Propranolol..... nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2009

Bastian

Milla-Victoria's mor skriver:

Det lyder da godt Hvad er det for nogle piller han får for det??

Jeg prøvede dem i dag, og jeg kunne mærke stor forskel, jeg har slet ikke haft samme nervøsitet for den eksamen jeg har i morgen som jeg plejer!! Så jeg håber lidt på at de også vil hjælpe mig i morgen, for her til aften er jeg godt nok ved at skide i bukserne af skræk..... (undskyld sproget)

Knus Pernille

Han får Alopam.

Held og lykke i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

netdaddy

Jeg hører også til dem der bliver nervøs op til en eksamen. Har faktisk selv en teoretisk eksamen her den 26/5 og en praktisk eksamen på et senere tidspunkt i forbindelse med mit pædagogikum.

Nu sidder jeg jo så også jævnligt på den anden side af bordet - altså både som eksaminator og andre gange som censor.

Mange studerende er naturligt nervøse, for en eksamen er jo en test i ens viden omkring et givent emne.

Man skal dog lige huske følgende:
  1. Eksaminator repræsenterer skolen, som jo har en hvis interesse i at opretholde så højt et karaktergennemsnit som muligt, hvorfor man som eksaminator jo ikke har nogen interesse i at køre sine elever ud på et sidespor, eller skyde dem totalt i sænk - og det skal naturligvis stadig være en fair bedømmelse.
  2. Censor er elevens mand. Han/hun er der for at sikre at alt går rigtigt for sig og at eksaminator ikke behandler eleven uretfærdigt. Endvidere må censor rent faktisk ikke stille spørgsmål uden elevens tilladelse!
  3. Hvis man ikke har fulgt med i undervisningen i løbet af året/årene, så hjælper det alligevel ikke en dyt at læse op til en eksamen de sidste 4-5 dage, da det så alligevel kun er det sidste man har læst som man husker.
    Dette er dog min egen lille teori, som i hvert gør sig gældende for mig selv. Andre kan sikkert få mere ud af at læse op end jeg gør.
For nogle år tilbage havde jeg en eksamen som jeg var hamrende nervøs for (tilbage i 2000) og aftenen før drak jeg en enkelt øl inden jeg gik i seng. Jeg sov fantastisk godt den nat og var frisk og veludhvilet dagen efter og gik op og totalt styrede den eksamen. Fik ikke et eneste spørgsmål fra hverken min lærer eller censor og scorede datidens højeste karakter: 13

Det er mit livs eneste 13-tal og jeg er stadig pave-stolt. Specielt fordi jeg aldrig har været vant til specielt høje karakterer (ej heller lave), men også fordi klassens selvudnævnte elitegruppe (en flok højrøvede og selvoptagede blondiner - ikke at der er noget galt i at være blondine, men de var 5 blondiner) alle fik 7 og 8, på trods af at de havde proklameret at ingen af dem ville få under 10.

Rent faktisk var vi 3-4 fyre der i ren provokation af dem afblegede vores hår i en periode.

Nå - men min morale er....vær ikke nervøs....der er ingen der er ude på at jorde dig.

Anmeld

6. maj 2009

Mutti2

Så fik jeg overstået en eksamen of 4!! Det var skrifteligt dansk!! Det gik som smurt. Jeg tog pillerne og var slet ikke nervøs på samme måde
Samtidigt med det var det et super godt emne. Det kunne ikke have været bedre.

Jeg var ikke helt tilfreds med stilen, men det er okay.... nu skal vi bare vente til d. 17 juni hvor vi får karakteren !!!

Knus Pernille

Anmeld

6. maj 2009

Mathilde

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej Mathilde.

Jeg har fået dem på 10 mg, og skal tage 2 stk aftenen før og 1 stk 1 time før eksamen!!! Er det, det samme du tager??

Tager du dem kun i forbindelse med de mundtlige?? - Eller også for at falde lidt til ro ved de skriftlige!??
Har du nogensinde prøvet at få nogle af de bivirkninger der kan forekomme??

Jeg har også 4 eksamener i år.... skriftlig dansk i morgen, skriftlig engelsk næste onsdag, og mundtlig i sammefag i juni.... Så det er ikke så galt, MEEEEEN, det er slemt nok

Knus Pernille, som lige nu kunne skide grønne grise (undskyld sproget)

Jeg får også dem på 10mg, men jeg tager 4stk (40mg) på samme tid - 1time inden eksamen. Mindre kan ikke gøre det... Dem du tager om aftenen er sikkert så du kan slappe af og sove, for de virker ikke til næste morgen...
Det er en god idé at eksperimentere lidt inden eksamen for at afprøve hvordan de virker og om dosis er passende.

Jeg tager dem kun når jeg skal til mundtlige (hvilket alle mine er i år) Til de skriftlige er jeg kun alm. nervøs og ikke angst.
Jeg har ikke rigtig haft bivirkninger, kun at jeg er blevet lidt svimmel og døsig, men det er nok nærmere pga de beroligende jeg før har taget sammen med Propranolol..

Jeg tror ikke du vil få bivirkninger med så lav dosis.

Knus fra Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.