Anonym skriver:
Jeg troede ikke i behøvede nogen info udover det der allerede er givet.
Når han kun stikker af fra skolen (ikke os,ikke ffoen),men kun skolen så tyder det på problemer right? 3 gange er han stukket af. 3 GANGE! Han er ikke ret gammel og alligevel er han i stand til at stikke af fra dem,og sidste gang endte han på en trafikkeret vej og var tæt på at blive slået ihjel af en LASTBIL fordi hans lærer liige skulle noget andet 

Bevares,der er andre børn,men mit barn kunne være blevet dræbt for få uger siden og nu tør jeg ikke at lade ham komme i den skole igen. Jeg vil have en anden skole til ham. De ser helst at han kommer på retalin,det prøvede vi i en kort periode. Han stoppede med at have et fast søvnmønster og sov først ca 02.30 og adhd ambulatoriets løsning var søvndyssene medicin så jeg valgte at sige farvel til retalinen,og dette virker lærerne til at være modstandere af. Ikke at de siger det direkte,for det må de ikke,men det er tydeligt at aflæse deres ansigter og høre hvad de siger imellem linierne.
Vi ved hvad vi vil,men af ren og skær nysgerrighed så vil jeg gerne se hvad andre ville vælge. Adhd barn-retalin eller ej. Adhd barn stikker af fra skolen,tages ud af skolen ja eller nej..

Jeg synes helt ærligt, at du stigmatiserer mennesker med ADHD ved at sætte det så firkantet op - og så til afstemning. Børn med ADHD er lige så forskellige som børn med rødt hår, og der kan ikke laves faste konklusioner, der dækker dem alle.
Mht. Ritalin, så skal fordele og ulemper vejes op imod hinanden, og det kræver jo et nøje kendskab til barnet. Det kan du da ikke bede fremmede om at tage stilling til. Det svarer til at spørge, om man ville synes, det var ok at lade sin depressionsramte mand få antidepressiva - uden at kende hans tilstand og evt. muligheder for bedring på anden vis.
Om skolen har svigtet, eller om dit barn, hvis han fik Ritalin, ikke ville løbe ud på en trafikeret vej, aner jeg ikke - men det er jo tydeligt, at jeres samarbejde ikke fungerer, og så er det tvivlsomt, om I kan få det til at lykkes.