Hvordan raskmelder jeg mig fra sygedagpenge? (ledig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Mulle73 skriver:

Da jeg havde været sygemeldt i en længere periode, skulle jeg bevise overfor a-kassen, at jeg kunne stå til rådighed i 37 timer om ugen. Derfor skulle jeg via en praktik på 3 mdr. bevise, at jeg kunne arbejde og dermed ikke var sygemeldt længere.

Ring til Jobcentret og a-kassen og hør dem ad. De er sikkert ikke enige om, hvad du skal.

Er det rigtigt?

Jeg har lige afsluttet et praktik forløb på 8 uger, hvor jeg startede på 25 timer og skulle arbejde mig op til 37 timer, men jeg formåede kun at nå op på 30-32 timer om ugen - så jeg har nu søgt 2 jobs på kun 32 timer  (og skal til samtale nr. 2 i morgen )...

Men selvom jeg ikke kom op på 37 timer, ville min sagsbehandler ikke gå med til at forlænge praktikken - hun vil bare gerne have mig raskmeldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Mulle73

De sagsbehandlere du har, sidder jo på hver deres "kasse", som de vil have dig ud af. Så hvis de gerne vil have dig raskmeldt, er det fordi, så er hendes arbejde gjort = de skal ikke betale til dig mere.

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Mulle73 skriver:

De sagsbehandlere du har, sidder jo på hver deres "kasse", som de vil have dig ud af. Så hvis de gerne vil have dig raskmeldt, er det fordi, så er hendes arbejde gjort = de skal ikke betale til dig mere.

Ja, det har jeg bestemt ikke været i tvivl om på noget tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.