Endnu et spørgsmål ang feriepenge :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.674 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Sifling

Hej!
Jeg ved godt man ikke kan få udbetalt sine feriepenge imens man er på barsel, uden at miste sine barselsdagpenge. Jeg starter på SU fra d. 1/8, og spørgsmålet er så om jeg kan få mine feriepenge udbetalt i denne her måned (Juli), eller vil de så have barselsdagspengene tilbage ?? Har jo fået dem udbetalt
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Sif

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Sifling

Slet ingen?

Anmeld

28. juni 2012

Nettemor

Du kan ikke få dine ferie penge udbetalt nu. Men det kan du til september 3 uger

Anmeld

28. juni 2012

Pige2009

Nettemor skriver:

Du kan ikke få dine ferie penge udbetalt nu. Men det kan du til september 3 uger

Nemlig

Anmeld

28. juni 2012

Sifling

Nettemor skriver:

Jeg kan vel også få dem d. 1/8 når jeg begynder på su?

Anmeld

28. juni 2012

Nettemor

Sifling skriver:

Uhh det ved jeg faktisk ikke.. Men det må du vel kunne. Men så skal du jo holde ferien.. Når man får dem til september så er det fordi man ikke har haft mulighed for at holde de 3 ugers sommerferie..

Anmeld

28. juni 2012

Sifling

Nettemor skriver:

Uhh det ved jeg faktisk ikke.. Men det må du vel kunne. Men så skal du jo holde ferien.. Når man får dem til september så er det fordi man ikke har haft mulighed for at holde de 3 ugers sommerferie..

Altså, når jeg har arbejdet har jeg altid bare fået mine feriepenge uden at holde ferie.. Har altid bare brugt dem som en opsparing heh
Men tak for hjælp

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sifling skriver:

SU har intet med feriepenge at gøre. Du kan sagtens få dem udbetalt selvom du går i skole. Du får jo også su under sommerferien hvor du ikke er i skole. Du kan også sagtens være på ferie og i realiteten holde fri fra skole i en uge, men su får man uanset i en hel måned.

Du må ikke arbejde/få løn (su gælder ikke som løn) mens du er på ferie.

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sifling skriver:

Altså, når jeg har arbejdet har jeg altid bare fået mine feriepenge uden at holde ferie.. Har altid bare brugt dem som en opsparing heh
Men tak for hjælp

jeg har også altid fået dem udbetalt selvom jeg ikke var på ferie. Jeg ringede til min arbejdsgiver og forklarede at jeg ikke kan nå at afholde ferie, da jeg er på barsel og efter endt barsel skal jeg i skole og derfor kan jeg ikke holde ferie efter barsel hellere. Her fik jeg forklaret at barsel var en lovlig feriehindring og fik derfor mine feriepenge udbetalt alligevel, uden det havde indflydelse på mine dagpenge, da jeg jo ikke var på ferie. 

Anmeld

28. juni 2012

Sifling

mor:) skriver:

jeg har også altid fået dem udbetalt selvom jeg ikke var på ferie. Jeg ringede til min arbejdsgiver og forklarede at jeg ikke kan nå at afholde ferie, da jeg er på barsel og efter endt barsel skal jeg i skole og derfor kan jeg ikke holde ferie efter barsel hellere. Her fik jeg forklaret at barsel var en lovlig feriehindring og fik derfor mine feriepenge udbetalt alligevel, uden det havde indflydelse på mine dagpenge, da jeg jo ikke var på ferie. 

Hmm, skal lige være sikker på jeg forstod det rigtigt
Du sik dine feriepenge i mens du fik barselsdagspenge fra komunen, eller imens du fik dem fra arbejdet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.