Jeg valgte alle scanninger fra første gang, da jeg vidste jeg ikke kunne overskue konsekvenserne, hvis jeg fik af vide noget var galt, så ville tage det hele som det kom helt naturligt. Det barn der kom var velkomment og jeg vidste jeg aldrig ville fravælge det pga et evt. handicap.
Anden gang tilvalgte vi både NF og MD og det har jeg også gjort her tredie gang. Grunden til dette er, at jeg gerne vil vide hvad jeg evt skulle forberede mig og familien på, da der er mange hensyn at tage til alle, ens børn og partner, hvis man står overfor en eller anden form for handicap.
Har selv arbejdet med mennesker født med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser som man kalder det i fagsprog og dermed også Downs syndrom. Ved derfor at familier står med en masse udfordringer, som kan være gode at forbedrede sig på og derfor synes jeg personligt det er rart at vide specielt, hvis man også har børn i forvejen. Men er på ingen måde tilhænger af frasortering og ville aldrig selv frasortere et foster som er levedygtigt trods et handicap.
Så en dag en udsendelse om børn med DS og på et tidspunkt siger moderen til en lille dreng, at man ligesom skal gennem en sorgproces, hvor man indser, at man ikke får det barn man troede man fik, men et andet barn på nogle andre betingelser. Tænker der kan være en fordel i, at man i sin graviditet vænner sig til, så man ikke står med alt det efter en fødsel. Det er jo en stor omvæltning i sig selv at blive forældre.
Men at man fravælger nf og lader naturen gå sin gang kan jeg kun bifalde, men vil bare sige, at nogen gange kan man også tilvælge det fordi man vil være forberedt i et eller andet omfang på, hvis nu noget er anderledes end forventet. 
Anmeld