Barselsflåd - spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.960 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

samantha1986

På fredag er det tre uger siden jeg fødte. Og de første to uger blødte jeg som man nu gør. Men nu er det gulligt. Tænker at det måske kan være fordi mine knibe øvelser endnu ikke gør det de skal. Eller er det også barsels flåd? Det skal siges at jeg har fået nogle mælke hæmmende piller og ved ikke om de måske også har været med til at det hurtigere er ovre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

samantha1986

Slet ikke nogen?

Anmeld

27. juni 2012

vitapigen

Tror helt sikkert at det er barselsflåd du har. Og der kan også godt lugte grimt 

Anmeld

28. juni 2012

samantha1986

vitapigen skriver:

Tror helt sikkert at det er barselsflåd du har. Og der kan også godt lugte grimt 

Det bløder ikke mere. Men det behøver det heller ikke gøre? For jeg tænkte også at det kunne være lidt tis for jeg dupper mig kun når jeg har tisset da jeg stadig er en smule øm efter at være blevet syet. 

Ja det lugter nemlig nogen gange. 

Anmeld

28. juni 2012

vitapigen

samantha1986 skriver:

Det bløder ikke mere. Men det behøver det heller ikke gøre? For jeg tænkte også at det kunne være lidt tis for jeg dupper mig kun når jeg har tisset da jeg stadig er en smule øm efter at være blevet syet. 

Ja det lugter nemlig nogen gange. 

Det lyder helt normalt det du har dig. Og nej det behøver ikkee bløde mere, men det kan godt ske at du begynder igen... Men igen er det helt normalt

Anmeld

28. juni 2012

Tona

På fredag er det tre uger siden jeg fødte. Og de første to uger blødte jeg som man nu gør. Men nu er det gulligt. Tænker at det måske kan være fordi mine knibe øvelser endnu ikke gør det de skal. Eller er det også barsels flåd? Det skal siges at jeg har fået nogle mælke hæmmende piller og ved ikke om de måske også har været med til at det hurtigere er ovre? 

Det tror jeg er meget normalt. Den forklaring jeg fik er at når blødningen er ved at være ovre så kommer det gule i stedet for som faktisk er sårvæske  fra det sår du har blødt fra indtil nu. Så det er bare et tegn på at din blødning snart er ovre.

Men man kan godt opleve at blødningen så tager til igen bedst som man tror det er ovre

Anmeld

28. juni 2012

samantha1986

vitapigen skriver:

Det lyder helt normalt det du har dig. Og nej det behøver ikkee bløde mere, men det kan godt ske at du begynder igen... Men igen er det helt normalt

Okay ja for der er en gang i mellem en smule blod med. Det er ganske lyserødt. Men havde troet det ville vare mellem 6-8 uger, altså blødningen. Det her er til at leve med :-)

Hvornår kan man forvente ens menstruation igen, ved du det? Jeg ammer ikke, og er lige blevet færdig med nogle mælkehæmmende piller.

Anmeld

28. juni 2012

samantha1986

Amandas-mor skriver:

Det tror jeg er meget normalt. Den forklaring jeg fik er at når blødningen er ved at være ovre så kommer det gule i stedet for som faktisk er sårvæske  fra det sår du har blødt fra indtil nu. Så det er bare et tegn på at din blødning snart er ovre.

Men man kan godt opleve at blødningen så tager til igen bedst som man tror det er ovre

Ja okay det giver da egentlig mening. For det kan man jo også opleve på alm sår. Jeg blev syet vist fire steder indvendigt. To ved skamlæber som var kosmetisk, så ved urinrøret og så helt oppe ved en muskel som den lille havde revet lidt i. De sagde på sygehuset at hun havde haft en finger der havde vendt lidt forkert under fødslen og den havde kradset mig hele vejen ud.

Men så er der jo også en del der skal hele. og det lugter nemlig ikke som udflåd men snarere noget i forbindelse med sårvæske og helening.

Men det kan man så godt leve med mens det står på. Alt er bedre end at det bløder :-)

Anmeld

28. juni 2012

vitapigen

samantha1986 skriver:

Okay ja for der er en gang i mellem en smule blod med. Det er ganske lyserødt. Men havde troet det ville vare mellem 6-8 uger, altså blødningen. Det her er til at leve med :-)

Hvornår kan man forvente ens menstruation igen, ved du det? Jeg ammer ikke, og er lige blevet færdig med nogle mælkehæmmende piller.

Nej det er meget normalt at bløde 2-3 uger efter fødslen og så kommer barselsflåden.

Jeg blødte 3 uger og så kom barselsflåden. Nogle dage kom der også blod med. Mener at det hele stoppede efter 7 uger...

Kan ikke svare dig på hvornår din mens kommer da jeg fik sat spiral op efter 8 uger

Anmeld

28. juni 2012

Tona

samantha1986 skriver:

Ja okay det giver da egentlig mening. For det kan man jo også opleve på alm sår. Jeg blev syet vist fire steder indvendigt. To ved skamlæber som var kosmetisk, så ved urinrøret og så helt oppe ved en muskel som den lille havde revet lidt i. De sagde på sygehuset at hun havde haft en finger der havde vendt lidt forkert under fødslen og den havde kradset mig hele vejen ud.

Men så er der jo også en del der skal hele. og det lugter nemlig ikke som udflåd men snarere noget i forbindelse med sårvæske og helening.

Men det kan man så godt leve med mens det står på. Alt er bedre end at det bløder :-)

Ja det er bare så nederen at være syet indvendigt...det blev jeg også  Men dit er snart helet og fint igen lyder det til og når det er 3 uger siden du fødte, så er det nok også snart helet de indvendige sting. Jeg følte dog at det var ligesom de indvendige sting var længere om at hele helt end de udvendige. Jeg tror nok at Amanda var 6 uger før jeg virkelig følte at nu var de indvendige helet 100 %

Det du også skal være forberedt på (det skete i alt fald for mig og jeg fik at vide at det var helt ok) er at det kan ske at når du får menstruation de første par gange efter fødslen så kan der komme noget mere af det klamme gule noget ud enten lige før eller lige efter mens. Jeg ved ikke om det var fordi jeg fik mens så hurtigt efter fødslen. Jeg blødte efter fødslen i ca 3-4 uger (inkl. det gule snask) og så da Amanda var 6 uger kom første menstruation allerede. Jeg tror det var fordi jeg desværre kun kunne amme en lille uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.