Hvorfor sover han pludselig så dårligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2012

MajseMaja

RiUL skriver:

Min Oliver på 9 mdr, har de sidste 2 mdr sovet SÅ uroligt! Han vågner hver 2. time hele natten igennem, vågner og græder/piver.

Jeg har prøvet at putte ham senere, uden effekt.

Prøvet at give vand om natten, inden natten, uden effekt.

Han bliver stadig ammet (en del) Han er ikke sulten, når han vågner om natten, men han skal op til mig og ligge, og die ved mit bryst, ellers bryder han ud i voldsom gråd (bruger ikke sut)

Hvorfor sover han pludselig så dårligt og uroligt? Jeg er træt, og vil virkelig gerne sove lidt mere end 2 timer i træk  

Her har der også været en del uro om natten og nogle dage hvor han slet ikke har kunne finde ro når han skulle puttes, han er også 9 måneder og møver rundt, stiller sig i kravlestilling og hiver sig op.

Nogle gange har jeg fornemmelsen af at det er mareridt, eller hvad der minder om det. Hvis han ikke falder til ro efter jeg har været inde til ham to gange efter vi er gået i seng, tager jeg ham ind i vores seng og der sover vi så roligt videre alle tre. Måske kan det virke som en dårlig vane, men tror på det er rigtig vigtigt at give dem al den tryghed de har brug for når der sker så meget i deres udvikling, for at de trygt kan udvikle sig videre. (og så holder jeg ikke selv til at blive vækket hver 2. time f.eks.).
Nogle andre dage vågner han slet ikke fra 20-6.. Ved ikke om det kan virke for jer, men det var ihvertfald lidt inspiration herfra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
ott skriver:

Jeg ville få tjekket ørerne, for det ku' godt lyder som mellemørebetændelse. Få det undersøgt om ikke andet for at udelukke det..

Er enig her. Få tjekket ørerne for en sikkerhedsskyld. Tegn på mellemørsbetændelse kan nemlig være lige pludselig skrig og skrål om natten.

Anmeld

2. august 2012

RiUL

ott skriver:

Jeg ville få tjekket ørerne, for det ku' godt lyder som mellemørebetændelse. Få det undersøgt om ikke andet for at udelukke det..

Det er ikke ørerne, vi har fået dem undersøgt 3 gange, der er ingenting.

Anmeld

2. august 2012

SaNiNa

Sådan har vi haft det siden Naia var 6 måneder og det er der stadig hun kan godt sove i sin egen seng ½-2 timer og så vil hun kun sove hos os helst mig.

Fik afvide af min sp at det er en periode mellem 7-10 måneders alderen hvor de er mere obs på om vi er der eller ikke er der.

nu er de jo ved at være så gamle at de godt kan forstå at vi kommer igen, men det tager jo lidt tid før vi finder ud af det.

Men det kan også være tænder, varmen, flyttet rund på ting, ny rutine i hverdagen, nye mennesker omkrign. ja der kan spille rigtig mange ting ind.

Håber snart i får natte ro

Anmeld

2. august 2012

modesty

Her hos mig har det udviklet sig i løbet af de sidste par uger. Han vågner ofte og skal have sutten - og på et eller andet tidspunkt i løbet af natten, typisk mellem kl. 2-4 skriger/græder han og kan ikke finde ro i sin egen seng. Jeg tager ham op og trøster ham, lægger ham ned, og med det samme begynder han igen.

Som en anden ovenover også skriver - løsningen her er at tage ham med ind i min seng. Han sover roligt ved siden af mig.

Jeg er sikker på at det hænger sammen med den separationsangst der dukker op her ved 8-10 mdrs. alderen. Er din dreng også blevet mere morsyg i dagtimerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.