Torsdag d. 21.06.12 begyndte (pluk)veerne at tage til, men de blev aldrig rigitg regelmæssige. Der var dog stadig 8-10 min mellem hver ve, sådan forsatte det frem til lørdag, hvor jeg begyndte at bløde en del. Vi tog derfor på fødegangen for at blive tjekket, mødte en en jordermor der ikke var særlig imødekommende og blev sendt hjem med beskeden om at der kunne gå op til uger, før jeg skulle føde.
Natten til søndag tager veerne til i styrke og jeg begynder at tage tid ved 3 tiden, fra 3-4 er der 4-5 min. mellem hver ve og de vare godt 1 min. jeg ringer til fødegangen og aftaler at vi kommer ind kl. 5.30, så vi lige kan nå at få bedsterne ned og være hos den kommende storebror.
Veerne tager til og fra 4-5 er der kun 1,5 til 2 min. imellem- når lige at blive nervøs for, at vi ikke når det, da vi har ca. 40 min. kørsel til skejby.
Vi bliver modtaget af en sød jordermor, der undersøger mig. Jeg er 4-5 cm åben og vi får en fødestue- den samme som Felix blev født på for 1,5 år siden :-)
Alt er stille og roligt, vi snakker lidt og manden får lidt morgenmad.
Der er vagtskifte kl.7.00 og vi får en dejlig moden og erfaren jordermor og en sød ung studerende.
Ved 8 tiden bliver jeg tjekket igen og er nu nu 7-8 cm. åben.
Jeg vil gerne i bad og tænker det er ved at være tid, hvis vi skal nå det. Det er rart at ligge i karret, veerne bider, men jeg arbejder fint med dem.
Ved min sidste fødsel havde jeg mange lændesmerter og jeg er lidt bange for at få det igen, så jeg får et par bistik i lænden.
Da klokken nærmer sig 10 er jeg 9 cm åben, men har egentlig ikke lyst til at stå ud af karret, jordermor synes det fint og siger at jeg jo bare kan føde i karret hvis jeg vil- det virker som en fin løsning, så det gør jeg. Jordermor tager vandet ca. 10.35 og efter 15 min. presseveer kommer min lille smukke dreng til verden.
Det var en fantastisk oplevelse, hvor jeg følte jeg var med i hele forløbet. Bistikkene og vandet blev eneste smertelindring og jeg blev kun syet for et par overfladiske rifter.
Matis vejede 3800 g og er var 54 cm, han suttede fint med det samme og er helt igennem en skøn lille fyr.
Den stolte far var fantastisk gennem hele forløbet