Muhmi skriver:
Næsten to på det tidspunkt 
hmmmm ja
Skal du føde hjemme eller på hospitalet?
Jeg vil jo sige at er det der hjemme, så hav din mor(eller anden primær person) med til KUN at tage sig af Silas. Og så ville jeg sige at han kan komme ind og se babyen efter den er født. Det er MEGET voldsomt at se sin mor have SÅ ondt og se babyen komme ud og blive lagt op på maven, med blod og hele molevitten og han er for lille til at man kan forklare ham at det er helt ok at mor skriger i smerter.
Jeg vil sige at vi 3 havde en go oplevelse ved fødslen af Emil, men vi var forberedt meget grundigt, og vi havde vores bedstemor til at tage sig af os og vi kunne vælge at komme og gå som det passede os.
Jeg har snakket med min mor om det her i forbindelse med min egen fødsel - og hun siger at de valgte at have os med fordi det var hjemme, det var 4. barn og min mor vidste præcis hvordan hun reagerede og at hun ikke "larmer" når hun føder - det tror jeg ville have skræmt os meget, hvis hun havde skreget i smerte.
Skulle fødslen foregå hjemme, så ville jeg nok prøve og så aftale med Silas-passeren at hvis han reagerer skidt, så tager han/hun ham med sig hjem, med det samme.
Skal fødslen foregå på sygehuset ville jeg slet ikke vælge at have ham med, men få ham passet hos før nævnte primær person / (Silas-passer

)
Håber det kan bruges i overvejelserne
Anmeld