ja jeg er så ikke bange for at være åben omkring det, slet ikke!
Dengang hende på 16 år lavede alle de der underlige indlæg, der blandede jeg mig totalt uden om, jeg læste det, men sagde ellers intet.
Det var altså meget klart for mig, hvor umoden hun var, og hvor meget teenagerproblemerne stadig rasede i hende, for hende var det vigtigt ikke at få nogen former for modspil, alt fornuft folk forsøgte at forklare hende, blev fejet af bordet, fordi hun mente det var et modangreb, altså så typisk et teenager-træk.
Jeg tænkte flere gange under de indlæg, at min Kasper var så meget mere moden end hende, han er dreng, et enkelt år ældre, og burde udviklingsmæssigt være mere barnlig, eftersom at drenge er lidt senere end piger til at blive "voksne", men Kasper er bare meget mere moden, tænker mere over tingene, formulere sig bedre, og kan klare en diskution, modargumentere, og opføre sig mere voksent. Han erkender (¨måske med erfaring fra hans lillesøster) at han under ingen omstændigheder har muligheder for at fungere som far på nuværende tidspunkt, men omvendt siger han også at tænk om uheldet pludselig er ude, så bliver livet godt nok anderledes.
Kasper har selv en veninde på 17 (mener jeg hun er), som fik barn, flyttede i sin egen lejlighed, men kunne slet ikke overskue at være voksen, hver eneste weekend var der fest, fulde folk, høj musik, og panik, poæitiet dukkede op flere og flere gange hos hende, p.g.a. larmen. alt mens barnet var hjemme.
Flere gange har hun ringet til Kasper og spurgt om ikke han vil kigge efter datteren, mens hun lige skulle..... Kasper har sagt ja en enkelt gang, og aldrig siden, for han kom da heldigvis og snakkede med mig om det.
Nu er barnet kommet hjem til hendes forældre at bo, og jeg mener faktisk hun skal ind at sidde, uden at være sikker på det, men jeg mener det var det jeg hørte fra Kasper.
Nå...det bliver langt det her, men det er faktisk et emne jeg selv har spekuleret en del over.
Nej jeg mener bestemt ikke børn bør få børn, da ihvertfald ikke for tidligt, d.v.s. at man godt kan finde en enorm voksen pige, som kan tage ansvar for sig selv og sit barn (ja der skal man ikke være i tvivl, men omvendt findes der også dem som er så umoden, som aldrig helt har fået forståelsen for hvad det indebære at få barn. Og så er der dem, så bliver så utrolig voksen når de får barnet, der er mange forskellige former, så helt forarget bliver jeg nu ikke, jeg bliver mere nysgerrig efter om de har opbakningen hjemmefra til projekt baby.
For lige at blive ved hende den 16 årig herinde fra, så har jeg ikke rigtig kunne finde ud af om hun i virkeligheden havde nogle former for opbakning, om hun havde fået sit eget at bo i, eller om nogen lige som hjalp hende igennem alt det her.
Men femten år, og prøver at blive gravid...der er satme noget galt, i den alder skal de jo gå i byen, hilse på venner, tænke på eksamen, køre på knallert, skændes med deres forældre...o.s.v...
Så hvis de med fuld overlæg forsøger, ja så forarger det mig nok alligevel lidt...
men fedt du tog hul på et emne som har fyldt meget for mig i den seneste tid
Anmeld