Hej

Til at starte med vil jeg lige modargumentere, nogle af de ting folk er kommet med her i tråden.
For det første er jeg meget uening (ligesom dig selv) i, at barnet intet får ud af, at tage på sådan en tur. Alle børn elsker at være sammen med deres forældre, og en hel ferie hvor de er sammen med dem 24/7, og hvor der ikke er stress og jag, det er lykken. Er blevet anbefalet af flere "børneeksperter" endelig at rejse, og jo mindre de er, jo mindre besværligt er flyveturen. Det er så et af de andre argumenter jeg vil modargumentere imod, netop det med at vente, det er altså noget sværere at beskæftige et barn på 2-3 år i 12 timer, end det er at beskæftige en 1 årig, som formentlig sover noget mere.
Nå, men altså, vi var selv af sted til Thailand i marts måned da vores søn var 8,5 måned, og vi havde INGEN problemer overhovedet. Han græd ikke så meget som 2 minutter på flyveturen, hverken ud eller hjem. Vi havde taget vores voksipose med op i flyveren, som han kunne sove i, der er jo fast bund i, så der lå han bedre end i vores arme. Derudover havde vi købt noget forskelligt nyt legetøj, som han først fik i flyet, og når det blev for kedeligt, så gik vi nogle ture med ham. Ved start og landing fik han en flaske, så der var ingen problemer med propper i ørerne. Hvis i har Ipad kan i hjemmefra hente nogle børnespil og film. Ellers er der jo ofte også underholdning i skærmene i flyveren.
I kan sikkert godt købe et ekstra sæde, men så koster det nok det samme som hvad i skal give for det.
Håber ikke i lader jer afskrække, vi havde den mest fantastiske tur ever, og skal af sted til Thailand igen til januar
Anmeld