Nogen der har erfaring omkring det at have killinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

BellaCiinea

KittyGirl skriver:

Okey, så er jeg "godt" på vej...

og tror jeg har gjort noget forkert... jeg skal vel ikke bruge det alm. kattegrus jeg i forvejen bruger til missemor?? Skal de have noget specielt der?

Brug kattesand Evt.  http://shop.petworld.dk/product/kattegrus-/catrine-super-bonus.aspx#top

Det er den type vi bruger, og er RIGTIG glad for det =)

Det støver heller ikk eller lugter eller noget =)

Det er helt klart også det bedste.. Bruger det også til vores voksne katte nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Mother-love

Nurhhhh de er bare sååååå søde.

Man lære ikke en kat at gå i bakken det finder den selv ud af. Men de gange jeg har været flyttet har jeg første dagen katten er kommet ind i den nye lejlighed sat den ud i bakken så den selv kunne se hvor den var.
Det er en god ide med kravlegården. Men ville bare sætte dem op i bakken en gang i mellem så de kan få fornemmelsen af den.

Det samme med maden du kan sætte dem hen til skålen en gang imellem, ligesom at du tilbydder dem det og så finder de selv ud af at spise med tiden. Og det med at missemor sposer deres mad kan du ikke gøre så meget ved. Men ved at hun spiser af det kan de også se hvad der skal gøres.

En kat er meget selvstændig og lære tingene af sig selv og kun med meget lidt oplæring af moren. Det eneste der kunne ligge i læring er "jagt" men det lære de også af at lege med hinanden. Ligesom løver og tigere.

Men ville ikke være bekymret da de som sagt lære det af sig selv og gør de forskellige ting når de er klar.
Men det kunne være en god ide hvis missemor gik i deres bakke også. For på den måde kan de lugte at det er der det hører til

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

Princesspigen skriver:

det er lidt an på hvad du bruger til missemor..

det kan være en fordel hvis det er småt grus og ikke det store.. jo mindre det er jo nemmere har killingerne ved at grave i det..  

der er ikke noget med om det kan klumpe eller ikke klumpe??

Det er sådan noget fint grus ...

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

simone-baby93 skriver:

Først og fremmest NURH HVOR ER DE BARE SKØNNE!!!!!!! 

Det med maden hvor missemor spiser det. Prøv om du ik kan lukke af for det så kun killingerne kan komme til deT. 

Bakken skal de lære at kende så prøv at sætte dem op i bakken og tør dem i bagen med en vådserviet da det gør noget ved tisse refleksen og efter hånden så lære de at det er Bakken som er toilettet 

Det er de råd min veninde gav mig da jeg ville ha en killing 

Tusind tak skal du have

Jeg vil prøve det med katte bakken og en våd serviet imorgen de ligger og putter nu...

jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skulle gøre det med maden, altså gemme det væk ...

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

IsabellaCiinea skriver:

Brug kattesand Evt.  http://shop.petworld.dk/product/kattegrus-/catrine-super-bonus.aspx#top

Det er den type vi bruger, og er RIGTIG glad for det =)

Det støver heller ikk eller lugter eller noget =)

Det er helt klart også det bedste.. Bruger det også til vores voksne katte nu

det er nok noget lignende det jeg også bruger, men vil da prøve at skifte mærke næste gang til det der tak for det

Anmeld

4. juli 2012

Princesspigen

KittyGirl skriver:

der er ikke noget med om det kan klumpe eller ikke klumpe??

Det er sådan noget fint grus ...

katte og killinger går ikke op i om det klumper, det gør det for os menneskers skyld..

det er for at det er nemmere for os at fjerne..

tilgængæld går katte meget op i hvor ren kattebakken er  

Anmeld

4. juli 2012

Ryberg

michelledam skriver:

Nurhhhh de er bare sååååå søde.

Man lære ikke en kat at gå i bakken det finder den selv ud af. Men de gange jeg har været flyttet har jeg første dagen katten er kommet ind i den nye lejlighed sat den ud i bakken så den selv kunne se hvor den var.
Det er en god ide med kravlegården. Men ville bare sætte dem op i bakken en gang i mellem så de kan få fornemmelsen af den.

Det samme med maden du kan sætte dem hen til skålen en gang imellem, ligesom at du tilbydder dem det og så finder de selv ud af at spise med tiden. Og det med at missemor sposer deres mad kan du ikke gøre så meget ved. Men ved at hun spiser af det kan de også se hvad der skal gøres.

En kat er meget selvstændig og lære tingene af sig selv og kun med meget lidt oplæring af moren. Det eneste der kunne ligge i læring er "jagt" men det lære de også af at lege med hinanden. Ligesom løver og tigere.

Men ville ikke være bekymret da de som sagt lære det af sig selv og gør de forskellige ting når de er klar.
Men det kunne være en god ide hvis missemor gik i deres bakke også. For på den måde kan de lugte at det er der det hører til

Missemor har bestemt været i bakken, og har ikke fjernet hendes tis, det lader jeg være deri.....

og tak for din forklaring jeg vil prøve at slappe lidt af Vil bare gerne gøre det så godt som muligt for dem, også så de er renlige og velfungerende for deres nye ejere

Anmeld

4. juli 2012

Mother-love

KittyGirl skriver:

Missemor har bestemt været i bakken, og har ikke fjernet hendes tis, det lader jeg være deri.....

og tak for din forklaring jeg vil prøve at slappe lidt af Vil bare gerne gøre det så godt som muligt for dem, også så de er renlige og velfungerende for deres nye ejere

Du kan sagtens fjerne urinen i bakken da der stadig sidder lugten tilbage. For en "fyldt" bakke kan jo gøre at katten nægter og gå deri.

Men ja kan godt forstå dig. Men missemor gør det hun skal resten klare de selv

Anmeld

4. juli 2012

BellaCiinea

KittyGirl skriver:

det er nok noget lignende det jeg også bruger, men vil da prøve at skifte mærke næste gang til det der tak for det

Okay =) 

Jamen det var da så lidt

Sys i hvert fald at det er super godt, og ikke vanvittig dyrt =)

3 kasser á 7,5kg i petworld, til 199kr og nogen gange er der ekstra i, så der er 10kg i =)

Anmeld

4. juli 2012

Solstrålebørn

Årh hvor er de altså bare søde.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.