Tal....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Clisolka

Tulle28 skriver:

Min datter er 27 mdr og kan tælle til 10, det har hun kunne siden hun var ca. 22 mdr. Vi begyndte med at tælle trappetrin (bor på 3. sal) når vi gik op og ned ad trappen.

Det var da egentlig en god ide - vi bor på 2. sal 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

VIPpigen

Her tæller Lilje 1-2-3... Og det er til mange forskellige ting. Når hun løber mellem vinduet, og sofaen tæller hun, og så løber hun. I går da vi stod under bruseren, talte hun igen 1-2-3 og gjorde klar til hun skulle have hovedet under bruseren...

Hun udtaler det selvfølgelig ikke rent, men siger ca eiiin (1) dooo (2) daaae(3)

Men i kan sagtens øve det nu, bare gør det sjovt

Anmeld

27. juni 2012

Isabella_mor

Babymor2010 skriver:

Hej piger 

Jeg kom til at snakke med min kæreste om tal - hvornår begynder de sådan ca. at lære det? 

Vi sidder og læser højt i en bog herhjemme, hvor der er vist tal, og min kæreste er begyndt så småt at lære hende at sige det højt. Selvfølgelig ved hun ikke hvad tal er endnu, men så var det jeg studsede over, hvornår de begynder. Er det for tidligt at starte med at lære hende at sige det? Hun er 20 mrd. 

villads er allerede begyndt at sige en to tre..  (een to taaai) 

men om han har lært tallene, det tvivler jeg på. jeg mener at det er fordi at de altid tæller een tooo treeee inden de begynder på en ny sang henne i vuggeren. så børnene kan lære at der er forskellige sange.. 

men det er meget sjovt.. 

Anmeld

27. juni 2012

FrkLarsen

Babymor2010 skriver:

Hej piger 

Jeg kom til at snakke med min kæreste om tal - hvornår begynder de sådan ca. at lære det? 

Vi sidder og læser højt i en bog herhjemme, hvor der er vist tal, og min kæreste er begyndt så småt at lære hende at sige det højt. Selvfølgelig ved hun ikke hvad tal er endnu, men så var det jeg studsede over, hvornår de begynder. Er det for tidligt at starte med at lære hende at sige det? Hun er 20 mrd. 

Hejsa 

Jeg synes ikke at det er for tidligt. 

Herhjemme kører det så flot med tal, vi tæller ofte de stykker mad der nu er på tallerkenen til aftensmad, eller biller 

Min datter bliver 2 år d. 4/8, og hun kan tælle til 4 og har lært farverne Gul, rød, grøn og blå 

Så i kan sagtens begynde at lære hende tal 

fra en selv meget stolt mor 

Anmeld

27. juni 2012

FamilenStorm

Babymor2010 skriver:

Hej piger 

Det synes jeg ikke..

Her har vi brugt det " meget" uden at presse hende til det..

Alberte er os 20 mdr og ved hvor meget 1 er ( er fordi vi altid har sagt at hun kun må få en youghurgt, så den har hun opfanget og viser 1 finger og siger 1 youghurgt :-) så sødt )

Og så kan hun tælle til 3 og er ved at få fire med.. Det er ikke fordi vi har trænet med hende, men hun har gået til babysvømning siden hun var spæd og der har vi talt til 3 med fingerne hver gang hun skulle dykke, så det har hun helt sikkert lært derfra.. Så er vi selv begyndt at sætte 4 på :-)

Så gå i bare igang stille og rolig..

Anmeld

27. juni 2012

HeXeri

Babymor2010 skriver:

Hej piger 

Her træner vi bevidst tal, former og farver. Træner lyder så ekstremt, men alt hvad vi gør er en anledning til at snakke om det. Antal kartofler, den blå bil, hans puslepude der har firkanter og cirkler.
Han kan tælle til 3, rød, gul, grøn, rød, blå, hvid har han styr på (med det sprog man nu har som 24 mdr) og appelsinen er altid rund, mors sminkekurve firkant osv.

Det er mest mig der har "travlt". Jeg tror på at giver jeg ham en sund ballast vil han fatte god interesse for skolen. Om det er rigtigt, vil jo vise sig

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

VIPpigen skriver:

Her tæller Lilje 1-2-3... Og det er til mange forskellige ting. Når hun løber mellem vinduet, og sofaen tæller hun, og så løber hun. I går da vi stod under bruseren, talte hun igen 1-2-3 og gjorde klar til hun skulle have hovedet under bruseren...

Hun udtaler det selvfølgelig ikke rent, men siger ca eiiin (1) dooo (2) daaae(3)

Men i kan sagtens øve det nu, bare gør det sjovt

Jeg har allerede fået nogle gode tips til hvordan hun kan lære det af alle jer skønne piger herinde 

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

Isabella_mor skriver:

villads er allerede begyndt at sige en to tre..  (een to taaai) 

men om han har lært tallene, det tvivler jeg på. jeg mener at det er fordi at de altid tæller een tooo treeee inden de begynder på en ny sang henne i vuggeren. så børnene kan lære at der er forskellige sange.. 

men det er meget sjovt.. 

Ja, det er lidt sjovt at høre  Jeg er næsten også sikker på de lære tallene i vuggestuen 

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

FrkLarsen skriver:

Hejsa 

Jeg synes ikke at det er for tidligt. 

Herhjemme kører det så flot med tal, vi tæller ofte de stykker mad der nu er på tallerkenen til aftensmad, eller biller 

Min datter bliver 2 år d. 4/8, og hun kan tælle til 4 og har lært farverne Gul, rød, grøn og blå 

Så i kan sagtens begynde at lære hende tal 

fra en selv meget stolt mor 

Nååårh ja, du siger noget - farverne. Dem er jeg ikke som sådan begyndt på, men så har jeg noget mere 

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

FamilenStorm skriver:

Det synes jeg ikke..

Her har vi brugt det " meget" uden at presse hende til det..

Alberte er os 20 mdr og ved hvor meget 1 er ( er fordi vi altid har sagt at hun kun må få en youghurgt, så den har hun opfanget og viser 1 finger og siger 1 youghurgt :-) så sødt )

Og så kan hun tælle til 3 og er ved at få fire med.. Det er ikke fordi vi har trænet med hende, men hun har gået til babysvømning siden hun var spæd og der har vi talt til 3 med fingerne hver gang hun skulle dykke, så det har hun helt sikkert lært derfra.. Så er vi selv begyndt at sætte 4 på :-)

Så gå i bare igang stille og rolig..

Ja, det har hun helt sikkert lært derfra - hvor er hun god! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.