Matis er kommet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.564 visninger
20 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

DitteMarie

Torsdag d. 21.06.12 begyndte (pluk)veerne at tage til, men de blev aldrig rigitg regelmæssige. Der var dog stadig 8-10 min mellem hver ve, sådan forsatte det frem til lørdag, hvor jeg begyndte at bløde en del. Vi tog derfor på fødegangen for at blive tjekket, mødte en en jordermor der ikke var særlig imødekommende og blev sendt hjem med beskeden om at der kunne gå op til uger, før jeg skulle føde.

Natten til søndag tager veerne til i styrke og jeg begynder at tage tid ved 3 tiden, fra 3-4 er der 4-5 min. mellem hver ve og de vare godt 1 min. jeg ringer til fødegangen og aftaler at vi kommer ind kl. 5.30, så vi lige kan nå at få bedsterne ned og være hos den kommende storebror.

Veerne tager til og fra 4-5 er der kun 1,5 til 2 min. imellem- når lige at blive nervøs for, at vi ikke når det, da vi har ca. 40 min. kørsel til skejby.

Vi bliver modtaget af en sød jordermor, der undersøger mig. Jeg er 4-5 cm åben og vi får en fødestue- den samme som Felix blev født på for 1,5 år siden :-)

Alt er stille og roligt, vi snakker lidt og manden får lidt morgenmad.

Der er vagtskifte kl.7.00 og vi får en dejlig moden og erfaren jordermor og en sød ung studerende.

Ved 8 tiden bliver jeg tjekket igen og er nu nu 7-8 cm. åben.

Jeg vil gerne i bad og tænker det er ved at være tid, hvis vi skal nå det. Det er rart at ligge i karret, veerne bider, men jeg arbejder fint med dem.

Ved min sidste fødsel havde jeg mange lændesmerter og jeg er lidt bange for at få det igen, så jeg får et par bistik i lænden.

Da klokken nærmer sig 10 er jeg 9 cm åben, men har egentlig ikke lyst til at stå ud af karret, jordermor synes det fint og siger at jeg jo bare kan føde i karret hvis jeg vil- det virker som en fin løsning, så det gør jeg. Jordermor tager vandet ca. 10.35 og efter 15 min. presseveer kommer min lille smukke dreng til verden.

Det var en fantastisk oplevelse, hvor jeg følte jeg var med i hele forløbet. Bistikkene og vandet blev eneste smertelindring og jeg blev kun syet for et par overfladiske rifter.

Matis vejede 3800 g og er var 54 cm, han suttede fint med det samme og er helt igennem en skøn lille fyr.

Den stolte far var fantastisk gennem hele forløbet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

VNB

Stort tillykke med den lille nye fyr! Han ser jo bare så dejlig ud  

og sikke da en drømme fødsel du havde!

Anmeld

26. juni 2012

Karo

DitteMarie skriver:

Torsdag d. 21.06.12 begyndte (pluk)veerne at tage til, men de blev aldrig rigitg regelmæssige. Der var dog stadig 8-10 min mellem hver ve, sådan forsatte det frem til lørdag, hvor jeg begyndte at bløde en del. Vi tog derfor på fødegangen for at blive tjekket, mødte en en jordermor der ikke var særlig imødekommende og blev sendt hjem med beskeden om at der kunne gå op til uger, før jeg skulle føde.

Natten til søndag tager veerne til i styrke og jeg begynder at tage tid ved 3 tiden, fra 3-4 er der 4-5 min. mellem hver ve og de vare godt 1 min. jeg ringer til fødegangen og aftaler at vi kommer ind kl. 5.30, så vi lige kan nå at få bedsterne ned og være hos den kommende storebror.

Veerne tager til og fra 4-5 er der kun 1,5 til 2 min. imellem- når lige at blive nervøs for, at vi ikke når det, da vi har ca. 40 min. kørsel til skejby.

Vi bliver modtaget af en sød jordermor, der undersøger mig. Jeg er 4-5 cm åben og vi får en fødestue- den samme som Felix blev født på for 1,5 år siden :-)

Der er vagtskifte kl.7.00 og vi får en dejlig moden og erfaren jordermor og en sød ung studerende.

Jeg vil gerne i bad og tænker det er ved at være tid, hvis vi skal nå det. Det er rart at ligge i karret, veerne bider, men jeg arbejder fint med dem.

Ved min sidste fødsel havde jeg mange lændesmerter og jeg er lidt bange for at få det igen, så jeg får et par bistik i lænden.

Da klokken nærmer sig 10 er jeg 9 cm åben, men har egentlig ikke lyst til at stå ud af karret, jordermor synes det fint og siger at jeg jo bare kan føde i karret hvis jeg vil- det virker som en fin løsning, så det gør jeg. Jordermor tager vandet ca. 10.35 og efter 15 min. presseveer kommer min lille smukke dreng til verden.

Det var en fantastisk oplevelse, hvor jeg følte jeg var med i hele forløbet. Bistikkene og vandet blev eneste smertelindring og jeg blev kun syet for et par overfladiske rifter.

Matis vejede 3800 g og er var 54 cm, han suttede fint med det samme og er helt igennem en skøn lille fyr.

Nårh.........................hvor er han bare dejlig

Stort tillykke med ham.

Anmeld

26. juni 2012

B&J

lyder som en super dejlig stille og rolig fødsel

og stort tillykke med matis han er bare nuttet

Anmeld

26. juni 2012

Mor til L&S

Stort tillykke - sikke en dejlig fb og hvor ser han skøn ud

Fødte du før termin?

Anmeld

26. juni 2012

LR85

Sikke fin han er, KÆMPE tillykke

Anmeld

26. juni 2012

DitteMarie

Mor til Liva skriver:

Stort tillykke - sikke en dejlig fb og hvor ser han skøn ud

Fødte du før termin?

Tak tak- tæt på, fødte 40+1

Anmeld

26. juni 2012

Levi&LilysMor

Tillykke med ham 

Anmeld

26. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stort tillykke med den fine lille fyr. Og rigtig fedt navn!! Vh stine

Anmeld

26. juni 2012

Frk. Himmelblå

DitteMarie skriver:

Stort tillykke!

FANTASTISK billede  - det nederste. Det må være årets nyfødte-foto her på siden. Det var dog utroligt. Sikke en kontakt. Jeg er imponeret. 

Jeg bliver en smule arrig, når jeg læser om den sure jm, I mødte, da I første gang tog på fg. Det er bare ikke i orden med de der standard svar a la "du er vel nok en hysterisk mor". Til gengæld rigtig dejligt at læse, at I blev mødt positivr, da I kom igen.

Jeg selv blev sendt hjem kl. halv et om natten, da jeg ventede nr. 2. Fik at vide, at jeg skulle sende babysitterne hjem, da der ikke var nogen grund til alarm. Næste morgen kl. 7:45 fødte jeg. Nåede lige akkurat op på briksen. Og havde en elendig og skræmmende oplevelse. Tænker stadig, - hvorfor kunne jeg ikke bare have fået lov at overnatte?? 

Igen: Kæmpe tillykke. Og tak fordi du ville dele din fb med os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.