Ferie med bebs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Mor010711

Vi overvejer en ferie til Thailand med vores 1 årige datter, men ved ikke helt med den lange flyvetur. Er der nogen der har arfaring med at rejse så langt med et barn på den alder? 

Både hvordan de tog det, men også det praktiske i det. 

Må man have en klapvogn med? Hun kan jo ikke sidde op og sove i et sæde, og jeg får hende nok aldrig til at falde i søvn i mine arme. Planen er at vi ville flyve om natten. 

Håber nogen vil dele deres erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

GitteC78

Jeg har ikke egne erfaringer med at rejse med børn. Men jeg ville aldrig rejse så langt med en lille.....

Men hvis I vil afsted er det en god ide at have en masse underholdning med til den lille.

Mht klapvogn er det noget I helt sikkert skal tjekke ind med bagagen da man ikke kan have klapvogn med hen til flyet. Kun en paraply klapvogn.

Når børn er under 2 skal de sidde ved forældrene. Hvis det er igennem et charter bureau, kan I høre om I kan betale for et sæde til barnet også selv om det ikke kan sidde.

Anmeld

27. juni 2012

Livsmor

Du må ikke få klapvogn med ombord på flyet, kun som bagage. Og når man er under 2 år, skal man sidde på skødet. Det er en lang tur, selv for en voksen(har prøvet det et par gange) og ville nødigt tage mine små piger med så langt(23 mdr og 4 år). Har været på Mallorca, det er en tur på 2 1/4 time, det har indtil nu være fin tid efter min mening.

Anmeld

27. juni 2012

Mor010711

GitteC78 skriver:

Jeg har ikke egne erfaringer med at rejse med børn. Men jeg ville aldrig rejse så langt med en lille.....

Men hvis I vil afsted er det en god ide at have en masse underholdning med til den lille.

Mht klapvogn er det noget I helt sikkert skal tjekke ind med bagagen da man ikke kan have klapvogn med hen til flyet. Kun en paraply klapvogn.

Når børn er under 2 skal de sidde ved forældrene. Hvis det er igennem et charter bureau, kan I høre om I kan betale for et sæde til barnet også selv om det ikke kan sidde.

Hvorfor ville du ikke tage små børn med på en lang flyvetur?

Skal selvfølgelig have mad og snacks og underholdning med til hende, selvom jeg håber hun kan sove meget af turen. (Ønsketænkning måske)

Anmeld

27. juni 2012

Mor010711

Livsmor skriver:

Du må ikke få klapvogn med ombord på flyet, kun som bagage. Og når man er under 2 år, skal man sidde på skødet. Det er en lang tur, selv for en voksen(har prøvet det et par gange) og ville nødigt tage mine små piger med så langt(23 mdr og 4 år). Har været på Mallorca, det er en tur på 2 1/4 time, det har indtil nu være fin tid efter min mening.

Har også selv taget turen før, men har hørt og læst at børn ikke "lider" under det på samme måde som voksne. 

Må man heller ikke have paraplyklapvogn med, ved du det? Den er jo ikke meget større end nogle folks håndbagage..

Anmeld

27. juni 2012

Mor010711

Kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet det, er der slet ikke nogen derude?

Anmeld

27. juni 2012

Livsmor

Ved ikke hvor du ville ha en klapvogn stående? Det vil kræve at du sidder enten ved nødudgangen(hvor babyer ikke må sidde) eller på første række(som man ikke kan garanteres, medmindre man flyver charter og betaler ekstra for det).

Her denne gang vi var på Mallorca, havde vi betalt ekstra, der kunne den mindste ligge på gulvet på et tæppe. Det burde også kunne lade sig gøre på et normalt rutefly, da der er noget mere plads end på charterfly.

Anmeld

27. juni 2012

MissMaria

Mor010711 skriver:

Vi overvejer en ferie til Thailand med vores 1 årige datter, men ved ikke helt med den lange flyvetur. Er der nogen der har arfaring med at rejse så langt med et barn på den alder? 

Både hvordan de tog det, men også det praktiske i det. 

Må man have en klapvogn med? Hun kan jo ikke sidde op og sove i et sæde, og jeg får hende nok aldrig til at falde i søvn i mine arme. Planen er at vi ville flyve om natten. 

Håber nogen vil dele deres erfaringer 

Nu efterlyser du godt nok nogle som har prøvet det, og det ikke desværre ikke lige mig
Har en veninde som har været afsted til Thailand flere gange med hele familien, en på 7 år og tvillinger på 2 år nu... Og eftersom de har været afsted flere gange, kan det jo ikke have været så slemt

Undersøg om i ikke kan købe et ekstra sæde, de kan jo lænes lidt tilbage også er forskellen vil ikke så stor i forhold til en paraply klapvogn...

Thailand lyder super lækkert, vi har selv en på et år, han har ikke noget imod at flyve, man kan altid gå op og ned af gangen, de fleste andre synes jo den størrelse er uimodståelig, så hun skal nok blive underholdt

God ferie

Anmeld

27. juni 2012

Mor010711

Livsmor skriver:

Ved ikke hvor du ville ha en klapvogn stående? Det vil kræve at du sidder enten ved nødudgangen(hvor babyer ikke må sidde) eller på første række(som man ikke kan garanteres, medmindre man flyver charter og betaler ekstra for det).

Her denne gang vi var på Mallorca, havde vi betalt ekstra, der kunne den mindste ligge på gulvet på et tæppe. Det burde også kunne lade sig gøre på et normalt rutefly, da der er noget mere plads end på charterfly.

Det var smart med en lille plads på gulvet. Det vil jeg helt sikkert have i baghovedet når vi beslutter hvad vi gør  Man kan jo bare have et halvtykt vattæppe med i sin håndbagage, som hun kan ligge på  Tak

Anmeld

27. juni 2012

Mor010711

MissMaria skriver:

Nu efterlyser du godt nok nogle som har prøvet det, og det ikke desværre ikke lige mig
Har en veninde som har været afsted til Thailand flere gange med hele familien, en på 7 år og tvillinger på 2 år nu... Og eftersom de har været afsted flere gange, kan det jo ikke have været så slemt

Undersøg om i ikke kan købe et ekstra sæde, de kan jo lænes lidt tilbage også er forskellen vil ikke så stor i forhold til en paraply klapvogn...

Thailand lyder super lækkert, vi har selv en på et år, han har ikke noget imod at flyve, man kan altid gå op og ned af gangen, de fleste andre synes jo den størrelse er uimodståelig, så hun skal nok blive underholdt

God ferie

Dejligt med lidt positive tilbagemeldinger 

Der er jo mange der tager turen jævnligt. Både med små og større børn. Og som du siger, så kan det jo ikke være helt skidt. 

Kender også nogen der tager afsted 3-4 gange om året og har gjort det de sidste 10 år eller sådan noget. Og de har en på 4 og en på 6. Desværre ser jeg dem ikke så tit, så jeg kan udspørge dem om alt det her... Men det siger mig også bare, at selvom flyveturen måske ikke er det fedeste, så opvejer ferien det bare. Ungerne elsker Thailand. 

De fleste jeg hører der fortæller om børn og det at flyve, siger at de klarer det fint... 

Ihh vil så gerne, men ved sgu ikke altså. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.