Tal....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.611 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Clisolka

Hej piger 

Jeg kom til at snakke med min kæreste om tal - hvornår begynder de sådan ca. at lære det? 

Vi sidder og læser højt i en bog herhjemme, hvor der er vist tal, og min kæreste er begyndt så småt at lære hende at sige det højt. Selvfølgelig ved hun ikke hvad tal er endnu, men så var det jeg studsede over, hvornår de begynder. Er det for tidligt at starte med at lære hende at sige det? Hun er 20 mrd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Babymor2010 skriver:

Hej piger 

Jeg kom til at snakke med min kæreste om tal - hvornår begynder de sådan ca. at lære det? 

Vi sidder og læser højt i en bog herhjemme, hvor der er vist tal, og min kæreste er begyndt så småt at lære hende at sige det højt. Selvfølgelig ved hun ikke hvad tal er endnu, men så var det jeg studsede over, hvornår de begynder. Er det for tidligt at starte med at lære hende at sige det? Hun er 20 mrd. 

da jeg var i praktik i vuggestuen øvede de at tælle til ti ved at læse en historie hvor tal indgik. Børnene hyggede sig. Det er ikke fordi de forstår hvad det vil sige, men de synes det var sjovt at sige dem og nogle kunne huske den rigtige rækkefølge

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

mor:) skriver:

da jeg var i praktik i vuggestuen øvede de at tælle til ti ved at læse en historie hvor tal indgik. Børnene hyggede sig. Det er ikke fordi de forstår hvad det vil sige, men de synes det var sjovt at sige dem og nogle kunne huske den rigtige rækkefølge

Jeg mener også de har fortalt i vuggestuen at de lærer tal. Jamen så længe hun syntes det er sjovt at udtale, så vil vi da fortsætte. Det lyder SÅ herligt når hun siger 8 "odte" 

Anmeld

27. juni 2012

MortilElias2010

Elias er 2.5 år og pt. elsker han når enten far eller jeg tegner 1 og 7 - og nogen gange 30 " Tegn 1 og 7 mor/far og 30 (som han knap nok kan udtale og jeg kan ikke engang finde et andet ord for det han siger, vi ved jo bare at det er 30 (vi tegner så tallene på papiret) aner ikke hvor han har de tal fra men det er dem vi skal tegne 

Jeg tror man kan begynde hvornår som helst - noget bliver helt sikkert siddende, leg og læring 

Og så siger han " hva er klokken?" så skal vi sige tidspunktet 

Anmeld

27. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Babymor2010 skriver:

Jeg mener også de har fortalt i vuggestuen at de lærer tal. Jamen så længe hun syntes det er sjovt at udtale, så vil vi da fortsætte. Det lyder SÅ herligt når hun siger 8 "odte" 

hehe. kan næsten høre det for mig. Ja så længe hun hygger sig med det skal i da bare blive ved. Læring kan være sjovt

Anmeld

27. juni 2012

MorDk

Vi tæller når vi leger herhjemme....

10- 20- 30.... og 1- 2- 3

Vi tæller dyrene i bøgerne osv.

Han kan tælle til to og så viser han det med fingrene.... "esssccch toooo" siger han *S* når vi siger 3 (som han ikke kan sige endnu) slutter han af med "Bire" altså 4 *S*

Han kan også sige "Ti" men det hedder det også når han vil sige poliiti *S*

Han er 21 mdr.

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

MortilElias2010 skriver:

Elias er 2.5 år og pt. elsker han når enten far eller jeg tegner 1 og 7 - og nogen gange 30 " Tegn 1 og 7 mor/far og 30 (som han knap nok kan udtale og jeg kan ikke engang finde et andet ord for det han siger, vi ved jo bare at det er 30 (vi tegner så tallene på papiret) aner ikke hvor han har de tal fra men det er dem vi skal tegne 

Jeg tror man kan begynde hvornår som helst - noget bliver helt sikkert siddende, leg og læring 

Og så siger han " hva er klokken?" så skal vi sige tidspunktet 

Haha hvor er han sød 

Jeg tror også på det med at begynde når som helst, for som du siger "noget bliver siddende" 

Hun ser også helt vildt stolt ud, når hun har lært at sige et nyt ord 

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

MorDk skriver:

Vi tæller når vi leger herhjemme....

10- 20- 30.... og 1- 2- 3

Vi tæller dyrene i bøgerne osv.

Han kan tælle til to og så viser han det med fingrene.... "esssccch toooo" siger han *S* når vi siger 3 (som han ikke kan sige endnu) slutter han af med "Bire" altså 4 *S*

Han kan også sige "Ti" men det hedder det også når han vil sige poliiti *S*

Han er 21 mdr.

Haha hvor sødt!  Jamen så fortsætter vi 

Anmeld

27. juni 2012

Clisolka

mor:) skriver:

hehe. kan næsten høre det for mig. Ja så længe hun hygger sig med det skal i da bare blive ved. Læring kan være sjovt

Ja læring kan være meget sjovt - især i denne periode, hvor hun er så lærerig 

Anmeld

27. juni 2012

Tulle28

Min datter er 27 mdr og kan tælle til 10, det har hun kunne siden hun var ca. 22 mdr. Vi begyndte med at tælle trappetrin (bor på 3. sal) når vi gik op og ned ad trappen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.