Hjælp til en uerfaren kagekone..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.367 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

OktoberMor

Godaften, Godaften... de damer'.. 

Jeg har fødselsdag på lørdag, og jeg vil gerne prøve at lave min første kage uden det bliver for vanskeligt. Jeg har derfor nogle spørgsmål.. 

Hvor mange bunde er bedst at lave? 

Jeg vil lave en nougatcreme & en frugtcreme af en slags, men frugtcremen skal være nem, Nogen forslag?? 

Jeg er så uheldig at jeg ikke kan lave den med marcipan, da der er nogle kræsne væsner imellem gæstelisten.. Hehe, og jeg har aldrig prøvet det fondant. Men er det muligt bare at dække den med piskefløde? Som evt er blevet farvet af frugtfarve? Kan man det? 

Tak fordi i læste med... :-) Fortsat god aften herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

OktoberMor

OktoberMor skriver:

Godaften, Godaften... de damer'.. 

Jeg har fødselsdag på lørdag, og jeg vil gerne prøve at lave min første kage uden det bliver for vanskeligt. Jeg har derfor nogle spørgsmål.. 

Hvor mange bunde er bedst at lave? 

Jeg vil lave en nougatcreme & en frugtcreme af en slags, men frugtcremen skal være nem, Nogen forslag?? 

Jeg er så uheldig at jeg ikke kan lave den med marcipan, da der er nogle kræsne væsner imellem gæstelisten.. Hehe, og jeg har aldrig prøvet det fondant. Men er det muligt bare at dække den med piskefløde? Som evt er blevet farvet af frugtfarve? Kan man det? 

Tak fordi i læste med... :-) Fortsat god aften herfra.

Op.. 

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

Hvis du vil have 2 slags creme i så ville jeg lave den med 3 bunde

Man kan godt dække den med farvet flødeskum. Jeg synes bare det har en tendens til at blive grynet. Du kunne jo prøve med fondant og så have fløden i baghånden Man kan købe det færdig hos kop og kande. Så skal du bare selv farve det hvis du ønsker det..

Jeg vil råde dig til at gå lidt på jagt herinde i opskrifterne.. Der er nogle super gode Og ellers kan du finde kagehæftet her 

Anmeld

27. juni 2012

Doffie

vil lige oppe den for dig

Anmeld

27. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Hvis du vil have 2 slags creme i så ville jeg lave den med 3 bunde

Man kan godt dække den med farvet flødeskum. Jeg synes bare det har en tendens til at blive grynet. Du kunne jo prøve med fondant og så have fløden i baghånden Man kan købe det færdig hos kop og kande. Så skal du bare selv farve det hvis du ønsker det..

Jeg vil råde dig til at gå lidt på jagt herinde i opskrifterne.. Der er nogle super gode Og ellers kan du finde kagehæftet her 

Tusind tak skal du have.. 

Jeg vil prøve at lave den med fondant så, så godt jeg nu kan . Hehe..  

Jeg tjekker lige den side ud, tusind tak.

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

OktoberMor skriver:

Tusind tak skal du have.. 

Jeg vil prøve at lave den med fondant så, så godt jeg nu kan . Hehe..  

Jeg tjekker lige den side ud, tusind tak.

Altså hvis du bare ikke ruller det aaaalt for tyndt ud så skulle du nok kunne klare det. Og ellers er der maaaange videoer på youtube hvor du kan få inspiration. Der er også link til nogle herinde..

Og så kan du jo lave noget enkelt pynt med nogle udstikkere

Men pas på.. Man kan godt gå hen og blive afhængig

Anmeld

27. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Altså hvis du bare ikke ruller det aaaalt for tyndt ud så skulle du nok kunne klare det. Og ellers er der maaaange videoer på youtube hvor du kan få inspiration. Der er også link til nogle herinde..

Og så kan du jo lave noget enkelt pynt med nogle udstikkere

Men pas på.. Man kan godt gå hen og blive afhængig

Hehe, ja det tror jeg på man kan blive..  

Jeg har ALDRIG bagt som sådan, syntes jeg er så dårlig til det, men har så mange veninder der er gået helt bananas med alt det kagefis, så nu vil jeg også prøve. Men jeg starter let ud..  

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

OktoberMor skriver:

Hehe, ja det tror jeg på man kan blive..  

Jeg har ALDRIG bagt som sådan, syntes jeg er så dårlig til det, men har så mange veninder der er gået helt bananas med alt det kagefis, så nu vil jeg også prøve. Men jeg starter let ud..  

Du kan jo starte med at købe dine bunde færdige hvis du ikke tør springe ud i at lave dem selv.. Men det er ikke så slemt

Anmeld

27. juni 2012

OktoberMor

Nettemor skriver:

Du kan jo starte med at købe dine bunde færdige hvis du ikke tør springe ud i at lave dem selv.. Men det er ikke så slemt

Jeg tror sagtens jeg kan lave bundene, det er ikke så svært, det er mere alt det kreative og det med cremerne.. 

Anmeld

27. juni 2012

Nettemor

OktoberMor skriver:

Jeg tror sagtens jeg kan lave bundene, det er ikke så svært, det er mere alt det kreative og det med cremerne.. 

Det skal du nok klare Der er mange super gode cremer herinde.. Så det er mere hvad I er til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.