BERETNING OMKR. 29.06. 2012
Tiltagende veer og forbi Riget kl 16.04 - hjemsendt med coctail + en Royal ØL.+ 1 cm åben :0) Havde det RET godt - indtil kl 23
- Kl.2.00 kontaktes riget og vi er derinde kl 03.00 og for et ventelokale og bliver ve-målt, da der ingen pladser var ledige og kun var 3 cm åben.
Kl.5.00 bliver vi ført til et undersøgelseslokale pga. pladsmangel - og det hele tiltager, men her tager jeg dog et bad og får så først her en coctail mere - men den virker slet ikke. Nærmere modsat så kan slet ikke falde til ro. Render på toilet hele tiden. YES jeg går også på toilettet 
Dagholdet møder ind kl 7 og vi får det mest fantastiske makkerpar der kommer på stuen kl 8. Puhaaaa - fik alle ønsker registreret og de forkælede os. Det går ret langsomt med at åbne sig - så kl 09.10 tager vi vandet - og 9.30 er vi i aktiv fødsel - Går helt i trance - og lukker øjnene - Kigger lige ud af det ene øje kort når der er noget, eller er det DYB koncentration.
Før frokost kommer vi til en reel fødestue med vandkar og det hele. Kan kun huske det var før frokost, da Reno fik sig udlev. en sandwich. Skal siges jeg fastede - drak helle ik det store her. Havde ikke overskuddet til det - og ja ville nu også hellere spise bagefter når det var overstået Ikke det fedeste at spise mad og drikke med veer -
Nå men ligger der i karet og får lært at arbejde med de veer der - og først der går det rigtig op for mig det er NU jeg ska være mor og vi forældre. Men ligger så her og skal koncentrere mig. og da presseveerne kommer 13.25 - prøver jeg ihærdigt at presse, men bliver distraheret af barnegråd fra de andre stuer - Puuha igang igen. Men Må op á vandet og ned på en fin lille fødestol med hanke. YES YES en moderne form for Potte.
Sidder så der og kan ikke tænke andet end det var pokkers med det dumme kar jeg ik ku føde der og ta imod ham dér. Nå men bliver revet så meget med á stemningen og heppekoret at jeg får skreget mig gennem veerne - mærker med hænderne efter JM konstaterer der er hår på hovedet af lillemanden. WOW - sku lige mærke - rigtig nok - og så tager det hele ved og ja presser jeg bare til, og mærker så hovedet er ude så resten af hans krop vrider sig løs og ja SVUp ud gled han med pendulfart. 14.09 - og 14.15 fødes moderkagen.
Og ja lillemanden gik direkte til yveret og ja så har I resten derfra :0)
Det blev slet ikke til noget med 7eleven, som vi havde glædet os stort til 
Vægt: 4072 g
Mål: 56 cm
Hovedomfang: 36 cm
Apgarscore: 10/10/10
Tabt 500 ml blod - moderkagevægt: 843
KORT
Havde en fantastisk fødselsoplevelse; trods enorme smerte og konstante veer uden pause mellem og smertelindring. Kun i form af akupunktur og bistik i lænden, så kom jeg i karbad med havde det fedeste heppekor bestående af Jordemoder stud. + jordemoder og self. den fantastiske far der var der 100% hele vejen. Men efter nogle timer i karet, måtte mor her op, da der var kommet for meget bruno i til lillemanden ku tåle det! Øv for en mårkat - men sku liige prøve en sidste gang, men måtte ty til fødestolen, med Reno siddende på gulvet og holdte mig tæt mens Jordemødrene sad klar i bedste HeppeManér i deres NU Røde/hvide dragter. Da der kom to læger mere ind - gik fanden i mig og UD sku han satme nu. Så den fik fuld skrue og holdte selv ved og tog ham selv ud. Var Så fed en oplevelse, og slap med blødning der skulle stoppes med to små sting - og ingen brister eller lign
Men MÅ dog indrømme jeg sidder på en badering lige P.T :0)
Det var den lille opdatering omkr. forløbet i meget korte træk - eller? :0)
Vi har det Alle godt og de kære søskende er bare SÅ pavestolte - ligesom forældrene ! <3 Har læst jeres søde hilsner - har kun lige kunne opdat. med billeder hurtigt - så er først idag der lige var til til en comp. 
Reno & Vibeke :0)
<3 <3 <3 <3 <3