Barselsdagpenge - hvordan er det lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg får jo heller ikke ekstra forsøgertillæg  Ikke så vidt jeg ved!
Jeg får fødselsklip, som jeg selv bestemmer hvordan jeg fordeler - enkelt klip, dobbelt klip eller miks klip. Og derudover har jeg mulighed for at få barselsdagpenge oven i fødselsklippene, fordi der er en undtagelse når man læser til pædagog og er i lønnet praktik, inden man går på barsel  Hvis jeg ikke havde været i lønnet praktik under sidste del af graviditeten, ville jeg også have mulighed for at få dagpenge oven i SU klippene, ved at arbejde ved siden af studiet mindst 120 timer i de sidste 13 uger før barsel-start.  

OK, så er jeg med, så er det jo netop pga den lønnede praktik, som jeg også skrev med en anden om...

Og dengang jeg studerede mener jeg man fik alm su OG ekstra penge oveni når man havde barn, men tingene er sikkert lavet om nu..

Men hvis du er i, eller skal i praktik kan jeg godt forstå det, for så mister du jo den indtægt dér... eller hvis du som du selv nævner har arbejde ved siden af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Hey med jer!

Min kæreste og jeg går i gang med PB til oktober - Wuhuu!
Så det vil altså sige, at hvis det hele går som det skal er jeg i min 1. lønnede praktik (jeg læser til pædagog) inden jeg går på barsel - og er derfor berettiget barselsdagpenge oven i mine SU klip. MEN, er der nogle der ved hvor meget man ca. får i barselsdagpenge når man er under uddannelse?  Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor meget jeg kan regne med at få
Håber der er nogle der kan hjælpe en lille fremtidsplanlægger

Jeg er på barsel nu og har lige haft min første lønnede praktik og du får det samme som mens du er i praktik. Desværre for det er ikke mange penge. 

Anmeld

26. juni 2012

Anonym trådstarter

samantha1986 skriver:

Jeg er på barsel nu og har lige haft min første lønnede praktik og du får det samme som mens du er i praktik. Desværre for det er ikke mange penge. 

Ej er det rigtigt? Så du får altså ikke SU klip + barselsdagpenge?
Jeg kan se at i min 2. praktik, altså min 1. lønnede praktik får man 9.987,54 kr. pr. måned. Og det går jeg ud fra er før skat. Kan det passe at det er det du får nu så?

Anmeld

27. juni 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Ej er det rigtigt? Så du får altså ikke SU klip + barselsdagpenge?
Jeg kan se at i min 2. praktik, altså min 1. lønnede praktik får man 9.987,54 kr. pr. måned. Og det går jeg ud fra er før skat. Kan det passe at det er det du får nu så?

JePs det er det jeg får før skat. Og det er ikke mange penge. For mig er det bedre at være på su og sulån. På løn og nu barsel der mangler jeg 600 kr hver måned. 

Altaå de fødselsklip får jeg først når min barsel stopper og det gør den i april næste år. Men tag en snak med din skole. De har hjælpe dig med at forstå de regler der er omkring fødselsklip. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.