hjælp.. er det mig der er helt gal på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

tikka

åhh.. ved snart ikke hvad jeg skal stille op..

sagen er at min svigermor har min søn hver mandag, da hun arbejder meget, og ellers aldrig ville få noget tid sammen med ham.. jeg er egentlig fint tilfreds med denne ordning, d det betyder at jeg kan nå mange af de kedelige, huslige ting den dag, og så nyde tiden med min søn resten af ugen...

jeg ved hun kun vil ham det bedste, men der er altså bare forskel på hvad vi synes er vigtigt.. jeg synes at faste rutiner, såsom spisetider og sovetider osv er rigtig vigtigt for små børn(han er ni mdr), og min ellers så søde svigermor mener ikke at det at han bliver revet ud af rutinen en d om ugen kan gøre nogen forskel, og derfor gør hun tingene præcis som det passer hende... nogen gange med det reslutat, at jeg ender med at føle at hun næsten gør det bevidst... og har en krop umulig dreng 2 dage efter...

det er bare kommet så langt ud nu, og vi er bare nød til at snakke om det... jeg er også begyndt at tænke om han i virkeligheden er for lille til at blive passet hver uge, men vil jo bare også så gerne gøre alle glade, og vil så gerne at min søn for et rigtig tæt forhold til sine bedstefoældre...

sys det er  så svært.. er det mig der er fuldstændig umulig at stille tilfreds? og bare helt helt gal på den?? håber nogen kan hjælpe, og bliver ikke fornærmet over noget.. ved jo godt er der er forskel på hvad folk mener er vigtigt for deres børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

HeXeri

tikka skriver:

sagen er at min svigermor har min søn hver mandag, da hun arbejder meget, og ellers aldrig ville få noget tid sammen med ham.. jeg er egentlig fint tilfreds med denne ordning, d det betyder at jeg kan nå mange af de kedelige, huslige ting den dag, og så nyde tiden med min søn resten af ugen...

jeg ved hun kun vil ham det bedste, men der er altså bare forskel på hvad vi synes er vigtigt.. jeg synes at faste rutiner, såsom spisetider og sovetider osv er rigtig vigtigt for små børn(han er ni mdr), og min ellers så søde svigermor mener ikke at det at han bliver revet ud af rutinen en d om ugen kan gøre nogen forskel, og derfor gør hun tingene præcis som det passer hende... nogen gange med det reslutat, at jeg ender med at føle at hun næsten gør det bevidst... og har en krop umulig dreng 2 dage efter...

det er bare kommet så langt ud nu, og vi er bare nød til at snakke om det... jeg er også begyndt at tænke om han i virkeligheden er for lille til at blive passet hver uge, men vil jo bare også så gerne gøre alle glade, og vil så gerne at min søn for et rigtig tæt forhold til sine bedstefoældre...

sys det er  så svært.. er det mig der er fuldstændig umulig at stille tilfreds? og bare helt helt gal på den?? håber nogen kan hjælpe, og bliver ikke fornærmet over noget.. ved jo godt er der er forskel på hvad folk mener er vigtigt for deres børn...

Tag snakken med hende, jeg vil næsten godt vædde min aftensmad væk på hun slet ikke har tænkt på at han er et bøvl 2 dage efter en for sen sengetid?
Jeg synes også især sengetiden er en af de vigtigste rutiner vi kan give vores børn - det har bedsterne accepteret fordi de godt kunne se fornuften i at vi også skulle have en hverdag til at køre efter han havde været på overnatning. Det vil din svigermor også kunne se fornuften i

Anmeld

26. juni 2012

tikka

tak for svar..

han er der fra han vågner fra morgenlur og til han har fået aftensmad, og så kommer han hjem og får natflaske.. vi har altid haft meget ballade med hans søvn, men nu bliver han fast puttet kl 19 og sover igennem til omkring kl 6.. og hans middagslure går også meget bedre.. men igår fik han så aftensmad kl 16.30, her spiser vi kl 18, og det har så gjort at den lillemand har været vågen 6 gange i nat, og da kl var 4.30 var det bare helt slut med at sove... prøvede at snakke med hende igår, med det resultat at hun sagde at hun så slet ikke ville have ham, og at jeg altid er efter hende...

jamen altså.. det er jo trods alt ikke hendes barn, og det er jo for hendes (og hans) skyld at han er der, men sys måske bare det er lige voldsomt nok at svinge halvanden time med de faste tider....

Anmeld

26. juni 2012

tarkoflen

Jeg synes du stille og roligt skal fortælle hende, hvordan han reagerer... Måske hun slet ikke er klar over, at han er umulig 2 dage efter?

Du skal nok passe på med ikke at være for fordømmende, men bare fortælle at du er rigtig glad og taknemmelig over, at hun gerne vil have et tæt forhold til sit barnebarn og at der ikke er noget du hellere vil, at hun har! Derfor er det også vigtigt for dig, at han er glad og tilpas når han kommer hjem fra hende! Selvfølgelig er det ok, at de engang imellem hygger lidt længere end, l ville gøre derhjemme, men at som hovedregl vil l gerne have, at hans sengetider overholdes, så l ikke skal kæmpe med ham 2 dage efter.... Det er jo heller ikke en god oplevelse for ham, hvis han er træt og umulig de efterfølgende dage!

Håber l finder en rigtig god løsning, for det er da skønt at svigermor vil hygge med jeres søn hver mandag

Anmeld

26. juni 2012

morethanperfect

tikka skriver:

Fortæl hende det stille og rolig så der ingen diskusioner bliver mellem jer ...

Det er DIG der kender dit barn bedst 

Anmeld

26. juni 2012

HeXeri

tikka skriver:

tak for svar..

han er der fra han vågner fra morgenlur og til han har fået aftensmad, og så kommer han hjem og får natflaske.. vi har altid haft meget ballade med hans søvn, men nu bliver han fast puttet kl 19 og sover igennem til omkring kl 6.. og hans middagslure går også meget bedre.. men igår fik han så aftensmad kl 16.30, her spiser vi kl 18, og det har så gjort at den lillemand har været vågen 6 gange i nat, og da kl var 4.30 var det bare helt slut med at sove... prøvede at snakke med hende igår, med det resultat at hun sagde at hun så slet ikke ville have ham, og at jeg altid er efter hende...

jamen altså.. det er jo trods alt ikke hendes barn, og det er jo for hendes (og hans) skyld at han er der, men sys måske bare det er lige voldsomt nok at svinge halvanden time med de faste tider....

Det er det også. Især den der aftensmad skal jo næsten falde på slaget hvis vi gerne vil have ro om natten.

Nu ved jeg ikke hvor tæt du er på din svigermor, men måske hun bare lige skal have lidt tid til at tygge over det du mente. Prøv at tage snakken med hende een gang til, start ud med at fortælle hende hvor lykkelig du er for at de to har et godt forhold, at du ikke vil undvære det for noget, men I bliver nødt til at komme ind på et kompromis som allesammen kan leve med.

Herhjemme får han knækbrød når han er gnaven og sulten kl 16.30, måske hun bare mangler lidt inspiration? (De er trods alt ikke unge mere, de bedstere)

Det ville da være næsten en katastrofe hvis deres mandagshygge skulle stoppe

Anmeld

26. juni 2012

tikka

vi har altid haft et lidt stramt forhold, og det gør det jo ekstra svært..

hun er jo bare sød, og vil os jo ikke noget ondt, men hun er gammel dagplejemor, og mener jo at have større kendskab til børn og deres behov end jeg har, hvilket på sin vis også er rigtigt, men alle børn er forskellige, ligesom forældres prioteter er forskellige..

hun for mig bare til at føle mig lille og usikker på om det jeg gør er rigtigt.. derfor er jeg meget taknemmelig for jeres svar, så jeg kan få af vide at det trods alt ikke kun er mig der er på tværs.. vi har jo alle vores fejl...

min stakkels kæreste står som lus mellem to negle og er delvist enig med os begge, men både kæreste og svigermor mener ikke at en dag er nok til at ødelægge rytmen, så det er ikke så nemt for mig at holde på mit.. og har det sådan lidt at hvis det en gang imellem, ville det måske ikke betyde det store, men når det er en gang hver uge, så sys jeg bestemt at det har en betydning...

ved ikke om det kun er mig der har det sådan??

Anmeld

26. juni 2012

Rebecca55

Din søn har natuligvis brug for faste rutiner, så selvfølgelig skal din svigermor lytte til hvad du siger.

Som en anden skriver så tag snakken stille og roligt, hvor du fortæller følgerne af hendes rod om mandagen. Bliver hun total rasmus modsat, så må hun jo vente med at passe din søn til han ikke har brug for at sove middagslur. Længere er den ikke, du skal tænke på din søn først og så må sviger komme i anden række.

For at det skal blive en go dag i morgen, er det vigtigt at det også er en go dag i dag. Det skal hun forstå, for ellers går det jo bare ikke. Din søn er ikk tjent med at blive forvirret hver mandag. Vi ved selv hvor vigtigt det er at få vores søvn, det samme gælder jo for små børn.

Held og lykke...

Anmeld

26. juni 2012

HeXeri

tikka skriver:

vi har altid haft et lidt stramt forhold, og det gør det jo ekstra svært..

hun er jo bare sød, og vil os jo ikke noget ondt, men hun er gammel dagplejemor, og mener jo at have større kendskab til børn og deres behov end jeg har, hvilket på sin vis også er rigtigt, men alle børn er forskellige, ligesom forældres prioteter er forskellige..

hun for mig bare til at føle mig lille og usikker på om det jeg gør er rigtigt.. derfor er jeg meget taknemmelig for jeres svar, så jeg kan få af vide at det trods alt ikke kun er mig der er på tværs.. vi har jo alle vores fejl...

Jeg er selv indehaver af en mor der er tidligere dagplejemor - os to imellem så er hun en spidsbelastning til tider. Især i starten, kunne have solgt hende 14 dage efter vi kom hjem fra hospitalet.
Jeg er dog rimeligt sikker på hun kun gjorde det i en god mening, men hun stoppede først efter vi havde taget konfrontationen omkring: 1. Jeg vil selv på egen hånd gøre mine egne fejl. 2. Børneopdragelse har rykket sig flere mile siden hun var ung. 3. Mit barn - mig der bestemmer - skal hun låne barnebarn, er det stadig mig der bestemmer (Med rimelighed selvfølgeligt)

Den er bare så træls at skulle igennem

Anmeld

26. juni 2012

tikka

hvor er det skønt at høre at andre deler min holdning, og at der er nogen der er kommet godt ud på den anden side af den konfrontation, som jeg idag skal have...

håber virkelig at min og sviger finder en løsning, og måske efter dette, kan komme en smule tættere på hinanden.. er ekstremt nedslidende at jeg tuder mandag, tirsdag, onsdag efter hun har haft ham, og vi igen ikke har været enige om hvordan tingene skal være...

i er simpelthen så fantastiske herinde, jeg bruger siden on/off, og selvom ingen ved hvem jeg er, så står i alligevel altid klar med gode råd, trøstende ord, eller hvad der ellers kan være brug for... hvor er det skønt at i har overskud til at tænke på andre, og hjælpe folk i slet ikke har noget forhold til.. FANTASTISK!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.