? om graviditetssukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.618 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej girls!

need some help 

Hvordan føles det når man har graviditetssukkersyge? 

Hvad gør man hvis man får mistanke om at man har det?

Skal først til jordemoder igen om en måned, har lige været til lægeundersøgelse. Hos lægen viste urinen ikke noget, men bliver urinen testet for det? 

Er i uge 33 og ikke blevet tjekket for det.

Håber nogle kan hjælpe mig med mine dumme spørgsmål  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

MorEllen

Hvis du får graviditetssukkersyge vil du opleve symtomer som øget tørste, øget vandlatning og træthed (som jo også er ret normalt når man er gravid...)
Hvis du har højt blodsukker ville det slået ud på glukose på urinproøven hos lægen. Er du i tvivl så ring din egen læge i morgen så du kan få målt dit blodsukker, og evt få lavet en glukosebelastning.

Er der nogen i din familie der har sukkersyge?

Anmeld

28. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Urinen bliver tjekket for sukker ved lægen + bakterie, så hvis den var fin i går, burde der ik være noget. Vh stine

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Hvis du får graviditetssukkersyge vil du opleve symtomer som øget tørste, øget vandlatning og træthed (som jo også er ret normalt når man er gravid...)
Hvis du har højt blodsukker ville det slået ud på glukose på urinproøven hos lægen. Er du i tvivl så ring din egen læge i morgen så du kan få målt dit blodsukker, og evt få lavet en glukosebelastning.

Ja de symptomer har de fleste gravide vidst  

Jeg har de sidste 2 uger taget 4 kg. på (synes jeg er ret vildt, selv sidst i graviditeten) Og når jeg spiser sukker får jeg hjertebanken, nok mest der min nervøsitet ligger.

Tak, jeg vil prøve at ringe i morgen, hellere være på den sikre side 

Neej, det ligger ikke i familien..

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Urinen bliver tjekket for sukker ved lægen + bakterie, så hvis den var fin i går, burde der ik være noget. Vh stine

Tak for svaret, det gør mig lidt rolig

Anmeld

28. juni 2012

Bellas Mor

Anonym skriver:

Hej girls!

need some help 

Skal først til jordemoder igen om en måned, har lige været til lægeundersøgelse. Hos lægen viste urinen ikke noget, men bliver urinen testet for det? 

Hejsa

Jeg ved ikke hvordan det føles, men hvis der er mistanke om det - eller man har et tæt familiemedlem, som har diabetis, så bliver man sendt på sygehuset, og får lavet en glukosebelastning.

Min søster har diabetis, og jeg fik en glukosebelastning i min første graviditet, er gravid for anden gang, og skal derind og ha lavet endnu en. Puha, det er ikke rart  

Krydser fingre for du ikke skal igennem det samme...

Anmeld

28. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej girls!

need some help 

Din JM tester bla. din urin for sukker i urinen. Jeg havde for meget da jeg var 37 uger henne og blev henvist til en glukosetest - der var mit blodsukker alt for højt, så den måtte jeg ikke få. 

Jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge - og jeg havde ingen symptomer 

Du kan evt. få taget en prøve hos din egen læge, hvor du bliver prikket i fingeren. Du skal møde fastende 

Jeg slap af med min sukkersyge lige efter fødslen, men den er så vendt tilbage i løbet af de sidste par måneder (20 mrd. siden jeg fødte).  

Anmeld

28. juni 2012

Clisolka

MyLille skriver:

Det er ikke alle der vil have de symptomer på graviditetsbetinget sukkersyge - jeg havde f.eks. ingen af symptomerne som gravid 

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Bellas Mor skriver:

Hejsa

Jeg ved ikke hvordan det føles, men hvis der er mistanke om det - eller man har et tæt familiemedlem, som har diabetis, så bliver man sendt på sygehuset, og får lavet en glukosebelastning.

Min søster har diabetis, og jeg fik en glukosebelastning i min første graviditet, er gravid for anden gang, og skal derind og ha lavet endnu en. Puha, det er ikke rart  

Krydser fingre for du ikke skal igennem det samme...

Okay, har ingen i familien  med diabetis. Mit BMI lå lige på vippen (25 lige ud) men min læge vurderede at jeg ikke behøvede glukosebelastning. Nu ville jeg bare ønske jeg havde fået det, for en sikkerheds skyld, selvom det ikke lyder rart 

Anmeld

28. juni 2012

Bellas Mor

Anonym skriver:

Okay, har ingen i familien  med diabetis. Mit BMI lå lige på vippen (25 lige ud) men min læge vurderede at jeg ikke behøvede glukosebelastning. Nu ville jeg bare ønske jeg havde fået det, for en sikkerheds skyld, selvom det ikke lyder rart 

Jeg er bestemt ikke i "fare zonen". Har et bmi på 19,5, (inden graviditeten), og føler mig heller ikke utilpas, på denne måde.

Men det er jo godt nok, at de tjekker det.. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt

Men igen - ville da hellere undvære, da det ikke er det sjoveste....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.