Andres reaktion på kønnet af vores barn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.499 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

Rukke

Hej

Jeg er en smule forvirret og lidt stødt!

Jeg venter mig med vores 3. barn. Vi har to dejlige drenge i forvejen på 9 og 6 år.

Min graviditet denne gang, har og er helt anderledes, end de to andre gange, hvor de var meget ens.

Det har selvfølgelig gjort at omverden (og egentlig også os) har troet at det denne gang ville blive en pige.

Vi var tl kønsscanning da jeg var 15+1 og fik afvide at der lå endnu en lille dreng  hvilket jo er dejligt! (har ikke været til MD endnu).

Men her er så problemet:

Jeg kan næsten ikke magte den måde folk reagerede/reagere på når de hører det.

-"Ej hvor dejligt, tillykke.....så kommer pigen nok næste gang". -

"Nåhh...ingen pige, heller ikke denne gang".

Næste gang? det syntes jeg da er flabet at sige? Det bliver sagt med et glimt i øjet og et smil på læben, men kan ikke lade vær med at tage det til mig??

Jeg har hele tiden sagt, når folk spurgte, at jeg da regnede med at det blev endnu en dreng (da sansynligheden var størst for det) og har ikke givet udtryk for at jeg egentlig troede det var en pige (da graviditeten er så anderledes)... så folk kan da umuligt være skuffede på mine vegne?

det kan godt være alt dette lyder lidt rodet Men er bare så forvirret!!

Hvorfor blive folk (venner, familie, kollegaer) skuffet over at vi skal have endnu en dreng??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Frk-Lotusblomst

Rukke skriver:

Hej

Jeg venter mig med vores 3. barn. Vi har to dejlige drenge i forvejen på 9 og 6 år.

Min graviditet denne gang, har og er helt anderledes, end de to andre gange, hvor de var meget ens.

Det har selvfølgelig gjort at omverden (og egentlig også os) har troet at det denne gang ville blive en pige.

Vi var tl kønsscanning da jeg var 15+1 og fik afvide at der lå endnu en lille dreng  hvilket jo er dejligt! (har ikke været til MD endnu).

Men her er så problemet:

Næste gang? det syntes jeg da er flabet at sige? Det bliver sagt med et glimt i øjet og et smil på læben, men kan ikke lade vær med at tage det til mig??

Jeg har hele tiden sagt, når folk spurgte, at jeg da regnede med at det blev endnu en dreng (da sansynligheden var størst for det) og har ikke givet udtryk for at jeg egentlig troede det var en pige (da graviditeten er så anderledes)... så folk kan da umuligt være skuffede på mine vegne?

Hvorfor blive folk (venner, familie, kollegaer) skuffet over at vi skal have endnu en dreng??  

Jeg forstår sagtens din frustration. Det er sku også en lidt underlig holdning at have. :/

Her er det svigermor der presser på for at det blvier en pige - så skal hun forkæles men blvier det en dreng er det øv - hun vil så gerne vi får en pige fordi hun selv har fået 3 drengebørn.. Nu har jeg så mistet to gange og jeg er fløjtende ligeglad med hvad køn det blvier.. Jeg ved dog at svigermor nok skal give en kommentar med på vejen.. Hvorfor de har behov for det kan jeg desværre ikke svare på.

Anmeld

29. juni 2012

FruK

Forstår godt din frustration. Man er jo selv lige glad for den man venter, uanset om det er den ene eller den anden slags.

Det bliver da FEDT med tre drenge - ligesom det havde været FEDT med en lille prinsesse!!

Anmeld

29. juni 2012

Rukke

Lotus- er ked af at høre, det ikke er lykkes dig endnu  det er da hårdt, især når du så næsten skal præstere at lave en lille pige!

Jeg ved ikke hvad det er? Er drenge i lavere kurs??

også bare kommentaren -"nååh... endnu en dreng" er bare træls!

Bliver bare så skuffet, for JA!!! 3 drenge bliver skønt  

Anmeld

29. juni 2012

Janni.

bare barnet er sund og rask, så rend og hop med andres kommentarer. Jeg kan sagtens følge dig. Nogen folk har bare lidt for travlt.

Anmeld

29. juni 2012

chael

Måske fordi langt de fleste synes det er dejligt at prøve at have en af hver køn.

Måske tror de du er skuffet over det?

*C

Anmeld

29. juni 2012

aarhusmor

Min kusine prøvede det samme da hun ventede dreng nr. 3. Jeg var i følge hende den eneste der glædede mig over at det blev en dreng/sundt barn.

Ingen kunne forstå hvorfor hun ville have et barn mere, når det nu ikke blev en pige, hvilket i min verden er langt ude, når man jo for det første ikke ved det på forhånd og dernæst er et barn i sig selv jo en gave, uanset køn.

Men jeg tror folk fortaler sig, fordi de så gerne vil have en lille "dukke" og forde de ønsker for alle mødre at få en af hvert køn

Anmeld

29. juni 2012

Tvebakken

Hejsa,
Jeg tror nu ikke,det handler om, at drenge er i lavere kurs end piger.
Selv fik jeg min 3. Pige her i maj, de 2 store er 6 og 8.
Og jeg har endda fået kommentaren at det da var synd for fadere., at det ikke kunne blive end dreng. Folk kommenterede så ofte på den, at jeg til sidst selv blev i tvivl om, om han mon var skuffet - på trods af, at han jo bestemt gav udtryk for det modsatte. Næsten som om, at hvis man har 2 ens, så er det for at prøve det andet køn, hvis man skal have en 3'er.
Så tror ikke, det har noget med det ene køn, kontra det andet at gøre - men simpelthen det at prøve begge slags.

Vi er LYKKELIGE for vores 3 pige, ville ikke have ønsket det anderledes, og jeg er sikker på, det er det samme for jer og jeres 3 skønne drenge.

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

Jeg forstår godt du er skuffet og ked af at andre reagere på den måde. Men det vigtigste er jo hvad du synes. Og alt i alt er det allervigtigste jo at barnet er sundt og raskt, jeg ønsker mig også brændende en drengnæste gang. Men igen så tror jeg det bliver en pige igen. Og det vil heller ikke skuffe mig da jeg vil elske hende ligeså højt. For mig er det der spiller ind jo at barnet er rask.
Og igen så kan man jo også se det på den måde at man sparer en hulen masse penge da man har alt til dette køn. Og at man jo kan købe lidt ekstra eller noget som man godt kunne have tænkt sig til ungen før men aldrig fik.

Lige en krammer herfra.

Anmeld

29. juni 2012

Pige2009

Rukke skriver:

Hej

Men her er så problemet:

Tjaa. Det siger vel mere om dem end om jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.