Sover uroligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Mettefpigen

Marts<3 skriver:

Vi begyndte på grød i torsdags. Netop fordi jeg mistænkte ham for at være sulten, da han så tit skal have mad om natten. Men det har endnu ikke rigtig vist noget. Men nu spiser han jo hellere ikke meget endnu, da vi lige er startet

Hvor lang tid har det været sådan? Har di snakket med sp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Marts<3

rikkeregnbue skriver:

Hvordan ligger i når i sover? Ida vil rigtig gerne ligge i min arm, så det får hun lov til når det er trygheden hun mangler.

Ellers kunne det tænkes at prøve noget vælling? Kan være bettemanden ikke er ordentligt mæt?

Det kunne være jeg skulle prøve det? 

Vi er startet op på lidt risgrød, men det tager jo lidt tid før han er helt vænnet til det

Anmeld

3. juli 2012

Marts<3

Mettefpigen skriver:

Hvor lang tid har det været sådan? Har di snakket med sp?

i 1 1/2 mdr. Men hun er så talentløs, så hun kom ikke rigtig meget så meget andet end, at det var meget normalt. Men den hopper jeg ikke rigtig på!

Anmeld

3. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Marts<3 skriver:

Det kunne være jeg skulle prøve det? 

Vi er startet op på lidt risgrød, men det tager jo lidt tid før han er helt vænnet til det

Det er da et forsøg værd

Anmeld

3. juli 2012

Mettefpigen

Marts<3 skriver:

i 1 1/2 mdr. Men hun er så talentløs, så hun kom ikke rigtig meget så meget andet end, at det var meget normalt. Men den hopper jeg ikke rigtig på!

Jaa børn er selvfølgelig forskellige.... Her sov han ca 6-8 timer i døgnet i de første 6 måneder.... Men at sove uroligt vil jeg da ikk tro er normalt... Her er han ogap begyndt at sove uroligt :-(

Anmeld

3. juli 2012

modesty

Det ER meget normalt. Men det betyder ikke at man ikke kan prøve forskellige ting.

Det har været min erfaring med virkelig mange babyer i omgangskredsen at det ikke gør nogen forskel med grød. Oftest handler det ikke om sult, men indtryk, udvikling o.s.v.

En ting der måske kan hjælpe, er at vænne ham af med at bruge sut når han skal sove. Børn skaber søvnassociationer - ting de skal have for at de kan falde i søvn igen når de er vågnet. Sutten er en søvnassociation (og det kan brystet også være). Du kan prøve at give ham en bamse, noget han selv kan række ud efter og få fat på når han vågner, som kan give ham tryghed.

Derudover vil jeg anbefale at købe en sovepose til ham, så han ikke kan sparke dynen af.

Anmeld

3. juli 2012

kekp

Marts<3 skriver:

Hej alle. 

Min kære dreng Storm sover uroligt! Det driver mig til vanvid! Han sover, men ligger og roder rundt, sparker dynen af og vil have sutten! Det er altid nærmest på samme tid hver nat! Udover det så spiser han hvert 2-3 time... Jeg er træt, meget træt. 

Så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre? Jeg kan leve med at skal op og give ham mad. Men ind i mellem der, så skal han også have sutten, dynen på igen, et kys på panden eller bare en hånd til at falder til ro! 

Håber i har nogle erfaringer jeg kan prøve. 

Hilsen en lidt træt mor.... 

Min søn sover også meget uroligt om natten. Så kender det og uha hvor bliver man træt.

Jeg har haft ham til ørelæge idag fordi jeg ville være sikker på at han ikke lå og havde ondt i ørene om natten. Alt så fint ud, så det var ikke det. Måske du skulle prøve det samme?

Næste skridt er at prøve at få ham på eget værelse (han er 5 mdr). Nogle gange tror jeg nemlig at jeg unødigt får givet ham sutten, lagt en hånd på maven eller hvad man nu finder på når de ligger og bøvler rundt om natten. Tror noglegange at jeg får vækket ham unødtgt, hvis du forstår hvad jeg mener

Håber på at det virker for kunne godt snart bruge mere end 2 timers sammenhængende søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.