Ferie med bebs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

MissMaria

Mor010711 skriver:

Dejligt med lidt positive tilbagemeldinger 

Der er jo mange der tager turen jævnligt. Både med små og større børn. Og som du siger, så kan det jo ikke være helt skidt. 

Kender også nogen der tager afsted 3-4 gange om året og har gjort det de sidste 10 år eller sådan noget. Og de har en på 4 og en på 6. Desværre ser jeg dem ikke så tit, så jeg kan udspørge dem om alt det her... Men det siger mig også bare, at selvom flyveturen måske ikke er det fedeste, så opvejer ferien det bare. Ungerne elsker Thailand. 

De fleste jeg hører der fortæller om børn og det at flyve, siger at de klarer det fint... 

Ihh vil så gerne, men ved sgu ikke altså. 

Hvis i er i tvivl om hvordan hun ville tage flyveturen, kunne det være den første ferie "bare" skal flyves til syd Europa så får i da en fornemmelse af hvor hun reagere...
Tror at når vi bliver forældre tænker vi nogen gange alt alt for meget over tingene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

GitteC78

Mor010711 skriver:

Hvorfor ville du ikke tage små børn med på en lang flyvetur?

Skal selvfølgelig have mad og snacks og underholdning med til hende, selvom jeg håber hun kan sove meget af turen. (Ønsketænkning måske)

Fordi små børn ikke får noget ud af at tage så langt. Det er kun forældrenes behov der bliver stillet.

Men man bestemmer jo selv om man rejser eller ej.

Jeg har arbejdet indenfor rejsebranchen og har flere gange oplevet at forældre med små børn, vælger at lade dem være hjemme ved bedsteforældre, mens de tager på ferie.

Anmeld

28. juni 2012

Mor010711

GitteC78 skriver:

Fordi små børn ikke får noget ud af at tage så langt. Det er kun forældrenes behov der bliver stillet.

Men man bestemmer jo selv om man rejser eller ej.

Jeg har arbejdet indenfor rejsebranchen og har flere gange oplevet at forældre med små børn, vælger at lade dem være hjemme ved bedsteforældre, mens de tager på ferie.

Det synes jeg er lidt strengt at sige. Det er jo ikke alene vores behov, det er også for at vores datter får en dejlig ferie og at vi får en dejlig ferie sammen med hende. Og ja, det kan hun også få alle mulige andre steder, men nu drømmer vi altså om Thailand. Og hvis vores datter klarer flyveturen fint og ikke er generet af det, så kan jeg ikke se noget galt i det. Derfor søger jeg erfaring fra folk der har prøvet det. 

Lader ikke min datter blive hjemme. Som sagt, er det jo også for at få en ferie sammen med hende.

Anmeld

28. juni 2012

Maja_4000

Kan ikke komme med erfaringer .. Men jeg ville ikke gøre det med Caroline på 1½ .. Hun vil nemlig kun sove i seng eller i vogn , så ville skulle kæmpe med hende hele vejen

Hvis det var mig , ville jeg gemme Thailand i 2 - 3 år og så holde mig til Europa indtil da .. Så er flyveturen ikke så lang

Men god ferie ligemeget hvor den går hen

Anmeld

17. juli 2012

Lotus86

Hej

Til at starte med vil jeg lige modargumentere, nogle af de ting folk er kommet med her i tråden.

For det første er jeg meget uening (ligesom dig selv) i, at barnet intet får ud af, at tage på sådan en tur. Alle børn elsker at være sammen med deres forældre, og en hel ferie hvor de er sammen med dem 24/7, og hvor der ikke er stress og jag, det er lykken. Er blevet anbefalet af flere "børneeksperter" endelig at rejse, og jo mindre de er, jo mindre besværligt er flyveturen. Det er så et af de andre argumenter jeg vil modargumentere imod, netop det med at vente, det er altså noget sværere at beskæftige et barn på 2-3 år i 12 timer, end det er at beskæftige en 1 årig, som formentlig sover noget mere.

Nå, men altså, vi var selv af sted til Thailand i marts måned da vores søn var 8,5 måned, og vi havde INGEN problemer overhovedet. Han græd ikke så meget som 2 minutter på flyveturen, hverken ud eller hjem. Vi havde taget vores voksipose med op i flyveren, som han kunne sove i, der er jo fast bund i, så der lå han bedre end i vores arme. Derudover havde vi købt noget forskelligt nyt legetøj, som han først fik i flyet, og når det blev for kedeligt, så gik vi nogle ture med ham. Ved start og landing fik han en flaske, så der var ingen problemer med propper i ørerne. Hvis i har Ipad kan i hjemmefra hente nogle børnespil og film. Ellers er der jo ofte også underholdning i skærmene i flyveren.

I kan sikkert godt købe et ekstra sæde, men så koster det nok det samme som hvad i skal give for det.

Håber ikke i lader jer afskrække, vi havde den mest fantastiske tur ever, og skal af sted til Thailand igen til januar

Anmeld

20. juli 2012

Mor010711

Lotus86 skriver:

Hej

Til at starte med vil jeg lige modargumentere, nogle af de ting folk er kommet med her i tråden.

For det første er jeg meget uening (ligesom dig selv) i, at barnet intet får ud af, at tage på sådan en tur. Alle børn elsker at være sammen med deres forældre, og en hel ferie hvor de er sammen med dem 24/7, og hvor der ikke er stress og jag, det er lykken. Er blevet anbefalet af flere "børneeksperter" endelig at rejse, og jo mindre de er, jo mindre besværligt er flyveturen. Det er så et af de andre argumenter jeg vil modargumentere imod, netop det med at vente, det er altså noget sværere at beskæftige et barn på 2-3 år i 12 timer, end det er at beskæftige en 1 årig, som formentlig sover noget mere.

Nå, men altså, vi var selv af sted til Thailand i marts måned da vores søn var 8,5 måned, og vi havde INGEN problemer overhovedet. Han græd ikke så meget som 2 minutter på flyveturen, hverken ud eller hjem. Vi havde taget vores voksipose med op i flyveren, som han kunne sove i, der er jo fast bund i, så der lå han bedre end i vores arme. Derudover havde vi købt noget forskelligt nyt legetøj, som han først fik i flyet, og når det blev for kedeligt, så gik vi nogle ture med ham. Ved start og landing fik han en flaske, så der var ingen problemer med propper i ørerne. Hvis i har Ipad kan i hjemmefra hente nogle børnespil og film. Ellers er der jo ofte også underholdning i skærmene i flyveren.

I kan sikkert godt købe et ekstra sæde, men så koster det nok det samme som hvad i skal give for det.

Håber ikke i lader jer afskrække, vi havde den mest fantastiske tur ever, og skal af sted til Thailand igen til januar

Hvor er jeg glad for dit indlæg. Tusind tak  

Er rigtig glad for at en der rent faktisk har prøvet det, deler sine erfaringer 

Rigtig god ide med det nye legetøj, som først bliver itroduceret i flyet. Så det ikke er det gamle sædvanlige. Og også det med voksiposen. Ved ikke rigtig om min gider at bruge voksiposen længere, men skide god ide. 

Hvis vi kommer afsted i år, bliver det til efteråret, og ellers først til næste år. Ikke på grund af det folk har skrevet. Lidt økonomi er bare kommet på tværs.

Må jeg spørge hvor i Thailand I var og hvor børnevenligt det var? Og evt. om der er noget I ville ønske I havde vidst inden I tog afsted?

Anmeld

20. juli 2012

Lotus86

Det var så lidt, synes selv det er møg irriterende når man spørger om noget, og så folk svare i en helt anden retning, bare fordi de ville gøre noget andet.

Vi var på Phuket i en lille bitte by der hedder Bangtao. Vi har kun været i Thailad den ene gang, så jeg kan ikke sige om lige det sted var specielt børnevenligt, men generelt elsker de jo børn i Thailand, og det kan man tydeligt mærke, de er meget servicemindede når man har barn med, og vil utroligt gerne holde og snakke med barnet, kan godt være lidt grænseoverskridende, men de gør det i en god mening, og barnet skal nok sige fra hvis det bliver for meget

Næh, synes ikke rigtig der var noget specielt jeg gerne vil have vidst, man har jo bare det med, som man normalt bruger derhjemme. Vi tog det meget stille og roligt, og de har jo også børn i Thailand, så hvis der er noget man mangler, kan man sikkert få det derude Dog kan man kun få vådservietter med parfume, så det en god ide at have rigeligt med.

Anmeld

20. juli 2012

Studerendemor

Jeg har en veninde der flere gange har været i Thailand med sin datter, der nu er lidt over et år. De bliver ved med at rejse til Thailand fordi det er så børnevenligt, og et nemt sted at have sine børn med. De plejer at have liften med, og sidde forrest, hvor der er ekstra benplads og så sover datteren i den. Hvis hun så vågner, kan hun se sin mor og far som det første og er helt tryg i det. Det vigtigste ved at rejse med børn er vel at man tager det roligt, og bevarer det kølige overblik, hvis der skulle ske noget (forsinkelser fx.) Og så være godt forberedt... Den med nyt legetøj er god, samt en velkendt puttebamse, eller hvad jeres barn nu holder af. 

Jeg synes I skal tage afsted, hvis økonomien tillader det, glæde jer og tage det som det kommer. Jeg tror på, at børn får meget ud af ferie og rejser med sine forældre. Jeg tror på, det styrker og fremmer barnet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.