Propranolol..... nogen der har prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.023 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. maj 2009

Mutti2

Hej alle i skønne mennesker.

Jeg har en eksamen om 2 dage (onsdag), og har pga nervøsitet, fået noget der hedder: "propranolol", af lægen, til at dulme min voldsomme nervøsitet!!

Jeg har tænkt mig at prøve dem her til aften, så jeg kan se hvordan jeg reagerer¨på dem, inden jeg bruger dem til eksamen. Men jeg synes de bivirkninger der står skrevet, når jeg slår dem op på nettet, er ret voldsomme!!

Er der nogen der kender til midlet?? Og som kan fortælle mig deres reaktion derpå!??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

Mumto3

Jeg kender det ikke, men jeg tænkte bare på om du stadig ammer og hvis du gør, om du så har tjekket at man må bruge det når man ammer.

Held og lykke med eksaminen!!! (som jo slet ikke er lige så ´slemt´ som en fødsel. Når man kan klare det, kan man klare alt!)

Anmeld

5. maj 2009

Miamaja

jeg bliver ogsaa viiiiildt nervos men nervositeten giver mig et ekstra kick og jeg vil ikke have medicin, for jeg vil have alle mine sanser og hjerneceller tilstede optimalt. saa skide vaere med jeg er ved at tisse i bukserne af nervositet

Anmeld

5. maj 2009

Bastian

Så vidt jeg kan se, må du gerne tage dem, når du ammer (se netdoktor).

Jeg kender ikke præperatet, men synes det er en god ide du afprøver dem. Min mand lider noget så skrækkeligt af flyskræk, og han får i den forbindelse et angstdæmpende middel. Han prøvede dem også af, nogle dage før vi skulle flyve. De piller, han tager, tager angsten, men ellers er han fuldstændig normal - hverken værre eller bedre

Anmeld

5. maj 2009

Mathilde

Ja jeg får det også i forbindelse med eksamensangst og har en god effekt af det. Jeg plejer dog også at få beroligende, men det må jeg ikke i år pga graviditet...
Det dulmer de fysiske symptomer som hjertebanken, høj puls osv., hvilket jo kan være yderst ubehageligt
Jeg kunne ikke undvære dem. Hvilken dosis skal du tage?

Knus Mathilde, med 4 eksamener i år

Anmeld

5. maj 2009

Mutti2

Mumto3 skriver:

Jeg kender det ikke, men jeg tænkte bare på om du stadig ammer og hvis du gør, om du så har tjekket at man må bruge det når man ammer.

Held og lykke med eksaminen!!! (som jo slet ikke er lige så ´slemt´ som en fødsel. Når man kan klare det, kan man klare alt!)

Hejsa,

Nej jeg ammer ikke, stoppede for en lille måned siden. Men jeg sørgede også for da jeg fik pillerne, at de ikke ville gå i mælken, hvis det ville tage længere tid at stoppe med amningen!!

Men jeg er super glad for at du tænkte tanken, og tænkte på min datter på den måde Ved godt det måske lyder mærkeligt, men er bare super taknemmelig over at andre tænker på mit barns helbred

Tjae.... du har ret... kan man klare en fødsel så godt som jeg gjorde, og klare at studere og være HELT alene med et lille barn, kan jeg da klare hele verdenen og bestemt også en lille eksamen

Knus Pernille

Anmeld

5. maj 2009

Mutti2

Miamaja skriver:

jeg bliver ogsaa viiiiildt nervos men nervositeten giver mig et ekstra kick og jeg vil ikke have medicin, for jeg vil have alle mine sanser og hjerneceller tilstede optimalt. saa skide vaere med jeg er ved at tisse i bukserne af nervositet

Hejsa,

Jeg får da også et lille kick af at være nervøs til eksamen, men nu er min nervøsitet bare så ekstrem at jeg stammer, får hjertebanken og får det generelt dårligt!!

De her piller går kun ind og gør så man ikke får hjerte-banken osv. De gør intet ved forstanden eller hukommelsen Det er bare en lille hjælp til at tage toppen af det hele

Knus Pernille

Anmeld

5. maj 2009

Mutti2

Bastian skriver:

Så vidt jeg kan se, må du gerne tage dem, når du ammer (se netdoktor).

Jeg kender ikke præperatet, men synes det er en god ide du afprøver dem. Min mand lider noget så skrækkeligt af flyskræk, og han får i den forbindelse et angstdæmpende middel. Han prøvede dem også af, nogle dage før vi skulle flyve. De piller, han tager, tager angsten, men ellers er han fuldstændig normal - hverken værre eller bedre

Det lyder da godt Hvad er det for nogle piller han får for det??

Jeg prøvede dem i dag, og jeg kunne mærke stor forskel, jeg har slet ikke haft samme nervøsitet for den eksamen jeg har i morgen som jeg plejer!! Så jeg håber lidt på at de også vil hjælpe mig i morgen, for her til aften er jeg godt nok ved at skide i bukserne af skræk..... (undskyld sproget)

Knus Pernille

Anmeld

5. maj 2009

Mutti2

Mathilde skriver:

Ja jeg får det også i forbindelse med eksamensangst og har en god effekt af det. Jeg plejer dog også at få beroligende, men det må jeg ikke i år pga graviditet...
Det dulmer de fysiske symptomer som hjertebanken, høj puls osv., hvilket jo kan være yderst ubehageligt
Jeg kunne ikke undvære dem. Hvilken dosis skal du tage?

Knus Mathilde, med 4 eksamener i år

Hej Mathilde.

Jeg har fået dem på 10 mg, og skal tage 2 stk aftenen før og 1 stk 1 time før eksamen!!! Er det, det samme du tager??

Tager du dem kun i forbindelse med de mundtlige?? - Eller også for at falde lidt til ro ved de skriftlige!??
Har du nogensinde prøvet at få nogle af de bivirkninger der kan forekomme??

Jeg har også 4 eksamener i år.... skriftlig dansk i morgen, skriftlig engelsk næste onsdag, og mundtlig i sammefag i juni.... Så det er ikke så galt, MEEEEEN, det er slemt nok

Knus Pernille, som lige nu kunne skide grønne grise (undskyld sproget)

Anmeld

5. maj 2009

Englebisse

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej alle i skønne mennesker.

Jeg har en eksamen om 2 dage (onsdag), og har pga nervøsitet, fået noget der hedder: "propranolol", af lægen, til at dulme min voldsomme nervøsitet!!

Jeg har tænkt mig at prøve dem her til aften, så jeg kan se hvordan jeg reagerer¨på dem, inden jeg bruger dem til eksamen. Men jeg synes de bivirkninger der står skrevet, når jeg slår dem op på nettet, er ret voldsomme!!

Er der nogen der kender til midlet?? Og som kan fortælle mig deres reaktion derpå!??

Knus Pernille

Jeg har selv taget disse piller mod nervøsitet, men kan dog ikke huske på hvor mange mg. Jeg var selv meget dengang jeg læste og skulle til eksammen. De hjælp mig så meget. Jeg vil sige man kan stadig mærke man er nervøs, men slet ikke det omfang hvor man stammer, ryster, sveder, hjertebanken og rødmer. Den eneste ulempe jeg havde ved dem og det var jeg blev meget tør i munden, men så havde jeg bare en flaske vand med ind til eksamen.
Så vil sige jeg var meget glad for dem.
Held og lykke med eksamen som du nok skal klare med eller uden piller :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.