Hvornår sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg havde ikke mere mælk, da Isabella var 4 måneder, og der var hun begyndt at sove igennem, så der besluttede jeg mig for at rykke hende på eget værelse. En beslutning vi har været rigtig glade for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

KarinaA

vores lille pige var 5 uger, så var det ind på eget værelse, og vi har aldrig haft problemer med hende om natten  

Anmeld

27. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Tak for svar piger Det lyder jo ikke til at vi er helt hen i vejret ved at overveje det..

Bliver spændende at se hvad hun siger til det, hehe..

Anmeld

27. juni 2012

KittyMaMa

SH-Baby skriver:

Hej tøser!

Vi har en lille datter på et halvt år, der sover inde hos os. Hun bliver lagt i seng i sin tremmeseng, og når hun så vågner kommer hun op til os.

Vi er dog begyndt at overveje, om vi skal til at rykke hende ind på hendes eget værelse. Hun er begyndt at vågne når vi går i seng, og vi vågner af hende når hun ligger og mosler rundt i vores seng (der kun er 140 cm bred ). Desuden spiser hun nok mere end nødvendigt om natten, fordi det er nemmere bare at lægge hende til brystet, end rent faktisk at rejse sig op og vugge hende til ro igen.

Det er egentlig nok mest mig, der holder lidt igen, fordi jeg ikke er sikker på jeg kan undvære hende i soveværelset , men vi tænker vi prøver lykken i nærmeste fremtid. Så ja, jeg søger lidt erfaringer.

Hvornår lagde I jeres babyer på eget værelse? Gjorde I noget bestemt? Og næsten det vigtigste, hvordan gik det?

God aften

Jeg er så en af dem, der grundet risiko for vuggedød, lader mine børn sove på vores værelse til de er et år.. 

Jeg har fuld forståelse for at det ikke fungerer for alle, - men jeg følger altså anbefalingerne, også må jeg have gang i ørepropperne hvis det bliver et problem. Min store dreng kom på eget værelse, da han var et år, og min lille datter kommer det samme om ca. 7 måneder. 

/Katja

Anmeld

27. juni 2012

4xGreve

Daniella sov inde ved os til hun var 1 år ca. Så kom hun ind på sit eget værsel men pga. Så dårligt søvn mønstre er hun nu kommet tilbage i soveværelset i egen seng og sover meget beder hun er 4år og hvis hun trænger til det kravler hun selv op i vores seng om natten...

Milo er 4 1/2 månede og han bliver ihvertfald inden ved os til han er 1 år og gerne meget længer... Han falder i søvn ved mig bliver lagt i sin seng og hvis han vågner om natten kommer han over i vores seng og sover resten af natten..

Så et barn + deres egen seng på hver side af vores seng

Jeg/vi har ikke travlt med at få ungerne ud og nyder at have dem inde ved os!

Anmeld

27. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby
KittyMaMa skriver:

Jeg er så en af dem, der grundet risiko for vuggedød, lader mine børn sove på vores værelse til de er et år.. 

Jeg har fuld forståelse for at det ikke fungerer for alle, - men jeg følger altså anbefalingerne, også må jeg have gang i ørepropperne hvis det bliver et problem. Min store dreng kom på eget værelse, da han var et år, og min lille datter kommer det samme om ca. 7 måneder. 

/Katja

Det er da også en rigtig vigtig ting at have i baghovedet. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige husker at have læst, at de helst skal ligge i samme rum til de er 1 år. Troede egentlig at risikoen var væsentligt mindre, når de kunne vende sig selv i sengen, hvilket hun kan nu.

Nu skal det jo heller ikke lyde som om, at jeg ikke vil hende det bedste. Synes det er super hyggeligt at ligge og putte med hende i sengen, men da jeg desværre også snart skal på arbejde igen, tror jeg vi prøver at se, om ikke det kan lykkes. Hun kan jo heldigvis altid komme tilbage igen

Anmeld

27. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

dorthemus skriver:

Hehe præcis som Runa

Hihi, krævende men hyggeligt 

Anmeld

27. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

SH-Baby skriver:

Her er hun også brystbarn med stort B Synes dog det har hjulpet på måltiderne om natten, at hun er begyndt at få mere grød om dagen. Og når ikke vi ellers får vækket hende, kan hun faktisk tage nogle pæne stræk.

Så det kunne være rigtig rart at få sovet ligeså meget som hun gør, uden at vågne fordi hun sparker til mig, men hun skal jo også være klar til at sove uden os..

Præcis. Der er bare stor forskel på børn, og forældre for den sags skyld. Synes man skal føle sig frem, og gøre som man synes man er klar til. Altså både barn og en selv. Men først og fremmest med tanke på hvad barnet er parat til. Min teori er, at Anton skam nok skal vokse fra det med tiden, uanset  Har sjældent hørt om voksne der putter hos deres forældre. Hihi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.