Hjælp til ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Maja_4000

Hej piger

Jeg er på kh og er derfor i aktivering, er på sådan noget jobsøgningskusus-halløj Og skal derfor skrive en "grundlæggende" ansøgning som jeg så kan ændre lidt i så det passer til den stilling jeg søger..

Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive ! Jeg har ikke været i arbejde siden januar 2010 og har ingen færdige uddannelser.. De råder til at man ikke skriver at man har børn (hvis man er kvinde) .. Hvad mener I om det ?

Kom med gode råd , tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Loa

Hvilket er du i tvivl om....?

Jeg syntes det er svært at skrive en standard ansøgning, da jeg jo som regel tilpasser den til det enkelte job. Og kommer jo helt an på om det er kontor job, medhjælper job eller noget helt tredje

Jeg plejer at dele ansøgningen ind i

1. Hvorfor jeg lige præcis søger den specifikke stilling
2. Hvad jeg kan tilbyde dem og hvorfor de lige skal vælge mig

Nummer 2 er jo min personlige og faglige kvalifikationer, og hvordan det harmonere med det de søger.

Plus minus

Anmeld

2. juli 2012

Maja_4000

Loa skriver:

Hvilket er du i tvivl om....?

Jeg syntes det er svært at skrive en standard ansøgning, da jeg jo som regel tilpasser den til det enkelte job. Og kommer jo helt an på om det er kontor job, medhjælper job eller noget helt tredje

Jeg plejer at dele ansøgningen ind i

1. Hvorfor jeg lige præcis søger den specifikke stilling
2. Hvad jeg kan tilbyde dem og hvorfor de lige skal vælge mig

Nummer 2 er jo min personlige og faglige kvalifikationer, og hvordan det harmonere med det de søger.

Plus minus

Jamen jeg synes bare det er svært at skrive noget om mig og hvad jeg kan tilbyde .. Jeg har jo ikke udrettet noget i to år Ud over min datter selvfølgelig Men hvis jeg ikke skal skrive hende på ..

Tror bare ikke de gider ansætte en som kun kan skrive 2 linier

Anmeld

2. juli 2012

Frk. Himmelblå

Hej piger

Jeg er på kh og er derfor i aktivering, er på sådan noget jobsøgningskusus-halløj Og skal derfor skrive en "grundlæggende" ansøgning som jeg så kan ændre lidt i så det passer til den stilling jeg søger..

Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive ! Jeg har ikke været i arbejde siden januar 2010 og har ingen færdige uddannelser.. De råder til at man ikke skriver at man har børn (hvis man er kvinde) .. Hvad mener I om det ?

Kom med gode råd , tak

Du skal vende dit moderskab til din styrke. På dit CV. Øverst over din listede erfaring, skriver du et kort afsnit om dig selv. Her formulerer du også, at det at blive mor, har vækket et ualmindeligt godt planlægnings-gen hos dig. Ligesom, du er blevet en sand mester i multitasking og fleksibilitet.

Selvfølgelig skal du skrive, du er mor. Sådan nogle nar-hoveder på det kursus... Som om, det skulle gøre dig til en ringere arbejdskraft.

Hvis du vælger at søge et sted, hvor du har en formodning om, at de ikke vil have forælder ansat, så italesæt det i ansøgningen. Skriv fx. at du er mor, og efter at du har taget tørnen med barslen, så vægter du og din mand nu i fælleskab højt, at det er din tur til at gøre karriere, og derfor vil du som fremtidig medarbejder være fuldt ud engageret og fleksibel. - Noget i den retning.

God fornøjelse!

Anmeld

2. juli 2012

Maja_4000

Frk. Himmelblå skriver:

Du skal vende dit moderskab til din styrke. På dit CV. Øverst over din listede erfaring, skriver du et kort afsnit om dig selv. Her formulerer du også, at det at blive mor, har vækket et ualmindeligt godt planlægnings-gen hos dig. Ligesom, du er blevet en sand mester i multitasking og fleksibilitet.

Selvfølgelig skal du skrive, du er mor. Sådan nogle nar-hoveder på det kursus... Som om, det skulle gøre dig til en ringere arbejdskraft.

Hvis du vælger at søge et sted, hvor du har en formodning om, at de ikke vil have forælder ansat, så italesæt det i ansøgningen. Skriv fx. at du er mor, og efter at du har taget tørnen med barslen, så vægter du og din mand nu i fælleskab højt, at det er din tur til at gøre karriere, og derfor vil du som fremtidig medarbejder være fuldt ud engageret og fleksibel. - Noget i den retning.

God fornøjelse!

Tak for svar

Jeg synes også det lyder helt forkert at jeg skal undlade at skrive at jeg er mor Fik at vide at det kun er "godt" for mænd at skrive , at de har børn .. Men for kvinder er det et minus

Anmeld

2. juli 2012

Frk. Himmelblå

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Kom med gode råd , tak

Med ingen færdige uddannelser mener du?

- Er du begyndt på nogen, som du måtte stoppe igen? Hvorfor?

Har du ikke folkeskolens afgangsprøve?

Hvad med fag - hvilke var du bedst i?

Fritidsjob- hvilke- hvorfor?

Du HAR masser at byde på. Vi skal bare lige have vendt det til noget main stream, som ethvert slips kan fordøje!

List lidt op, så vil jeg gerne prøve at hjælpe, hvis jeg kan. - Jeg er uddannet i skidtet.... 

Anmeld

2. juli 2012

Frk. Himmelblå

Maja_4000 skriver:

Tak for svar

Jeg synes også det lyder helt forkert at jeg skal undlade at skrive at jeg er mor Fik at vide at det kun er "godt" for mænd at skrive , at de har børn .. Men for kvinder er det et minus

Jøsses, jeg ved godt, hvilke undersøgelser, de konsulenter skeler til, når de siger sådan til dig, men hvordan fanden skal vi nogensinde få et ligestillet og fair jobmarked, når de siger sådan, de kvajpander.

Hør du bare på mig i stedet 

Anmeld

2. juli 2012

Loa

Maja_4000 skriver:

Jamen jeg synes bare det er svært at skrive noget om mig og hvad jeg kan tilbyde .. Jeg har jo ikke udrettet noget i to år Ud over min datter selvfølgelig Men hvis jeg ikke skal skrive hende på ..

Tror bare ikke de gider ansætte en som kun kan skrive 2 linier

Er sikker på du indeholder gode kvalifikationer, både fagligt og personligt.
Hvad lavede du inden du blev ledig/fik barn? Og hvad var du speciel god til der?
Er du god til at komme med nye ideer/input? Er du fleksibel, loyal, humoristisk, engageret i det du laver, lærenem?

Anmeld

2. juli 2012

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Jøsses, jeg ved godt, hvilke undersøgelser, de konsulenter skeler til, når de siger sådan til dig, men hvordan fanden skal vi nogensinde få et ligestillet og fair jobmarked, når de siger sådan, de kvajpander.

Hør du bare på mig i stedet 

Men jeg logger af nu. Skriv endelig en PB, hvis det er. Så ser jeg på det, når der er tid!

Jeg kan køre længe på indignationen over, at der stadig foregår forskelsbehandling hele vejen rundt for os kvinder, der - om nogen- har noget at byde på!!

Anmeld

2. juli 2012

dpb

Hej piger

Kom med gode råd , tak

Sjovt at de anbefaler at du skal skrive en grundlæggende ansøgning, når så mange andre steder siger at man skal lave individuelle til hvert job og glemme alt om skabelon ansøgninger Det er ihvertfald det de har sagt på de kurser jeg har været...

Omkring det at være mor, så er det desværre et faktum at mange arbejdsgivere vælger en fra udelukkende på det grundlag, og jeg er derfor også blevet anbefalet at udelade den del... Men da det er så stor en del af mig, nægter jeg at udelade det helt!! Så derfor står det kort øverst i mit CV hvor jeg har en kort beskrivelse af mig selv. Derudover skriver jeg det nogen gange som en enkelt linje nederst i min ansøgning, men ikke alle.
Syntes simpelthen det er SÅ plat at visse arbejdsgivere stadig er så forældet i deres syn på kvinder med børn Herhjemme vil det være mig der kommer til at være den primære forsørger, og dermed mig der skal have fuldtidsjob med alt hvad det indebærer af overtid, fleksibilitet osv. Da min kæreste har piskesmæld og dermed følgende mange smerter og derfor desværre aldrig kommer til at have et fuldtidsjob. Men hvordan formulere man lige den til en arbejdsgiver??

Din ansøgning skal handle om dine faglig kvalifikationer i forhold til jobbet, og hvorfor du søger hos netop dem/netop DEN stilling.  Jeg har heller ikke en fuldendt uddannelse (har en hhx,men ikke elevtid efterfølgende) men skriver så om mine tidligere erhvervserfaringer

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.