Storebror/søster med til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Muhmi

VNB skriver:

Hej søde  

Ej jeg blev lige helt paf... Ja undskyld  Men jeg kan slet ikke forstå at du overvejer at tage Silas med ind til fødslen?? Han er jo ikke engang 2 år på det tidspunkt og han vil slet ikke forstå en brik af det hele  Han vil nok nærmere bare blive ked af det og bange over at se sin mor i sådan en tilstand... Og han vil jo sikkert også rende rundt og pille i alting  

Også for din egen skyld tænker jeg at det er dumt at have ham med.. Du skal jo koncentrere dig 100% om fødslen og ikke om hvad Silas nu laver  

Jeg skal helt 110% ikke have Viktor med ind... Tanken havde slet ikke strejfet mig faktisk. Han må vente med at møde lillebror eller søster til vi er hjemme igen  

Hehe....

Jeg mente heller ikke hele tiden, men sådan engang imellem mens mor har det godt-"agtigt" Men ja jeg ved slet ikke hvad jeg tænkte på faktisk, jeg sidder bare her i min egen lille drømmeverden måske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror (min søn) da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

jeg ville absolut ikke anbefale dig at tage din søn med når han ikke er ældre, det tomuæt der kan opstå synes jeg ville være frygteligt synd for en så lille dreng at skulle opleve :-) jegville klart uden tøven få ham passet 

Anmeld

4. juli 2012

Lise

Hvis man kan garantere en glat og hurtig fødsel, så er det vel ikke det store problem - jeg ville dog ALDRIG tage søskende med til en hospitalsfødsel. Hjemme er det en anden snak. Planlægger du at føde hjemme eller på hospital?

Men hvad nu hvis det ikke går smurt? Vil du løbe den risiko at han skal se sin mor i smerter, eller der kommer en masse mennesker på stuen, eller hvad hvis det ender med et akut kejsersnit. Kan du så virkelig overskue at din lille søn skal være der??? HVIS han skal med, så er det vel også en ret god ide at have en med der skal passe ham, for det kan far måske ikke, hvis det f.eks. ender med et kejsersnit.

Hvad vil du egentlig have ham med for?

Anmeld

4. juli 2012

Frk.S

Jeg ville ikke have Freja med til en kommende lillebror/søsters fødsel. Og slet ikke hvis hun er under 3 til den tid

Jeg er bange for det vil skræmme mere end det gavner. Desuden ville jeg ikke (hvis min fødsel er ligesom den første) kunne tage mig af hende.

Så vil jeg hellere, at hun bliver passet og hygger sig med fx mormor/morfar og så kommer ind og ser bror/søster når det hele er overstået.

Men nu skal det også siges at under Frejas fødsel havde jeg ve-storm og kunne ikke tage stilling til noget som helst. OG hendes fødsel udviklede sig ret dramatisk - det vil jeg ikke risikere at hun skal opleve. 

Anmeld

4. juli 2012

Hyacinth

Muhmi skriver:

Ville I gøre det?

Jeg sidder nemlig i lidt af et dillemma at, selvfølgelig skal storebror (min søn) da med, men alligevel så vil jeg ikke have at han skal se mig i den sårbare situation og mig der har ondt og ikke kan holde min store mund lukket... Er lidt traumatiseret fra første gang jeg skulle føde, det overvældede mig så meget at jeg troede virkelig at jeg var ved at dø mange gange...  Og det vil jeg ikke have at Silas skal se...

Men igen så har jeg det også lidt sådan at, jeg højst sansynligt ikke reagerer ligeså voldsomt næste gang, fordi jeg netop ved hvordan det føles nu og jeg er bedre forberedt med vejrtrækning osv.

Hvad siger I?

Hej

Altså jeg er 2. gangs gravid og har termin i oktober og da er min datter ca. 17 mdr. og hun skal bestemt IKKE med. 

Jeg tror ikke hun kan forstå det alligevel og vil nok blive ked og frustreret over, at se mor have det skidt. Jeg har valgt, at hun skal passes i 1-2 dage alt afhængig af, hvordan fødslen går osv. Men vi har også valgt at hun ikke skal ud på hospitalet og hilse, da hun nok vil føle, at mor er blevet taget af "en anden baby" og derfor vil jeg helst gøre det sådan, at hun skal passes hos mormor og hygges om dér og så møder hun lillebror, når vi tager fra hospitalet. Det er i hvert fald det, jeg er blevet anbefalet af flere

Anmeld

4. juli 2012

VNB

Muhmi skriver:

Hehe....

Jeg mente heller ikke hele tiden, men sådan engang imellem mens mor har det godt-"agtigt" Men ja jeg ved slet ikke hvad jeg tænkte på faktisk, jeg sidder bare her i min egen lille drømmeverden måske

Hihi ja det må vist være varmen der gør det...  

Men nej, heller ikke engang et lille besøg inde hos dig synes jeg der er en god ide... Personligt ville jeg synes det var for underligt og akavet... Men det er jo selvfølgelig noget i skal gøre op med jer selv  

Jeg synes der bør skældnes mellem hvad der er lærerigt/oplevelse for barnet og hvad der er for voldsomt og grænseoverskridende for barnet Især når han er under 2 år

Anmeld

4. juli 2012

Aagaard

Muhmi skriver:

Næsten to på det tidspunkt

hmmmm ja

Skal du føde hjemme eller på hospitalet?

Jeg vil jo sige at er det der hjemme, så hav din mor(eller anden primær person) med til KUN at tage sig af Silas. Og så ville jeg sige at han kan komme ind og se babyen efter den er født. Det er MEGET voldsomt at se sin mor have SÅ ondt og se babyen komme ud og blive lagt op på maven, med blod og hele molevitten og han er for lille til at man kan forklare ham at det er helt ok at mor skriger i smerter.

Jeg vil sige at vi 3 havde en go oplevelse ved fødslen af Emil, men vi var forberedt meget grundigt, og vi havde vores bedstemor til at tage sig af os og vi kunne vælge at komme og gå som det passede os.
Jeg har snakket med min mor om det her i forbindelse med min egen fødsel - og hun siger at de valgte at have os med fordi det var hjemme, det var 4. barn og min mor vidste præcis hvordan hun reagerede og at hun ikke "larmer" når hun føder - det tror jeg ville have skræmt os meget, hvis hun havde skreget i smerte.

Skulle fødslen foregå hjemme, så ville jeg nok prøve og så aftale med Silas-passeren at hvis han reagerer skidt, så tager han/hun ham med sig hjem, med det samme.

Skal fødslen foregå på sygehuset ville jeg slet ikke vælge at have ham med, men få ham passet hos før nævnte primær person / (Silas-passer)

Håber det kan bruges i overvejelserne

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

VNB skriver:

Hihi ja det må vist være varmen der gør det...  

Men nej, heller ikke engang et lille besøg inde hos dig synes jeg der er en god ide... Personligt ville jeg synes det var for underligt og akavet... Men det er jo selvfølgelig noget i skal gøre op med jer selv  

Jeg synes der bør skældnes mellem hvad der er lærerigt/oplevelse for barnet og hvad der er for voldsomt og grænseoverskridende for barnet Især når han er under 2 år

Jeg forstår 100% hvad du siger og kan da godt se at det da egentlig var en fuldstændig absurd tanke fra min side... Men ja det må vist være varmen og sommerkulderen der har ramt min hjerne bigtime

For jeg kan tydeligt se at han ikke ville ane hvad der foregik andet end at mor har virkeig ondt og at han ikke kan hjælpe... Så nej, han skal selvfølgelig ikke med

Medmindre han sidder og venter udenfor

Anmeld

4. juli 2012

Muhmi

Aagaard skriver:

hmmmm ja

Skal du føde hjemme eller på hospitalet?

Jeg vil jo sige at er det der hjemme, så hav din mor(eller anden primær person) med til KUN at tage sig af Silas. Og så ville jeg sige at han kan komme ind og se babyen efter den er født. Det er MEGET voldsomt at se sin mor have SÅ ondt og se babyen komme ud og blive lagt op på maven, med blod og hele molevitten og han er for lille til at man kan forklare ham at det er helt ok at mor skriger i smerter.

Jeg vil sige at vi 3 havde en go oplevelse ved fødslen af Emil, men vi var forberedt meget grundigt, og vi havde vores bedstemor til at tage sig af os og vi kunne vælge at komme og gå som det passede os.
Jeg har snakket med min mor om det her i forbindelse med min egen fødsel - og hun siger at de valgte at have os med fordi det var hjemme, det var 4. barn og min mor vidste præcis hvordan hun reagerede og at hun ikke "larmer" når hun føder - det tror jeg ville have skræmt os meget, hvis hun havde skreget i smerte.

Skulle fødslen foregå hjemme, så ville jeg nok prøve og så aftale med Silas-passeren at hvis han reagerer skidt, så tager han/hun ham med sig hjem, med det samme.

Skal fødslen foregå på sygehuset ville jeg slet ikke vælge at have ham med, men få ham passet hos før nævnte primær person / (Silas-passer)

Håber det kan bruges i overvejelserne

Yes... Er med...

Ved ikke hvad jeg tænkte på... 

Men jeg skal føde på hospital.... Så han skal ikke med ind

Anmeld

4. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville aldrig tage mine børn med til en fødsel - jeg ville ikke tillade, at de så mig i så sårbar en situation som kan virke meget skræmmende - og især når han kun er 2 år.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have, at han skal se babyen og man kan lave den aftale, at din søn skal se babyen som den første.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.