kan man nægte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Muffinmus

hvis du i forvejen er overvægtig og havde problemer med sukkersyge sidste gang, så ville du være direkte dum hvis du ikke vejede dig og foralte dem hvordan det står til..det kan i sidste ende betyde noget for både dit men også dit barns helbred osv.Det er ikke for sjov de vejer en...det er fornuftigt.

Så synes du skal huske dine vejninger men også sige at du ikke ønsker de nedladende kommentarer der kan medfølge:-)Dem er vi mange der har fået....

en ogs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Tvillingemor80

JA! du kan nægte - du skal ikke gøre noget du ikke vil ..

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

Anonym skriver:

Det er pga af overvægt at jeg overvejes at nægte at blive vejet. Jeg var igennem det da jeg var gravid sidst, og der oplevede jeg både læge og ændre var enormt nedladende overfor mig. Jeg fik sukker syge under min sidste graviditet, jeg vejer omkring 120 kg og tog kun 100 gram på gulvet i de sidste 12 uger. Alt i alt tog jeg 8 kg på . Jeg vejer omkring 10 kg mere nu end sidst jeg blev gravid. Sorry det rodede indlæg er skrevet fra min mobil.

jeg er en lige så stor pige som dig kan jeg høre og jeg syntes heller ikke det er fedt at skulle vejes og at de skal belære mig om hvor farligt det kan være osv. men jeg har valgt at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet og så tænke på at jeg venter en lille guldklump og at jeg gør det for mit barns skyld

Anmeld

2. juli 2012

Kofoed.

Både og, hvis du skal have epi eller ks (både akut og planlagt), så skal de kende din vægt indenfor et/to kilo... Så du bliver nok nød til det, når du når termin/fødselstid.

Anmeld

2. juli 2012

Mor til Ella

Det er pga af overvægt at jeg overvejes at nægte at blive vejet. Jeg var igennem det da jeg var gravid sidst, og der oplevede jeg både læge og ændre var enormt nedladende overfor mig. Jeg fik sukker syge under min sidste graviditet, jeg vejer omkring 120 kg og tog kun 100 gram på gulvet i de sidste 12 uger. Alt i alt tog jeg 8 kg på . Jeg vejer omkring 10 kg mere nu end sidst jeg blev gravid. Sorry det rodede indlæg er skrevet fra min mobil.

Det er heller ikke iorden, at tale nedladende til dig....

Men du bliver nød til at tænke på at det jo er for dit ufødte barns

skyld at du bliver vejet

Anmeld

2. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej.

Kan man sige nej til at blive vejet under sin graviditet? Altså af diverselæger og jordemødre?

Knus

Altså min sagde at det var en god ide da de skal holde øje med om jeg tager meget på alt for hurtigt - dette kunne nemlig være et tegn på vand i kroppen så det skulle de holde øje med.

Så jeg går vel ud fra at det er en risiko at sige man ikke vil vejes, men man må nu nok selv bestemme det 

Anmeld

2. juli 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg syntes at det er vildt flot at du ikke tog mere på end det da du var gravid sidst. Det var der godt nok mange, inkl. mig selv der er misundelige på!

Nå men mht det med at nægte at blive vejet, så tror jeg ikke at det vil hjælpe så meget, for de kan jo se at du er overvægtig så hvis du kommer ind til en spade der har tænkt sig at være nedladende så tror jeg at de vil være det ligemeget hvad desværre  Noget andet er at hvis du igen ikke tager noget på nærmest så kan du jo altid fremhæve det faktum overfor dem.

Jeg er selv overvægtig og jeg har også prøvet at blive scannet af en ekstremt nedladende JM (den samme både til NF og MD) Det er så træls og man bliver rigtig ked. Heldigvis prøvede jeg ikke at andre var nedladende omkring min vægt.

Men self. kan man nægte de ting man ikke vil. Fx nægtede jeg at tage den der glukose belastnings test og det hørte jeg aldrig et ondt ord for.

Men det er ikke en god ide at næget selve det at gå til JM og læge under graviditeten, for selv om det er ens frie valg, så er reglerne sådan at de skal indberette det til kommunen så de kan undersøge om der er noget galt med en socialt osv hvis man gør det. Det samme er tilfældet hvis man nægter at have SP efter fødslen (lidt et sidespring, blev bare selv så paf over det da min veninde som snart er færdig som socialrådgiver fortalte mig det)

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej Alle sammen!

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg er kommet til den konklusion, at jeg må forsøge at tabe mig lidt inden eg blir gravid, og så efterfølgende, bare sige fra overfor dem der bliver grove eller nedladende, og ellers tage det som det kommer...

Knus

Anmeld

4. juli 2012

Nattøs

Anonym skriver:

Hej Alle sammen!

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg er kommet til den konklusion, at jeg må forsøge at tabe mig lidt inden eg blir gravid, og så efterfølgende, bare sige fra overfor dem der bliver grove eller nedladende, og ellers tage det som det kommer...

Knus

Jeg er selv overvægtig og har kun haft problemer med en læge, som pænt sagde til mig at jeg ikke skulle spise flere kg slik eller masser af is. Måtte pænt fortælle hende at det lod jeg altså kæresten om at gøre. Jeg har nægtet at komme ind til hende igen, for der står ganske klart i mine papir at jeg godt ved at jeg er overvægtige. Jeg bar så heldig at tabe mig 8 kg istarten af graviteten o. Harkun taget 6,3 kg på i sidste uge jubii og får stor ros for det :-) jeg har termin d 19 juli. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.