overtro og indkøb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.875 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. maj 2009

SHERO

Hvornår begynder man at købe ting til den lille? Mener alle siger jeg ikke må begynde at købe det for tidligt hvis jeg nu taber barnet... Men hvornår begyndte/begynder i at købe ind??
Er så bange for at stå lige pludeligt uden noget.... :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

saxa

Altså jeg købte lidt hele tiden, da jeg var gravid. Det var så hyggeligt. Det eneste jeg har hørt og fulgt, var at sengen ikke blev redt før vi var hjemme med den lille ny - og barnevognen stod hos mine forældre indtil vi kom hjem fra sygehuset..

Men min Farmor var også meget obs på at jeg hverken måtte tænke på navne eller købe noget - for tænk hvis nu det ikke blev til noget alligevel. Men det syntes jeg var noget ævl - og ville overhovedet ikke tænke sådan..

KnuzzR

Anmeld

4. maj 2009

Lise

Vi aftalte at vente til efter MD scanningen - der er man halvvejs, og man har set på en scanning om baby har det godt.. Og der er stadig riiiigelig med tid

Hvor langt er du henne da?

Anmeld

4. maj 2009

SHERO

jeg er slet ikke begyndt endnu, har lige fået afvide for en lille uges tid siden at jeg er gravid... Folk siger bare man bør vente til man er 4-5 måneder henne, og det betyder uheld at købe visse ting før man kender kønnet osv osv... Så ville egentlig bare høre hvad andre har af tanker...

Anmeld

4. maj 2009

Stumpen

Så kunne vi intet have købt inden vi fik Mathilde, for vi kendte ikke kønnet...

Gør det din mavefornemmelse siger dig.. Vi stormede ud og købte en barnevogn, da den var på bud og jeg var ikke mere end 2-3 mdr. henne (og har tit tænkt på siden at de arnevogne tit er på bud, men hvad ved man som 1.gangs gravid ) Vi fik barnevognen hjem ca. en månede før termin.. Men hverken lift eller vugge blev redt inden Mathilde kom hjem fra sygehuset...

Prøv og vend den om at tænk på hvor meget du allerede har i huset når nr. 2 kommer....

Overtro og traditioner kan være hyggelige, men skulle der ske baby noget, så tror jeg nu næppe det er den redte lifts skyld eller den indkøbte barnevogn...

Jeg tror mere at det er hårdt at komme hjem til et hus klar til baby, hvis nu baby af en eller anden grund ikke skkulle komme med hjem og det samme gælder hvis man mister i løbet af graviditeten..
Anja..

Anmeld

4. maj 2009

Challe13

Tullen85 skriver:

jeg er slet ikke begyndt endnu, har lige fået afvide for en lille uges tid siden at jeg er gravid... Folk siger bare man bør vente til man er 4-5 måneder henne, og det betyder uheld at købe visse ting før man kender kønnet osv osv... Så ville egentlig bare høre hvad andre har af tanker...

når jeg læser teksten tænker jeg .. klap lige hesten, hvis man ikke er 12 uger henne så er der jo GOD tid til at gøre indkøb.
jeg var nogle gange i baby butikker for at ville kigge og evt købe tøj m.m. men endte med at forlade butikken uden noget som helst.. følte mig ikke gravid nok,.. i forhold til de store maver der rendte rundt derinde..

barnevogn, auto stol købte vi ca en måned inden... og tog det med hjem,,,, ( i starten imod min overtroiske vilje.. men alligevel gjorde vi det og vi har ikke været udsat for noget SLEMT af den grund)

Anmeld

5. maj 2009

SaNiNa

vi købte et lillesæt tøj da vi hvade været til nf scaningen, og så lige efter jul købte vi sengen...
barnevognen bestilte vi i uge 18(for min) ugen efter skulle vi til md scanning men er jo blevet scannet 1000g gennem graviditeten så vi viste jo han hvade det godt..

alt det andet har vi købt hen ad vejen efter nu mangler vi ikke noget og venter bare på han vil ud til mor og far.

ang overtro, så er sengen ikke redt men er klar til at blive det, barnevgnen står ved forhandleren og det gør den nok til jeg har født, navne ja det snakker vi altså om, tror ikke så meget på alt det der overtro, og iiih hvor ville tiden osse være meget længer hvis man skulle følge det hele...

så følg dit hjerte og gør tingene når du føler dig klar

Anmeld

5. maj 2009

Lone Jakobsen

må sige at jeg rimelig meget følger de andre.
jeg køber aldrig ret meget før jeg har været til gennem scanning, for så slapper jeg lidt mere af og ved at den lille trives.
derudover er det egentlig kun den med at sengen ikke må redes som jeg har hørt... men indrømmer da gerne at jeg har det lidt mærkeligt med at baby værelset allerede står klar nu. jeg har ca 8 uger til termin, og har aldrig haft mulighed for at gøre værelse klar inden.

Anmeld

5. maj 2009

Mullemus86

Altså.. Min familie er også ret overtroiske, når det gælder at købe ting til barnet.. Var tidligere gravid, og min søster(som ikke er overtroisk) lokkede mig med ud at kigge på barnevogn, da der var tilbud.. Endte med ikke at købe en.. Syntes alligevel selv, at det var for tidligt.. Var 10+2-3.. Er rigtig glad for, at jeg ikke købte noget, da jeg 11+0 havde en MA.. Ikke fordi, at jeg så ville have troet, at det var købet skyld, men.. Det havde bare været SÅ meget hårdere, hvis jeg allerede havde haft barnevogn og alt muligt, men ikke længere havde en 'baby'.. Så, denne gang VED jeg, at jeg venter til efter uge 12...

Anmeld

5. maj 2009

DK

Jeg ville vente med at købe de sidste af tingene til jeg kom på barsel, men jeg fødte 2,5 uge for tidligt, og manglede derfor en masse små ting. Det var super træls at sende kæresten afsted efter det, da jeg havde glædet mig til at gå og hygge-indkøbe (altså man regner jo med man går en til to uger over tiden ikke?)

Derudover så har jeg set på Mission Baby, at der er fyldt med de der parabener og ptalater i nye varer, så derfor er det også bedst at få tingene hjem og "udluftet" inden man tager dem i brug.

Men altså det er da altid en god ide at vente til man har fået scanningen i uge 12/13 så man er sikker på at alt ser godt ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.