Hvornår sove på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Hej tøser!

Vi har en lille datter på et halvt år, der sover inde hos os. Hun bliver lagt i seng i sin tremmeseng, og når hun så vågner kommer hun op til os.

Vi er dog begyndt at overveje, om vi skal til at rykke hende ind på hendes eget værelse. Hun er begyndt at vågne når vi går i seng, og vi vågner af hende når hun ligger og mosler rundt i vores seng (der kun er 140 cm bred ). Desuden spiser hun nok mere end nødvendigt om natten, fordi det er nemmere bare at lægge hende til brystet, end rent faktisk at rejse sig op og vugge hende til ro igen.

Det er egentlig nok mest mig, der holder lidt igen, fordi jeg ikke er sikker på jeg kan undvære hende i soveværelset , men vi tænker vi prøver lykken i nærmeste fremtid. Så ja, jeg søger lidt erfaringer.

Hvornår lagde I jeres babyer på eget værelse? Gjorde I noget bestemt? Og næsten det vigtigste, hvordan gik det?

God aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

morethanperfect

SH-Baby skriver:

Hej tøser!

Vi har en lille datter på et halvt år, der sover inde hos os. Hun bliver lagt i seng i sin tremmeseng, og når hun så vågner kommer hun op til os.

Vi er dog begyndt at overveje, om vi skal til at rykke hende ind på hendes eget værelse. Hun er begyndt at vågne når vi går i seng, og vi vågner af hende når hun ligger og mosler rundt i vores seng (der kun er 140 cm bred ). Desuden spiser hun nok mere end nødvendigt om natten, fordi det er nemmere bare at lægge hende til brystet, end rent faktisk at rejse sig op og vugge hende til ro igen.

Det er egentlig nok mest mig, der holder lidt igen, fordi jeg ikke er sikker på jeg kan undvære hende i soveværelset , men vi tænker vi prøver lykken i nærmeste fremtid. Så ja, jeg søger lidt erfaringer.

Hvornår lagde I jeres babyer på eget værelse? Gjorde I noget bestemt? Og næsten det vigtigste, hvordan gik det?

God aften

Vi lagde Oscar på eget værelse da han var 5 mdr.. 
Det gik rigtig godt , og sov igennem de første nætter ..
Såååå begyndte han og få tænder , og har stort set ikke sovet igennem siden 

Anmeld

27. juni 2012

Doffie

Min datter kom på sit eget værelse da hun var 2½ månede og det har været helt kanon for os begge 

Anmeld

27. juni 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

SH-Baby skriver:

Hej tøser!

God aften

Vores søn sover stadig hos os, i vores seng. Han er 6 1/2 måned. Kan fornemme at han selv er begyndt at trappe ned på sin natlige måltider, så lader ham blive ved. Men klar til eget værelse, er han ikke endnu. Han er så også stort brystbarn, som hverken gider flaske eller sut. 

Anmeld

27. juni 2012

dorthemus

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Vores søn sover stadig hos os, i vores seng. Han er 6 1/2 måned. Kan fornemme at han selv er begyndt at trappe ned på sin natlige måltider, så lader ham blive ved. Men klar til eget værelse, er han ikke endnu. Han er så også stort brystbarn, som hverken gider flaske eller sut. 

Hehe præcis som Runa

Anmeld

27. juni 2012

SH-Baby

morethanperfect skriver:

Vi lagde Oscar på eget værelse da han var 5 mdr.. 
Det gik rigtig godt , og sov igennem de første nætter ..
Såååå begyndte han og få tænder , og har stort set ikke sovet igennem siden 

Åh ja, de tænder der ødelægger bare alt der hedder rytme, rutine og nattesøvn.. Håber I kommer hurtigt igennem dem.. 

Men lige bortset fra det, så lyder det jo rigtig fint

Anmeld

27. juni 2012

SH-Baby

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Her er hun også brystbarn med stort B Synes dog det har hjulpet på måltiderne om natten, at hun er begyndt at få mere grød om dagen. Og når ikke vi ellers får vækket hende, kan hun faktisk tage nogle pæne stræk.

Så det kunne være rigtig rart at få sovet ligeså meget som hun gør, uden at vågne fordi hun sparker til mig, men hun skal jo også være klar til at sove uden os..

Anmeld

27. juni 2012

sofiell89

SH-Baby skriver:

Hej tøser!

God aften

min datter på 6 uger, har sovet på sit eget værelse fra hun var 14 dage. Hun sover meget let, og vågnede om natten af vores snorken, var vågen hver 2. - 3. time. Vi lod hende sove i barnevognen den første nat, som prøve, og hun sov 4 timer den første nat, spiste og sov 4 timer mere. Næste dag rykkede vi tremmesengen derind, og hun sover imellem 4 og 8 timer af gangen, inden hun vågner og er sulten. Der har absolut ingen problemer været her, men det er nok også fordi hun var så lille da vi gjorde det

Anmeld

27. juni 2012

Frk.S

Freja kom på eget værelse (dog lige ved siden af vores) kort tid efter hun var blevet ½ år.

Det sagde hun intet til og det gjorde at jeg sov meget bedre, da jeg vågnede ved det mindste lille kny fra hende.

Anmeld

27. juni 2012

Mamalou

Vores søn kom på eget værelse, da han var 9 måneder, og det gik rigtig fint. Jeg troede aldrig at han ville komme ud af soveværelset, men da han begyndte at blive generet af os, så kom han det alligevel. 

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.