Hjælp til ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

Maja_4000

Frk. Himmelblå skriver:

Med ingen færdige uddannelser mener du?

- Er du begyndt på nogen, som du måtte stoppe igen? Hvorfor?

Har du ikke folkeskolens afgangsprøve?

Hvad med fag - hvilke var du bedst i?

Fritidsjob- hvilke- hvorfor?

Du HAR masser at byde på. Vi skal bare lige have vendt det til noget main stream, som ethvert slips kan fordøje!

List lidt op, så vil jeg gerne prøve at hjælpe, hvis jeg kan. - Jeg er uddannet i skidtet.... 

Det er sødt af dig

Jeg har 10. klasse , droppede ud i 2.g , grundforløb som slagter og ernæringsassistent .. Jeg søger job hvor jeg skal bruge slagteren

Jeg synes bare det er 100 år (okay , lidt overdrevet :b) siden jeg gik i skole .. Så det virker lidt "plat" at skrive om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Maja_4000

Loa skriver:

Er sikker på du indeholder gode kvalifikationer, både fagligt og personligt.
Hvad lavede du inden du blev ledig/fik barn? Og hvad var du speciel god til der?
Er du god til at komme med nye ideer/input? Er du fleksibel, loyal, humoristisk, engageret i det du laver, lærenem?

Jamen der var jeg elev i en fiskeafdeling og sagde selv om kort inden jeg blev gravid :b

Og ja , "selvfølgelig" er jeg alle de ting .. Men skriver alle ikke det ?

Anmeld

2. juli 2012

Loa

Maja_4000 skriver:

Jamen der var jeg elev i en fiskeafdeling og sagde selv om kort inden jeg blev gravid :b

Og ja , "selvfølgelig" er jeg alle de ting .. Men skriver alle ikke det ?

Hehe det gør de sikkert

Men så er det jo om at skrive det/sælge sig selv bedst muligt. Og selvfølgelig nævne de ting de skriver de søger, at lige de kvalifikationer bestrider man, og evt nævne eksempler på hvordan man gør, fra tidligere jobs....

Anmeld

2. juli 2012

Maja_4000

dpb skriver:

Sjovt at de anbefaler at du skal skrive en grundlæggende ansøgning, når så mange andre steder siger at man skal lave individuelle til hvert job og glemme alt om skabelon ansøgninger Det er ihvertfald det de har sagt på de kurser jeg har været...

Omkring det at være mor, så er det desværre et faktum at mange arbejdsgivere vælger en fra udelukkende på det grundlag, og jeg er derfor også blevet anbefalet at udelade den del... Men da det er så stor en del af mig, nægter jeg at udelade det helt!! Så derfor står det kort øverst i mit CV hvor jeg har en kort beskrivelse af mig selv. Derudover skriver jeg det nogen gange som en enkelt linje nederst i min ansøgning, men ikke alle.
Syntes simpelthen det er SÅ plat at visse arbejdsgivere stadig er så forældet i deres syn på kvinder med børn Herhjemme vil det være mig der kommer til at være den primære forsørger, og dermed mig der skal have fuldtidsjob med alt hvad det indebærer af overtid, fleksibilitet osv. Da min kæreste har piskesmæld og dermed følgende mange smerter og derfor desværre aldrig kommer til at have et fuldtidsjob. Men hvordan formulere man lige den til en arbejdsgiver??

Din ansøgning skal handle om dine faglig kvalifikationer i forhold til jobbet, og hvorfor du søger hos netop dem/netop DEN stilling.  Jeg har heller ikke en fuldendt uddannelse (har en hhx,men ikke elevtid efterfølgende) men skriver så om mine tidligere erhvervserfaringer

Qnuz

Godt det ikke kun er mig , som ikke vil udelade mit barn Hehe .. Men jeg kan godt se at jeres situation er noget anderledes

En hhx er vel også en slags uddannelse , er det ikke ? Det er da meget mere skole end jeg har i hvert fald Hehe

Anmeld

2. juli 2012

dpb

Maja_4000 skriver:

Godt det ikke kun er mig , som ikke vil udelade mit barn Hehe .. Men jeg kan godt se at jeres situation er noget anderledes

En hhx er vel også en slags uddannelse , er det ikke ? Det er da meget mere skole end jeg har i hvert fald Hehe

joh,det er det vel, men den tæller ikke rigtig for arbejdsgiverne Udover når jeg søger elevplads da det jo "kun" er den boglige del jeg så har

Så det er i princippet ikke mere end dit grundforløb... jo det har nok taget længere tid, men principielt er det ikke mere. For er ikke færdiguddannet før jeg har en fuldført elevtid også

Men har så valgt at søge ind på videregående nu, da job jo ikke ligefrem hænger på træerne længer Så må vi se om det lykkedes mig at komme ind der...

Qnuz

Anmeld

4. juli 2012

Frk. Himmelblå

Maja_4000 skriver:

Det er sødt af dig

Jeg har 10. klasse , droppede ud i 2.g , grundforløb som slagter og ernæringsassistent .. Jeg søger job hvor jeg skal bruge slagteren

Jeg synes bare det er 100 år (okay , lidt overdrevet :b) siden jeg gik i skole .. Så det virker lidt "plat" at skrive om det

Hej igen, - jeg har været travlt optaget, men kom lige til at tænke på dig, - har du stadig brug for hjælp?

jeg tænker, at du må lægge vægt på din interesse - Fødevarer- og ernæringsområdet. Skriv, så det står lysende klart, at det felt har din interesse. Lav eventuelt en lille kreativ tekst om det. Du bakker din interesse og faglighed op med de valg, du har truffet omkring uddannelse og job inden for området. Pyt med, at du måske ikke har færdiggjort det, - det vigtigste er, at du demonsterer seriøsitet og kontinuitet og viser, at du har kunnet fastholde det samme fokusområde gennem længere tid. Budskab: Du er stabil og engageret. 

Se, om du ikke kan komme i tanker om flere kvaliteter hos dig, som bakker mad-fortællingen op? 

Laver du meget mad?

Læser du om mad?

Drømmer du om at prøve et bestemt måltid på en dyr restaurant?

Alt dette kan bakke dit budskab op, selvom det måske ikke er egentlige kvalifikationer (i traditionel forstand)

Anmeld

4. juli 2012

Maja_4000

Frk. Himmelblå skriver:

Hej igen, - jeg har været travlt optaget, men kom lige til at tænke på dig, - har du stadig brug for hjælp?

jeg tænker, at du må lægge vægt på din interesse - Fødevarer- og ernæringsområdet. Skriv, så det står lysende klart, at det felt har din interesse. Lav eventuelt en lille kreativ tekst om det. Du bakker din interesse og faglighed op med de valg, du har truffet omkring uddannelse og job inden for området. Pyt med, at du måske ikke har færdiggjort det, - det vigtigste er, at du demonsterer seriøsitet og kontinuitet og viser, at du har kunnet fastholde det samme fokusområde gennem længere tid. Budskab: Du er stabil og engageret. 

Se, om du ikke kan komme i tanker om flere kvaliteter hos dig, som bakker mad-fortællingen op? 

Laver du meget mad?

Læser du om mad?

Drømmer du om at prøve et bestemt måltid på en dyr restaurant?

Alt dette kan bakke dit budskab op, selvom det måske ikke er egentlige kvalifikationer (i traditionel forstand)

Har stadig ikke fundet job , så har stadig brug for hjælp

Mange tak for svar , det gav mig i hvert fald nogle idéer .. Nu er mit næste problem at ham der "CV-manden" bliver ved at sige , at jeg ikke skal skrive at jeg har barn .. Synes det er SÅ forkert .. Så indtil videre bliver den i hvert fald stående

Anmeld

4. juli 2012

JanetBJ

Til det med at du har børn; Skriv at du har barn og ordnede pasningsforhold, dvs at du har en til at tage over hvis dit barn skulle blive sygt! f.eks en veninde, en bedsteforældre, eller sådan noget, for at få det til at lyde pænere , men ikke negativt.

Anmeld

4. juli 2012

Maja_4000

JanetBJ skriver:

Til det med at du har børn; Skriv at du har barn og ordnede pasningsforhold, dvs at du har en til at tage over hvis dit barn skulle blive sygt! f.eks en veninde, en bedsteforældre, eller sådan noget, for at få det til at lyde pænere , men ikke negativt.

Men .. Det har jeg ikke rigtigt

Altså mine forældre arbejder jo selv .. Så er der mine bedsteforældre , men de har kun passet hende en gang .. 

Har skrevet noget med at min kæreste og jeg prioriterer min uddannelse højt .. Lyder det dumt ? :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.