Hjælp til en uerfaren kagekone..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Det skal du nok klare Der er mange super gode cremer herinde.. Så det er mere hvad I er til..

Ja jeg har tjekket det lidt ud.. 

Men et hurtigt spørgsmål så. Nogen steder står der med hensyn til de cremer at man skal stikke chokoladen ned i den varme fløde direkte i gryden, mens andre steder står der man skal varme fløden op og hælde over chokoladen?.. Hvilken en af måderne skal jeg vælge? Jeg overvejer at lave en Nougatcreme, 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Nettemor

OktoberMor skriver:

Ja jeg har tjekket det lidt ud.. 

Men et hurtigt spørgsmål så. Nogen steder står der med hensyn til de cremer at man skal stikke chokoladen ned i den varme fløde direkte i gryden, mens andre steder står der man skal varme fløden op og hælde over chokoladen?.. Hvilken en af måderne skal jeg vælge? Jeg overvejer at lave en Nougatcreme, 

Det er helt op til dig.. Bare huske at den ikke må koge med chokoladen i. (helst ikke koge generelt) Og den skal være HEEELT kold inden du pisker den.. Så du skal gøre det klar aftenen inden

Anmeld

27. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Det er helt op til dig.. Bare huske at den ikke må koge med chokoladen i. (helst ikke koge generelt) Og den skal være HEEELT kold inden du pisker den.. Så du skal gøre det klar aftenen inden

Okay.. Super..  Jeg prøver, ellers ser du nok et indlæg herinde med Shiiiiit, det gik i stykker..  men jeg  for at kommer til at gå.. 

Anmeld

28. juni 2012

Ansemusen

Jeg har altid kun haft gode resultater med Wilton fondant!

Prøvede den hvide fondant fra Panduro forleden, da Wilton var udsolgst hos Specialkøbmanden, og det var virkelig dårligt og revnede efter at det var kommet på kagen!

Så Wilton kan varmt anbefales! Ikke rul for tyndt ud, hellere for tykt end for tyndt. Både fordi fondanten så holder bedre (ikke revner) og fordi den heller ikke lægger sig lige så meget ind i små huller og ujævnheder, som hvis den er meget tyndt rullet ud

Anmeld

29. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Det skal du nok klare Der er mange super gode cremer herinde.. Så det er mere hvad I er til..

Hej Nettemor.. 

Syntes da lige du skal have et billede af resultatet er mine kager.. De smagte simpelthen så fantastiske. også er jeg godt tilfreds med mine kager, især af et førstegangs forsøg..  

Desværre blev hindbær cremen lidt for sur, så vi sku nok ha puttet mere sukker i..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juni 2012

Nettemor

OktoberMor skriver:

Hej Nettemor.. 

Syntes da lige du skal have et billede af resultatet er mine kager.. De smagte simpelthen så fantastiske. også er jeg godt tilfreds med mine kager, især af et førstegangs forsøg..  

Desværre blev hindbær cremen lidt for sur, så vi sku nok ha puttet mere sukker i..

Super flotte! jeg sagde jo du godt kunne

Godt gået. Jamen det ved du til næste gang så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.