Hej piger
Jeg er på kh og er derfor i aktivering, er på sådan noget jobsøgningskusus-halløj
Og skal derfor skrive en "grundlæggende" ansøgning som jeg så kan ændre lidt i så det passer til den stilling jeg søger..
Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive ! Jeg har ikke været i arbejde siden januar 2010
og har ingen færdige uddannelser.. De råder til at man ikke skriver at man har børn (hvis man er kvinde) .. Hvad mener I om det ?
Kom med gode råd , tak 
Du skal vende dit moderskab til din styrke. På dit CV. Øverst over din listede erfaring, skriver du et kort afsnit om dig selv. Her formulerer du også, at det at blive mor, har vækket et ualmindeligt godt planlægnings-gen hos dig. Ligesom, du er blevet en sand mester i multitasking og fleksibilitet.
Selvfølgelig skal du skrive, du er mor. Sådan nogle nar-hoveder på det kursus... Som om, det skulle gøre dig til en ringere arbejdskraft.
Hvis du vælger at søge et sted, hvor du har en formodning om, at de ikke vil have forælder ansat, så italesæt det i ansøgningen. Skriv fx. at du er mor, og efter at du har taget tørnen med barslen, så vægter du og din mand nu i fælleskab højt, at det er din tur til at gøre karriere, og derfor vil du som fremtidig medarbejder være fuldt ud engageret og fleksibel. - Noget i den retning.
God fornøjelse!
Anmeld