Mindede jeres 1 og 2 fødsel om hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

Malli

Så er der kun 2 måneder til termin, og jeg begynder at blive lidt små nervøs ved tanken om fødslen. Min første fødsel, gik lyn hurtigt. Jeg fik meget pludselige veer kl 19 og der var 3 min imellem, vi tog på hospitalet kl 20.30 og der var jeg så 7 cm åbent, min datter kom til verden 22:45. Så alt gik MEGET STÆRKT. Nu frygter jeg så lidt om min anden fødsel går endnu hurtigere, da man ofte hører om dette, tanken om jeg når at få afleveret min datter til dem der skal passe, ja alt kører bare rundt i hovedet :/

Hvordan var jeres første og anden fødsel, kan i sammenligne dem? Gik det hurtigere/langsommere, fortæl fortæl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Betina_fra_Als

Mine 2 fødsler kan slet ikke sammenlignings.

1. gang blev jeg sat igang, men godt 10 timer senere endte det i akut kejsersnit, da der stort set ikke var noget puls tilbage, fik en ellers velskabt datter.

2. gang gik vandt kl 00.20 og kl. 00.59 næste dag blev min søn født med sugekop, jeg mærkede ikke ret meget til veerne, da jeg fik den bedøvelse i ryggen.

håber ikke det går så stærkt denne gang, og held og lykke med fødslen.

fra Betina, mor til en pige og en dreng.

Line

Lasse

Anmeld

30. juni 2012

Malli

Betina_fra_Als skriver:

Mine 2 fødsler kan slet ikke sammenlignings.

1. gang blev jeg sat igang, men godt 10 timer senere endte det i akut kejsersnit, da der stort set ikke var noget puls tilbage, fik en ellers velskabt datter.

2. gang gik vandt kl 00.20 og kl. 00.59 næste dag blev min søn født med sugekop, jeg mærkede ikke ret meget til veerne, da jeg fik den bedøvelse i ryggen.

håber ikke det går så stærkt denne gang, og held og lykke med fødslen.

fra Betina, mor til en pige og en dreng.

Line

Lasse

Det må siges at de ikke kan sammenlignes

Jeg håber også at jeg denne gang kan mærke lidt mere optakt, uden egentlig at ville mærke for meget - man vil jo gerne skånes så vidt som muligt for smerterne Men så jeg kan nå at reagere, og få afleveret min datter trygt og godt

Anmeld

30. juni 2012

Ditte-3

ingen af mine føsler har mined om hinanden første gang tog det 48 timer og ente med han blev taget med sugekop. anden gang kunne jormoren ik en gang se jeg var i føssel før til sist det gik bare så godt og rigtig hyggelig og varet ca 11 timer 3 gang tog 6 timer og var nok den værste af gangene utrolig nok. så er meget spent på hvordan det bliver nu 4 gang om ca 3 uger

vandet blev prikked huld på de to første gange men gik som en skylde 3 gang

Anmeld

30. juni 2012

Malli

Ditte-3 skriver:

ingen af mine føsler har mined om hinanden første gang tog det 48 timer og ente med han blev taget med sugekop. anden gang kunne jormoren ik en gang se jeg var i føssel før til sist det gik bare så godt og rigtig hyggelig og varet ca 11 timer 3 gang tog 6 timer og var nok den værste af gangene utrolig nok. så er meget spent på hvordan det bliver nu 4 gang om ca 3 uger

vandet blev prikked huld på de to første gange men gik som en skylde 3 gang

Det lyder heller ikke til dine fødsler kan sammenlignes overhovedet.
Bliver spændende hvordan din 4. fødsel kommer til at gå.
Held og lykke om nogle uger, håber det bliver en fantastisk oplevelse

Anmeld

30. juni 2012

De3Guldklumper

Malli skriver:

Så er der kun 2 måneder til termin, og jeg begynder at blive lidt små nervøs ved tanken om fødslen. Min første fødsel, gik lyn hurtigt. Jeg fik meget pludselige veer kl 19 og der var 3 min imellem, vi tog på hospitalet kl 20.30 og der var jeg så 7 cm åbent, min datter kom til verden 22:45. Så alt gik MEGET STÆRKT. Nu frygter jeg så lidt om min anden fødsel går endnu hurtigere, da man ofte hører om dette, tanken om jeg når at få afleveret min datter til dem der skal passe, ja alt kører bare rundt i hovedet :/

Hvordan var jeres første og anden fødsel, kan i sammenligne dem? Gik det hurtigere/langsommere, fortæl fortæl!

Mine fødsler var ret ens dog var 2. Fødsel 20 min kortere.

Første fødsel har jeg heftige plukveer som jeg tager på sygehuset med og finder ud af jeg er 3 cm åben. Da vandet går kommer veerne prompte og hun er født 2 timer og 20 min efter.

Anden fødsel går vandet spontant lige som jeg er gået i seng - får veer 20 min efter får jeg veer - 2 timer efter ligger jeg med sønnen i armene

Anmeld

30. juni 2012

Ditte-3

Malli skriver:

Det lyder heller ikke til dine fødsler kan sammenlignes overhovedet.
Bliver spændende hvordan din 4. fødsel kommer til at gå.
Held og lykke om nogle uger, håber det bliver en fantastisk oplevelse

s mange tak og i lige måde når du kommer der til.

Anmeld

30. juni 2012

Malli

Pylle3 skriver:

Mine fødsler var ret ens dog var 2. Fødsel 20 min kortere.

Første fødsel har jeg heftige plukveer som jeg tager på sygehuset med og finder ud af jeg er 3 cm åben. Da vandet går kommer veerne prompte og hun er født 2 timer og 20 min efter.

Anden fødsel går vandet spontant lige som jeg er gået i seng - får veer 20 min efter får jeg veer - 2 timer efter ligger jeg med sønnen i armene

Waow, så har du også født hurtigt. Mit vand gik først under selve fødslen, da hendes hovede kom frem, så ikke engang det tegn kunne jeg bruge. Jeg håber jeg mærker optakten i okay tid denne gang

Anmeld

30. juni 2012

Bonde-liv

nr 2 gik hurtigere. men nr1 1 var også hurtigt. begge vestorme.

nr 1. ca 6 timer

nr. 2 ca 3 timer.

pressefasen var slemmere ved nr 2. tilgengæld gik det stærkt og jeg var forberedt på vestormen så derved nemmere

Anmeld

30. juni 2012

Malli

Bonde-liv skriver:

nr 2 gik hurtigere. men nr1 1 var også hurtigt. begge vestorme.

nr 1. ca 6 timer

nr. 2 ca 3 timer.

pressefasen var slemmere ved nr 2. tilgengæld gik det stærkt og jeg var forberedt på vestormen så derved nemmere

Pyha, det var også hurtigt... Men på den ene side er det jo rart nok med hurtige fødsler, jeg håber bare det sker på et tidspunkt hvor det ikke bliver stress og jag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.