Andre der har stået i samme situation (vuggestueskift)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

_-Kathrine-_

Hej piger!

I plejer at være så flinke til at svare, så I får den også lige herinde

https://www.baby.dk/debat/181950pi1/boernerelateret /andre-der-har-staaet-i-samme-situation-vuggestues kift.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

DK

Jeg ville klart skifte til den nye institution. Altså det er da SÅ meget nemmere når nu der kommer en lille ny hjemme hos jer. Så kan baby bare sove (videre?) i barnevognen mens du henter osv. Ikke ind/ud af bilen osv.

Han skal fint klare et skift. Det er jeg helt sikker på. Han er jo vant til vuggestue, og han vil hurtigt vende sig til den nye!

GO GO GO

Anmeld

4. juli 2012

DK

Richard har jo lige skiftet! Fra vuggestue til dagplejer da vi jo er flyttet. Det har været en meget turbulent periode for ham, hvor jeg har været meget væk, hvor vi er flyttet til ny bolig, hvor, ja ALT er vendt på hovedet og nyt og anderledes. Alligevel ELSKER han den nye dagpleje og kan så godt lide at være der. Så mon ikke også at din lille gut klarer dette med bravour. Det er jo ikke sådan at så små børn har en HJERTEVEN som de slet slet ikke kan undvære. Om en måned vil han slet ikke kunne huske den gamle vuggestue længere.

Anmeld

4. juli 2012

piadas

Jeg ville også skifte!

Det er så kort en periode, han (måske) vil være ked af det, hvorefter han nok skal blive glad for det - i det lange løb vil det jo gøre din/jeres hverdag meget lettere, som du også selv er inde på.

Ved I forresten, om det er en lillebror eller -søster, der er på vej? Du må snart være så langt henne, at man kan se det?

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

DK skriver:

Richard har jo lige skiftet! Fra vuggestue til dagplejer da vi jo er flyttet. Det har været en meget turbulent periode for ham, hvor jeg har været meget væk, hvor vi er flyttet til ny bolig, hvor, ja ALT er vendt på hovedet og nyt og anderledes. Alligevel ELSKER han den nye dagpleje og kan så godt lide at være der. Så mon ikke også at din lille gut klarer dette med bravour. Det er jo ikke sådan at så små børn har en HJERTEVEN som de slet slet ikke kan undvære. Om en måned vil han slet ikke kunne huske den gamle vuggestue længere.

Tak for dit svar... Vi har også taget beslutningen om at sige ja tak, for det er bare så meget nemmere, for os alle!
Og både naboer og en fra mødregruppen har børn dernede og de taler KUN positivt om den!
Der er også en af medhjælperne på den stue han går på nu, der holder til august, som han og vi har været rigtig glade for, så endnu en grund til at komme til noget nyt!
Dejligt at Richard trives hos den nye dagpleje... Så har man det lidt bedre indvendigt selv

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

piadas skriver:

Jeg ville også skifte!

Det er så kort en periode, han (måske) vil være ked af det, hvorefter han nok skal blive glad for det - i det lange løb vil det jo gøre din/jeres hverdag meget lettere, som du også selv er inde på.

Ved I forresten, om det er en lillebror eller -søster, der er på vej? Du må snart være så langt henne, at man kan se det?

Vi har sagt ja tak til den idag!
Det er vildt svært at få plads i vores by, så det er slet ikke sikkert vi ville få tilbudt det samme sted igen... Og den har været 1. Prioritet fra starten af..
Jeg skal scannes på tirsdag, så det blir vildt spændende... Har bare den stærkeste fornemmelse om at det er en lillebror...! Så nu ser vi - skal nok lige opdatere

Anmeld

4. juli 2012

_-Kathrine-_

DK skriver:

Hvor lang tid brugte I på at køre ham ind det nye sted??

Anmeld

4. juli 2012

piadas

_-Kathrine-_ skriver:

Vi har sagt ja tak til den idag!
Det er vildt svært at få plads i vores by, så det er slet ikke sikkert vi ville få tilbudt det samme sted igen... Og den har været 1. Prioritet fra starten af..
Jeg skal scannes på tirsdag, så det blir vildt spændende... Har bare den stærkeste fornemmelse om at det er en lillebror...! Så nu ser vi - skal nok lige opdatere

Dejligt!

Så håber jeg, I bliver glade for det!

Spam os endelig på mandag! Er det køns- eller MD-scanning?

Anmeld

4. juli 2012

DK

_-Kathrine-_ skriver:

Hvor lang tid brugte I på at køre ham ind det nye sted??

Jeg kunne ikke holde fri til det, da jeg lige var startet. Men mine forældre kørte ham ind. Min mor var med i to dage a 3 timer. Dag 3 var hun der den første time, og tog så afsted og kom igen efter 3 timer. Dag 4 og 5 afleverede de ham kl. 10 og så hentede jeg ham kl. 15.30. Det passede så fint, og Richard græd ikke da han blev "forladt", så det var perfekt.

Anmeld

5. juli 2012

_-Kathrine-_

DK skriver:

Jeg kunne ikke holde fri til det, da jeg lige var startet. Men mine forældre kørte ham ind. Min mor var med i to dage a 3 timer. Dag 3 var hun der den første time, og tog så afsted og kom igen efter 3 timer. Dag 4 og 5 afleverede de ham kl. 10 og så hentede jeg ham kl. 15.30. Det passede så fint, og Richard græd ikke da han blev "forladt", så det var perfekt.

Vi har også afsat en uge og har mormor med inde over, for det er sgi svært at få fri lige efter man har holdt ferie...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.