hjælp.. er det mig der er helt gal på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

maria_wlt

tikka skriver:

vi har altid haft et lidt stramt forhold, og det gør det jo ekstra svært..

hun er jo bare sød, og vil os jo ikke noget ondt, men hun er gammel dagplejemor, og mener jo at have større kendskab til børn og deres behov end jeg har, hvilket på sin vis også er rigtigt, men alle børn er forskellige, ligesom forældres prioteter er forskellige..

hun for mig bare til at føle mig lille og usikker på om det jeg gør er rigtigt.. derfor er jeg meget taknemmelig for jeres svar, så jeg kan få af vide at det trods alt ikke kun er mig der er på tværs.. vi har jo alle vores fejl...

min stakkels kæreste står som lus mellem to negle og er delvist enig med os begge, men både kæreste og svigermor mener ikke at en dag er nok til at ødelægge rytmen, så det er ikke så nemt for mig at holde på mit.. og har det sådan lidt at hvis det en gang imellem, ville det måske ikke betyde det store, men når det er en gang hver uge, så sys jeg bestemt at det har en betydning...

ved ikke om det kun er mig der har det sådan??

Gammel DP'er.. Pyha 

Jeg synes at du skal fortælle hende hvordan DU gerne vil have det. 

Ved godt at hun vil jer det bedste men det er altså ikke hendes barn og hun burde respekter at det kun er jeres regler og meninger der gælder her. 

Håber at hun forstår det, og hvis hun ikke gør så ville jeg personligt stoppe med de pasninger. 

Det er alt for forvirrende for en lille dreng på 9 mdr at have 2 forskellige rutiner. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

tarkoflen

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan en tidligere dagplejemor kan mene at det ikke er vigtigt at et barn på 9 måneder ikke skal have middagslur? Der er da nogle børn der stadig sover to gange i den alder! Træls at hun pludselig synes, at det er helt ok! Tvivler på at hun lod ungerne være oppe hele dagen, da hun var dagplejemor!

Kan din kæreste ikke bakke op om, at jeres søn skal sove til middag i det mindste? Det er så vigtigt for deres udvikling, at de får sovet! Kan godt forstå, at han ikke er glad for at skulle tage konfrontationen, men han må altså mande sig op og støtte dig!

Jeg kunne forstå, at hun gerne ville gøre det på sin måde, hvis altså vi var ude i noget med, at han f.eks. først sov en halv time senere til middag eller spiste lidt før normalt, men bestemt ikke 1,5 time før normalt! Men det er jo ikke tilfældet, det er jo hendes behov, at han ikke skal sove, det er bestemt ikke hans!

Jeg håber l finder en rigtig god løsning!

Stort

Anmeld

26. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes som de andre også forslår at I ska ha en lille snak med hende om, hvor vigtig lige præsis at feks aftensmaden ik spise kl 16.30er, Da det betyder rigtig meget for jeres søns søvn. Men faktisk syntes jeg at det burde være din kærste som tager snakken med hende, så i 2 ka bevare jeres gode forhold. Altså sådan at det ik bliver der, der virker som en sur mokke, som retter på svigermor. 

Og hvis ik hun helt forstår det, så tænker jeg at i jo evt ku hente sønnike inden aftensmaden, så jeres rutiner ik bliver alt for forskudt. Syntes også at det lydder rigtig dejligt for jer alle at hun gerne vil passe ham en dag om ugen, da det bare gir lidt extra frihed til andre ting, så håber at i ka finde en rigtig god løsning! Vh stine

Anmeld

26. juni 2012

Karo

tikka skriver:

åhh.. ved snart ikke hvad jeg skal stille op..

sagen er at min svigermor har min søn hver mandag, da hun arbejder meget, og ellers aldrig ville få noget tid sammen med ham.. jeg er egentlig fint tilfreds med denne ordning, d det betyder at jeg kan nå mange af de kedelige, huslige ting den dag, og så nyde tiden med min søn resten af ugen...

jeg ved hun kun vil ham det bedste, men der er altså bare forskel på hvad vi synes er vigtigt.. jeg synes at faste rutiner, såsom spisetider og sovetider osv er rigtig vigtigt for små børn(han er ni mdr), og min ellers så søde svigermor mener ikke at det at han bliver revet ud af rutinen en d om ugen kan gøre nogen forskel, og derfor gør hun tingene præcis som det passer hende... nogen gange med det reslutat, at jeg ender med at føle at hun næsten gør det bevidst... og har en krop umulig dreng 2 dage efter...

det er bare kommet så langt ud nu, og vi er bare nød til at snakke om det... jeg er også begyndt at tænke om han i virkeligheden er for lille til at blive passet hver uge, men vil jo bare også så gerne gøre alle glade, og vil så gerne at min søn for et rigtig tæt forhold til sine bedstefoældre...

sys det er  så svært.. er det mig der er fuldstændig umulig at stille tilfreds? og bare helt helt gal på den?? håber nogen kan hjælpe, og bliver ikke fornærmet over noget.. ved jo godt er der er forskel på hvad folk mener er vigtigt for deres børn...

Jeg syndes godt i kan sige det på en pæn måde til hende, at det er vigtigt for jer at jeres søn har vise rutiner, og at i forventer at hun overholder dem når hun passer.

Jeg tror altid at bedsteforældre vil "forkæle" deres børnebørn og gør tingene anderledes en vi andre gør, men derfor kan man godt tage en snak om at det måske er for meget.

Anmeld

26. juni 2012

VIPpigen

En dag er mere end rigeligt til at ødelægge rutiner. Her skulle vi bare tilbringe eftermiddag og først på aftenen med diverse mennesker og så var de næste 2-3 dage total rod for vores datter.

De har brug for faste rutiner, og at maden næsten falder på klokkeslet... Det samme med nattesøvnen. Det er bare sådan det er med små børn... Men hvis både kæresten og svigermor syntes det er så nemt, så skal de da begge have ham feks 3 dage hvor de er så 24 timer i døgnet...

Her måtte jeg også skære i besøgene, og forklare. Heldigvis forstod manden det herhjemme fordi han også oplevede det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.