overtro og indkøb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2009

3rollinger

Jeg koebte stort set alt relativt tidligt, i 4.-5. mdr cirka, da min mand skulle paa rejse og vaere vaek i 3 maaneder, og jeg havde brug for at have det hele klar inden han tog afsted. Altsammen kom hjem til mig da jeg heldigvis ikke kendte noget til overtro. Det fik jeg dog at vide at veninder og undlod at rede sengen. Men ellers var stort set alt klappet og klart til baby ret tidligt.

Og jeg fik en dejligt sund og rask lille pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

LotteGabriella

saxi skriver:

Altså jeg købte lidt hele tiden, da jeg var gravid. Det var så hyggeligt. Det eneste jeg har hørt og fulgt, var at sengen ikke blev redt før vi var hjemme med den lille ny - og barnevognen stod hos mine forældre indtil vi kom hjem fra sygehuset..

Men min Farmor var også meget obs på at jeg hverken måtte tænke på navne eller købe noget - for tænk hvis nu det ikke blev til noget alligevel. Men det syntes jeg var noget ævl - og ville overhovedet ikke tænke sådan..

KnuzzR

jeg er enig med dig....selvfølgelig skal man da snakke navn mv.....hvis man skal være i troen "tænk nu hvis der sker noget", så ville man jo være deprimeret igennem hele graviditeten

Vi købte alle de praktiske ting (seng, barnevogn mv.), da jeg var omkring 5 måneder henne...tingene blev dog ikke pakket ud og samlet før dagen før lillepigen og jeg kom hjem og indtil da, stod det ude i vores cykelskur som er aflåst

Men tøj og sutte og sådan noget det købte vi bare løbende når vi lige faldt over noget vi gerne ville ha'....eller når bedsteforældrende lige kom til at købe noget

Anmeld

14. juni 2009

Dansker i England

Jeg har termin den 1. september, og jeg er slet ikke begyndt at købe noget endnu. Jeg kan ikke lide at tage for givet, at alt kommer til at gå godt, men jeg ved også, at jeg ikke kan vente med at købe det hele til efter babyen er født. Så det er nok snart på tide at gå ud og kigge på barnevogn mm.

Anmeld

17. juni 2009

Jannie Thorup

Jeg er idag 28+0 og vi har alt undtagen badekar og pusleting. Sengen står samlet og med dyne og bamser i soveværelset´(jeg kendte ikke til den overtro). Barnevognen står hos forhandleren og bliver hentet inden prinsessepigen og jeg kommer hjem fra sygehuset. Det er både af praktiske grunde og fordi svigermor siger det betyder stort uheld at få den hjem. Men vi har ikke rigtig plads til den, så jeg vil først ha den hjem når den skal bruges. Ellers har vi faktisk først købt tøj og den slags efter MD scanning, der fik vi nemlig at vide at det er en pige og så syntes jeg det var nemmere at købe. Plus at vi vidste hun så fin og rigtig ud.
Jeg syens man skal gøre hvad man synes selv og hvad man lige føler for. Nogle gange tror jeg man er tilbøjelig til at vente fordi man alligevel ikke rigtig kan forholde sig til alle indkøbene før man kommer længere hen i graviditeten.

Anmeld

17. juni 2009

Pige2009

Jeg giver intet for overtro, og mener det er ammestuesnak af højeste kaliber. Har indkøbt lidt bodyer, et sæt tøj, samt jakke. Er 23+4 idag og har termin den 10. oktober. Men skal nok snart ud og se på barnevogn. Jeg har kig på Emmaljunga Big Star Supreme. Derudover har vi i familien en vugge, som babyen skal ligge i det første stykke tid, så jeg venter lidt med sengen. Ellers køber jeg løbende tøj osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.