Beretning 29.06 2012 - sebastian aaron bak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.326 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

LotusCPH

BERETNING OMKR. 29.06. 2012

Tiltagende veer og forbi Riget kl 16.04 - hjemsendt med coctail + en Royal ØL.+ 1 cm åben :0) Havde det RET godt - indtil kl 23

- Kl.2.00 kontaktes riget og vi er derinde kl 03.00 og for et ventelokale og bliver ve-målt, da der ingen pladser var ledige og kun var 3 cm åben.

Kl.5.00 bliver vi ført til et undersøgelseslokale pga. pladsmangel - og det hele tiltager, men her tager jeg dog et bad og får så først her en coctail mere - men den virker slet ikke. Nærmere modsat så kan slet ikke falde til ro. Render på toilet hele tiden. YES jeg går også på toilettet

Dagholdet møder ind kl 7 og vi får det mest fantastiske makkerpar der kommer på stuen kl 8. Puhaaaa - fik alle ønsker registreret og de forkælede os. Det går ret langsomt med at åbne sig - så kl 09.10 tager vi vandet - og 9.30 er vi i aktiv fødsel - Går helt i trance - og lukker øjnene - Kigger lige ud af det ene øje kort når der er noget, eller er det DYB koncentration.

Før frokost kommer vi til en reel fødestue med vandkar og det hele. Kan kun huske det var før frokost, da Reno fik sig udlev. en sandwich. Skal siges jeg fastede - drak helle ik det store her. Havde ikke overskuddet til det - og ja ville nu også hellere spise bagefter når det var overstået Ikke det fedeste at spise mad og drikke med veer -

Nå men ligger der i karet og får lært at arbejde med de veer der - og først der går det rigtig op for mig det er NU jeg ska være mor og vi forældre. Men ligger så her og skal koncentrere mig. og da presseveerne kommer 13.25 - prøver jeg ihærdigt at presse, men bliver distraheret af barnegråd fra de andre stuer - Puuha igang igen. Men Må op á vandet og ned på en fin lille fødestol med hanke. YES YES en moderne form for Potte.

Sidder så der og kan ikke tænke andet end det var pokkers med det dumme kar jeg ik ku føde der og ta imod ham dér. Nå men bliver revet så meget med á stemningen og heppekoret at jeg får skreget mig gennem veerne - mærker med hænderne efter JM konstaterer der er hår på hovedet af lillemanden. WOW - sku lige mærke - rigtig nok - og så tager det hele ved og ja presser jeg bare til, og mærker så hovedet er ude så resten af hans krop vrider sig løs og ja SVUp ud gled han med pendulfart. 14.09 - og 14.15 fødes moderkagen.

Og ja lillemanden gik direkte til yveret og ja så har I resten derfra :0)

Det blev slet ikke til noget med 7eleven, som vi havde glædet os stort til

Vægt: 4072 g
Mål: 56 cm
Hovedomfang: 36 cm
Apgarscore: 10/10/10

Tabt 500 ml blod - moderkagevægt: 843

KORT
Havde en fantastisk fødselsoplevelse; trods enorme smerte og konstante veer uden pause mellem og smertelindring. Kun i form af akupunktur og bistik i lænden, så kom jeg i karbad med havde det fedeste heppekor bestående af Jordemoder stud. + jordemoder og self. den fantastiske far der var der 100% hele vejen. Men efter nogle timer i karet, måtte mor her op, da der var kommet for meget bruno i til lillemanden ku tåle det! Øv for en mårkat - men sku liige prøve en sidste gang, men måtte ty til fødestolen, med Reno siddende på gulvet og holdte mig tæt mens Jordemødrene sad klar i bedste HeppeManér i deres NU Røde/hvide dragter. Da der kom to læger mere ind - gik fanden i mig og UD sku han satme nu. Så den fik fuld skrue og holdte selv ved og tog ham selv ud. Var Så fed en oplevelse, og slap med blødning der skulle stoppes med to små sting - og ingen brister eller lign Men MÅ dog indrømme jeg sidder på en badering lige P.T :0)

Det var den lille opdatering omkr. forløbet i meget korte træk - eller? :0)

Vi har det Alle godt og de kære søskende er bare SÅ pavestolte - ligesom forældrene ! <3 Har læst jeres søde hilsner - har kun lige kunne opdat. med billeder hurtigt - så er først idag der lige var til til en comp.

Reno & Vibeke :0)
<3 <3 <3 <3 <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

LotusCPH

Billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. juli 2012

pemiro

LotusCPH skriver:

Billeder

Det lyder da til at have været en god fødsel
Tillykke tillykke..

Hvad er det for en pude han ligger med på det ene billede?

Anmeld

3. juli 2012

LilleLene

åååårh tillykke med den kæmpe dreng

Anmeld

3. juli 2012

Jibbe

Skønne dreng! Og det lyder til at det jo har været en god oplevelse på trods af manglede ve pauser osv!

Anmeld

4. juli 2012

LotusCPH

Havde besøg af Sundh. pl. igår - var så dejligt at se hende igen og få snakket. Vi bakser lidt med amningen- Selve amningen går super fint, men er mere om han får det ofte nok. men er oppe på de 8-10 gange  - plus han sover igennem om natten - var kun oppe 1 gang i nat. Sov 7 timer første nat osv. - men igår nat var jeg oppe tre gange - men der tegner sig vel et mønster

Han vejede 4072 g ved fødsel - tabte sig til 3726 i mandag til gulsottest, igår vejede han så 3923 g SÅ han suuuuger da til sig den store basse

Kan godt mærke han har været godt tid i maven og er færdigudviklet - han sutter godt nok til og er ret meget fremme - kan ikke helt følge med - Og vi er KUn på 5. dagen

Troede loftet var utæt igår - men så var det mælken der løb fra det andet brydt - havde jeg da ik lige læst/hørt om *G* Sejt - Så nu ka man rigtig se han går æde. 

Var ude at gå 4 km igår med barnevognen - puha det var hådt

Anmeld

4. juli 2012

LotusCPH

pemiro skriver:

Det lyder da til at have været en god fødsel
Tillykke tillykke..

Hvad er det for en pude han ligger med på det ene billede?

Det er sdan en ergo-pude fra babyhome.dk. normalt fraråder man baby skal ligge på pude til de er tre års tid. men denne er godt til at få deres hovedform go - Bruger den dog KUn når han ligger og kigger i tremmesengen og er vågen. han sover ellers uden pude

Ja det var en god fødsel - trods smerterne - emn hey vi overlevede alle. Troede det ik helt da jeg stod i det. Men altså vi er jo kommet gennem det  

Anmeld

4. juli 2012

LotusCPH

LotusCPH skriver:

Havde besøg af Sundh. pl. igår - var så dejligt at se hende igen og få snakket. Vi bakser lidt med amningen- Selve amningen går super fint, men er mere om han får det ofte nok. men er oppe på de 8-10 gange  - plus han sover igennem om natten - var kun oppe 1 gang i nat. Sov 7 timer første nat osv. - men igår nat var jeg oppe tre gange - men der tegner sig vel et mønster

Han vejede 4072 g ved fødsel - tabte sig til 3726 i mandag til gulsottest, igår vejede han så 3923 g SÅ han suuuuger da til sig den store basse

Kan godt mærke han har været godt tid i maven og er færdigudviklet - han sutter godt nok til og er ret meget fremme - kan ikke helt følge med - Og vi er KUn på 5. dagen

Troede loftet var utæt igår - men så var det mælken der løb fra det andet brydt - havde jeg da ik lige læst/hørt om *G* Sejt - Så nu ka man rigtig se han går æde. 

Var ude at gå 4 km igår med barnevognen - puha det var hådt

Idag stod den på de sidste tests af gulsot - og JA nu er der ik målt mere end 115 - Så han er frisk og frejdy :0) Samt fik taget hæleprøverne igen, da JM på barselshotellet ikke kunne finde ud af det og skar ham tre gange for at få blod. Så vi sku ha taget en ny test. men efter vi havde klaget over barselshotellet og vores lorte ophold, har riget taget sig rigtig godt af os efterfølgende og vi er nu igang med at etablere en hverdag - dog med tre unger denne uge . Så manden er også i omdrejninger og hjælper dejligt til. Men det er hårdt, også med alle dem der skal se baby  

Hvordan går det med Jer og jeres amning? Og hvad med babys navle? Det er som om den titter ud engang imellem.  hvordan forholder I jer til den og hvornår falder den af? Syntes ikke den ser helt rar ud. ved godt de lugter og rådner væk, men blev godt nok forskrækket igår da den ligesom tittede ud?

Anmeld

4. juli 2012

LotusCPH

Jibbe skriver:

Skønne dreng! Og det lyder til at det jo har været en god oplevelse på trods af manglede ve pauser osv!

Ja det var dejligt - og ja manglede godt nok de der vepauser

Anmeld

4. juli 2012

LotusCPH

LilleLene skriver:

åååårh tillykke med den kæmpe dreng

mange tak skal du ha - har kun liiige haft tid tila t få griflet lidt ned i farten her. Så har ik lige fået svaret før nu Går det ellers godt med jer?

Og ja KÆMPE dreng - tror jeg nok lige på - 4040 - idag - så er gået fra 4072, til 3726, til 3923 og idag 4040 Så det går pænt stærkt fremad - og med løbende mælk og en babykæmpe der ska fodres - er det lidt hårdt. men han sover igennem om natten. Stort set - Vækkede ham da i nat da det nok var på tide at amme ham - men fremadrettet håber jeg det bliver ved da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.