KH - ret til ferie efter barsel? Er i aktivering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Er der noget sted man kan se det?

i henhold til den lovgivning som der er i KH området, så må du skam gerne holde din ferie, det gælder dog bare at de trækker hver eneste feriekrone i din KH.
Så hvis du har optjent 15 dages ferie á 700kr (10500,-kr)
Så vil kommunen bare trække dig 10500kr i kontanthjælp i den tid du holder ferien.
Så der skulle ikke være noget i vejen for at du gør det..
Det skal så bare siges, at din aktivering vil blive forlænget med din ferietid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

ja, men barsel tæller ikke med ind under det system... det skal være aktiv ledighed der kun gælder...

Øv

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

i henhold til den lovgivning som der er i KH området, så må du skam gerne holde din ferie, det gælder dog bare at de trækker hver eneste feriekrone i din KH.
Så hvis du har optjent 15 dages ferie á 700kr (10500,-kr)
Så vil kommunen bare trække dig 10500kr i kontanthjælp i den tid du holder ferien.
Så der skulle ikke være noget i vejen for at du gør det..
Det skal så bare siges, at din aktivering vil blive forlænget med din ferietid.

Men man tjener vel ikke feriepenge på Kh under barsel?

Anmeld

3. juli 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Men man tjener vel ikke feriepenge på Kh under barsel?

Nej, så snart du er inde i kommunens system så optjener du IKKE ferie.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Dustmuz skriver:

Nej, så snart du er inde i kommunens system så optjener du IKKE ferie.

Øv bøv, en lang sommer

Anmeld

3. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har ikk nogen lønseddel endnu, først til d. 1.

Har været i aktivering i 1 uge..

Mener ikke din nuværende lønseddel, det du tjener nu er ferie til afholdelse fra 1. maj 2013.

Det ferie du afholder i år skal være, ud fra hvad du har tjent fra 1.jan. 2011 til 31.dec. 2011. Dvs. du skal have fundet din lønseddel fra dec. 2011. Her kan du se hvormeget eller hvor mange dages ferie du har optjent.

Men mener dog ikke man optjener ferie hvis man har været på KH igennem hele perioden. Så kan du søge om ferie, men de vil trække det i din nuværende KH.

Anmeld

3. juli 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Øv

ja, det er øv... men du kan dog være heldig at have en god sagsbehandler der giver dig ferie når du har barn...

jeg har aldrig selv haft problemer fordi jeg har  børn...

Anmeld

3. juli 2012

Mom2

Anonym skriver:

Har afsluttet barsel 1. Maj, og har et 37 timers job på plejehjem (i erhvervs praktik) i 13 uger, har jeg ret til ferie her i sommeren da jeg ellers skal ikke kan have den lille hjemme fra DP i sommeren og hun igen skal i en ny gæste dp'er..

Håber i kan hjælpe..

Ville ringe til min sagsbehandler men ville ikke ringe hvis ikke jeg har ret til det.. Åhh hvor jeg håber

Ring og snak med din sagsbehandler, for der er blevet lavet nye regler for ferie på kontanthjælp...

Anmeld

4. juli 2012

Fidus

Jeg mener at for at være berettiget til Dp, så skal man kunne dokumentere at man har været i arbejde i 13 uger. Men som sagt er ikke 100% sikker så i må ikke hænge mig op på det. Ring og tal med din sagsbehandler om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.