Afstemning ang adhdbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvis dit (adhd) barn stak af 3 gange fra skolen og en 4 gang præsterede at løbe fra personalet og ud på en trafikeret vej ville du så turde at sende dit adhd barn i den skole igen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.272 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Anonym trådstarter

Vær venlig at afgive din stemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jamen det er jo svært at svare på, når der ikke bliver uddybet mere...

Tænker at det er svært at være over et barn hele skoletiden - med mindre at der er sat personale af til det? - og hvad er alternativet?

Mht Ritalin- jeg ville følge lægens anbefaling hvis jeg følte at det ville gavne mit barn... Gavner det ikke, må man stoppe igen og/eller finde et alternativ....

Anmeld

28. juni 2012

Rsa

Synes det er et noget firkantetsprørgsmål, når der ikkeer nogen baggrundshistorie....

Skolerne har ikke såstore ressourcer, kan ikke være over børnene hele tiden - er det specialskole vi snakker om? 

Går ud fra barnet ikke er medicineret, siden der også henvises til sådant svar.

Ville også blive vred, hvis det var mit barn der bare var gået - men har også forståafse for, at der i skole regi er få 'vokse'. Måske dit barn vil trives bedre i nogle andre rammer?

Kender ikke motivet for, at barnet vælger, at forlade skolen - kender ikke omstændighederne og har derfor svært ved at svare noget som helst.

Anmeld

28. juni 2012

Rsa

Computeren kokser - dobbelt indlæg

Anmeld

28. juni 2012

Rsa

Dobbelt

Anmeld

28. juni 2012

lassemor07

Anonym skriver:

Nu har jeg selv et ADHD barn som jeg er lidt nervøs for når han skal i skole lige nemlig pga sådan noget men det er så hvad det er men Min er ikke på medicin og han kommer det heller ikke før det er sidste udvej for det Barnet har brug for er en stødte pædagog og blive stødte og vejledt man skal efter min mening ikke proppe medicin på børn før andet er afprøvet og de har fået den rigtig stødte
Jeg ville ikke sende mit barn i en skole hvor barnet havde brug for stødte og ikke kunne få det og proppe medicin på barnet i stedet for for skolerne skal kunne rumme børn med SPC behov og ikke bare spare alt væk

Anmeld

30. juni 2012

millesofie

nu har jeg selv adhd

og du beskriver ikke din søn så kan ikke svare på ritalin spørgsmålet

men synes da helt sikkert at skal tage med skolen og støtte personalet

Anmeld

30. juni 2012

lukaj

det at han stikker af behøver jo ikke ha noget som helst at gøre med om han er medicineret eller ej. så jeg kan ikke svare på om jeg ville give ham medicin eller ej. mine to drenge på 9 år er begge medicineret med stor succes.

har i talt med ham om det, er der nogle problemer på skolen, kan han ikke lide at være der? eller er det noget han gør rent impulsivt.

vi har samme problem med vores den yngste på 4 år, han er stukket af 9 gange fra børnehaven og rigtig mange gange herhjemme. det er så hans to store brødre der har diagnosen ADHD og de er aldrig stukket af. men elias skal igang med udredning indenfor ADHD og autisme

Anmeld

30. juni 2012

puttelutte

Skriv gerne til mig ... Det er nemmere hvis man har mere info

Anmeld

30. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mener ikke, man kan besvare nogle af spørgsmålene uden at vide MEGET mere om baggrunden. 

Jo, i øvrigt - min mellemste på knap 15 har i et par mdr. fået et ritalinlignende stof mod ADHD, og det hjælper ham enormt - men det har jo ikke været noget, vi bare lige accepterede som første mulighed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.