Lussingesyge, til alle i tøser som skal samles på søndag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. maj 2009

Loggidut

Jeg skal lige have jeres godkendelse for at dukke op...Tiffanie har lussingesyge, slet ingen tvivl mere, selv om jeg troede det var en eller anden form for overfølsomhed!
Men i dag fortalte Dp lige at der var lussingesyge på omgang, så nu ved jeg med sikkerhed det er det der er galt med hende.

Det har været nogle rigtig slemme dage, skrig og skrål hver nat, hvor hun hyler av av av...igen og igen, men det kommer nok mest af at hun oven i det er ved at få fire tænder, og savler så voldsomt som aldrig før!

men jeg har googlet, og når først pigebarnet er slået ud, så skulle det ikke smitte mere, så nu mangler jeg bare at få af vide om det er ok med jer, eller om vi skal blive hjemme...
Altså, jeg bliver hjemme hvis nogen har indvendinger mod det...det er klart, men for fuck hvor det falder på et dumt sted!

sloggi, tappet for alt hvad der ligner energi!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

linemus

Øv, det lyder til at have været hårdt for jer. Har hun fået det bedre nu?

Jeg er mere bekymret for de gravide (er der flere en Tynen?), for de skal helst holde sig fra børn med lussingesyge.

Se mere her om sygdommen:
www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=293/sprog=1/grp=2/menu=1/

Og her om smitte:
www.sygeboern.dk/frame.cfm

Kunne ikke lige finde noget om smitte, når det er brudt ud... Jo, det står her:
www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Anmeld

4. maj 2009

Kaufie

Det skulle jo ikke smitte når først det er brudt ud - og der er jo stadig et par dage til søndag - så for min skyld ingen alarm.

Men som Line påpeger, så er det nok de(n) gravide, der skal høres først og fremmest.

Anmeld

4. maj 2009

Kaufie

....og god bedring med hende - både med lussingerne og med tandfrembrud....

Anmeld

4. maj 2009

Tynen

Arj for dælan!
Så er det jo klart hun har været sådan..

Øhm...
Totalt dilemma!
Jeg VIL bare have dig med, men er det ok at jeg lige ringer og tjekker med min læge imorgen om det er 100% uden risiko?
Synes ikke lige jeg orker flere bekymringer med Blyb.
Ej, ved godt det er lidt barnligt nu når jeg kan læse at det ikke smitter, men vil bare gerne være helt sikker

Anmeld

4. maj 2009

Loggidut

ja det er da helt i orden, jeg gider sgu heller ikke at have nogle smittet på nogen måder, og ja der er næsten en uge til, men der er altså ingen grund til at løbe nogen risiko.
Ja den med de gravide havde jeg ikke selv lige husket, men det er da sandt, det læste jeg godt nok!

Ja det er skide irreterende, altså det med lussingesygen er i sig selv slet ikke så slemt, men det er det med de tænder oven i som gør hun er så pirlig.
Hun hyler på mig hele tiden i sådan et konstant monotomt toneleje, hvis jeg ikke lige har fokus på hende, så bliver der brølet MUUUUUUUAAAAAAAR, MUUUUAAAAAAAAR, MUAAAAAR.
Det var sgu så yndigt lige dengang hun fik det lært, men for helvede hvor er det bare belastende når det bliver misbrugt!

Anmeld

5. maj 2009

Louise mortil4

altså for os ingen alarm.

Hva siger lægen Tynen

Anmeld

5. maj 2009

Loggidut

årrrh tynen hvad sagde doktormanden?

jeg er så nysgerrig!

Anmeld

6. maj 2009

Loggidut

TYYYYYYYNEN...JUHUUUUUUUUU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.