Barselsflåd - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

samantha1986

vitapigen skriver:

Nej det er meget normalt at bløde 2-3 uger efter fødslen og så kommer barselsflåden.

Jeg blødte 3 uger og så kom barselsflåden. Nogle dage kom der også blod med. Mener at det hele stoppede efter 7 uger...

Kan ikke svare dig på hvornår din mens kommer da jeg fik sat spiral op efter 8 uger

Jeg regner med at skal på ppiller når jeg har været til 8 ugers undersøgelse, men tænker mentruationen godt kan komme før, da jeg ikke ammer.

Men jeg siger tusinde tak for dit svar, nu er jeg blevet meget klogere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

samantha1986

Amandas-mor skriver:

Ja det er bare så nederen at være syet indvendigt...det blev jeg også  Men dit er snart helet og fint igen lyder det til og når det er 3 uger siden du fødte, så er det nok også snart helet de indvendige sting. Jeg følte dog at det var ligesom de indvendige sting var længere om at hele helt end de udvendige. Jeg tror nok at Amanda var 6 uger før jeg virkelig følte at nu var de indvendige helet 100 %

Det du også skal være forberedt på (det skete i alt fald for mig og jeg fik at vide at det var helt ok) er at det kan ske at når du får menstruation de første par gange efter fødslen så kan der komme noget mere af det klamme gule noget ud enten lige før eller lige efter mens. Jeg ved ikke om det var fordi jeg fik mens så hurtigt efter fødslen. Jeg blødte efter fødslen i ca 3-4 uger (inkl. det gule snask) og så da Amanda var 6 uger kom første menstruation allerede. Jeg tror det var fordi jeg desværre kun kunne amme en lille uge.

Jeg følte i sidste uge at det strammede meget og lægen sagde at det er fordi stingene snart er væk, for så vil det altid stramme lidt ekstra. Umiddelbart oplever jeg ikke at jeg mærker noget til stingene mere.  Men jeg skal heller ikke kigge eller gøre ved, det har jeg ikke lige lyst til. Blev ellers tilbudt at få det kig efter jeg var blevet syet på sygehuset, men kunne lige forestille mig blive dårlig af synet så jeg hoppede over men det tager jo tid sådan noget med at hele. Vil det ikke på en måde altid føles anderledes dernede?

Jeg stoppede med at amme efter fire dage, og har så været på mælkehæmmende piller, men dem er jeg også færdig med, så jeg tænker at jeg nok også vil få min menstruation om kort tid lige som dig. Det må man bare tage med, bare den er væk til 8 ugers undersøgelsen.

Okay det er rart nok at vide, så bliver man heller ikke overrasket eller bange hvis der kommer gult snask. Dog har jeg ikke oplevet det nu her mens jeg har helet. I hvert fald ikke snask, det har mere bare været at bindet har været lidt farvet eller hvad man skal sige.

Hvor lang tid varede din første menstruation og var den kraftigere end før du blev gravid? Er lidt spændt på det når det bliver mig. især med hensyn til menstruation smerter for de var rigtig slemme før fødslen.

Anmeld

30. juni 2012

Tona

samantha1986 skriver:

Jeg følte i sidste uge at det strammede meget og lægen sagde at det er fordi stingene snart er væk, for så vil det altid stramme lidt ekstra. Umiddelbart oplever jeg ikke at jeg mærker noget til stingene mere.  Men jeg skal heller ikke kigge eller gøre ved, det har jeg ikke lige lyst til. Blev ellers tilbudt at få det kig efter jeg var blevet syet på sygehuset, men kunne lige forestille mig blive dårlig af synet så jeg hoppede over men det tager jo tid sådan noget med at hele. Vil det ikke på en måde altid føles anderledes dernede?

Jeg stoppede med at amme efter fire dage, og har så været på mælkehæmmende piller, men dem er jeg også færdig med, så jeg tænker at jeg nok også vil få min menstruation om kort tid lige som dig. Det må man bare tage med, bare den er væk til 8 ugers undersøgelsen.

Okay det er rart nok at vide, så bliver man heller ikke overrasket eller bange hvis der kommer gult snask. Dog har jeg ikke oplevet det nu her mens jeg har helet. I hvert fald ikke snask, det har mere bare været at bindet har været lidt farvet eller hvad man skal sige.

Hvor lang tid varede din første menstruation og var den kraftigere end før du blev gravid? Er lidt spændt på det når det bliver mig. især med hensyn til menstruation smerter for de var rigtig slemme før fødslen.

Ja mit strammede også ekstra da det var næsten færdig helet og jeg nægtede desuden også at kigge i det spejl jeg blev tilbudt på sygehuset. Jeg skulle ikke se hvordan det så ud syet og alting

Jo på en måde syntes jeg stadig at det føles anderledes dernede (det er halvanden år siden  nu, så regner med at det er permanent). Det er ikke noget der generer dog. Men altså jeg kan mærke hvor jeg blev syet på den måde at det ligesom er en lille smule "riflet" der hvor stingene var og der er en lille smule følenedsættelse der hvor jeg er syet indvendigt. Tror det må være pga arvæv.

Ja du får nok snart menstruation, men jeg har dog også hørt om nogle som ikke ammede og som alligevel ventede mange måneder på menstruation, men det er vist ikke det mest almindelige. Hvis du har menstruation til 8 ugers undersøgelsen kan du jo bare få den udskudt de par dage indtil det er overstået

Min første menstruation efter fødslen varede længere tid end normalt. Førhen var det max 4 dage og kun meget lidt jeg blødte og med de mest hæslige smerter. Efter fødslen (og stadigvæk) bløder jeg nu flere dage end før og mere end før, men til gengæld nærmest ingen smerter  Det er så dejligt.

Den første menstruation efter fødslen var dog lidt chokerende, fordi jeg blødte så meget som jeg gjorde. Det fossede nærmest ud og jeg blødte igennem flere sæt tøj den første dag og skiftede bind hver time nærmest! Det var helt vildt! Jeg har så læst senere at mange oplever dette og syntes faktisk at det er for dårligt at man ikke bliver advaret om det  Heldigvis var det dog kun den første menstruation efter fødslen der var så vild og det er gradvist blevet mindre og mindre for hver gang siden igen. Dog stadig mere end før.

Jeg har også læst at mange oplever at deres smerter er væk hvis de har lidt af smerter inden ved menstruation, så det håber jeg da også at du oplever

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.