke træning om ugen for muskelopbygning/bodybuilding. Skal jeg stoppe med det samme, eller kan jeg godt fortsætte lidt endnu?

Jeg er spinnings instruktør og styrketræner meget. Jeg går i fertilitets behandling og der har jeg fået for us mod at træne indtil uge 18. Så den må kun stå på gang, rolig cykling og svømning der er selvfølgelig nogle der bliver ved. Men risikoen er større for spontan abort hvis du træner.

Anmeld

5. juli 2012

MorDk

Jeg ville helt klart tage den lidt mere med ro...

Anmeld

5. juli 2012

2babygirls

110811 skriver:

Min søster trænede også til body building og fik at vide at hun skulle gå ned i vægt og lytte til hendes krop. Til sidst fik hun forbud mod at træne fordi pluk veerne væltede ind over hende.
Hun opdagede sin graviditet senere end dig.

Anmeld

5. juli 2012

sarahjylland

Hmm helt stoppe skal du ikke men du skal moderere din træning hvis det er meningen du vil beholde baby. Og ALTID stramme o i bækkenbunden HVER gang. Men lidt motion er altid godt hvis man kan. Bare ikke for mange kg og for meget i udholdenhed Og tillykke med det

Anmeld

5. juli 2012

Snartmortil3

Tak for jeres svar!

Jeg var bare i tvivl om jeg kunne vente lidt, til baby vokser i maven. Men jeg vil løfte lettere fra nu af.

Jeg har 100 procent styr på at spænde op i bækken osv., så det er jo bare en vane for mig.

Hvem kan jeg snakke med om det her? Lægen? Jordmoder? Har jo ingen jordmoder endnu - men kan man ringe til nogen?

Anmeld

5. juli 2012

Mother-love

Jeg ville stoppe med det samme.for du er meget udsat ved de tunge løft. Jeg er maler og allerede fra graviditeten træder i kræft må jeg ikke løfte 10 liters spande.
Så synes bestemt du skal stoppe. Men self er det op til en selv hvad man vil. Men tunge løft kan fremprovokere en abort.

Anmeld

5. juli 2012

Snartmortil3

Tak for dit svar.

Hvad med træning i maskiner? Der er ikke samme pres på bækkenbunden.. Ej må snakke med en der ved noget. Vil jo bestemt ikke gøre noget der er skidt for den lille spire. Men jeg vil også gerne træne og holde mig igang så længe som muligt!

I min sidste graviditet fik jeg sådan en slem bækkenløsning :/

Anmeld

5. juli 2012

Tulle28

Du kan godt fortsætte, men ville skrue ned for intensiteten og de tunge løft. Der er en bog der hedder graviditet og motion som er skrevet af overlæge Bente Klarlund Pedersen, den synes jeg har nogen rigtig gode og meget saglige argumenter for det at træne under sin graviditet. Jeg trænede selv rigtig meget under min sidste graviditet, gik til spinning til uge 34 og trænede styrketræning ved siden af flere gange om ugen uden problemer. Men du lyder til at træne noget tungere end jeg. Du skal blot huske at lytte til din krop, men jeg synes det kom helt af sig selv:-)

Tillykke med din graviditet og held og lykke:-)

Anmeld

5. juli 2012

Snartmortil3

Tulle28 skriver:

Du kan godt fortsætte, men ville skrue ned for intensiteten og de tunge løft. Der er en bog der hedder graviditet og motion som er skrevet af overlæge Bente Klarlund Pedersen, den synes jeg har nogen rigtig gode og meget saglige argumenter for det at træne under sin graviditet. Jeg trænede selv rigtig meget under min sidste graviditet, gik til spinning til uge 34 og trænede styrketræning ved siden af flere gange om ugen uden problemer. Men du lyder til at træne noget tungere end jeg. Du skal blot huske at lytte til din krop, men jeg synes det kom helt af sig selv:-)

Tillykke med din graviditet og held og lykke:-)

Den tror jeg da lige jeg vil prøve at låne på biblioteket!

Jeg tror jeg bare vil starte med at løfte lidt lettere. Lige nu løfter jeg max 6 gentagelser, så ja det bliver ret tungt.

Sidste gang jeg var gravid arbejdede jeg som tjener, og løftede mange og tunge tallerkener hver dag, og blev sygmeldt allerede i uge 17 med plukveer :/

Så jeg skal nok passe på hvad jeg laver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.